Kaveri "vei" nimen

• Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
mää
elikkäs tietystihän saa laittaa lapselle ihan saman nimen, mikä itellä oli varalla, toista nimeä myöten, mutta vähä outoo. Nyt en kyllä kerro kellekään, koska haluan tän vähä erikoisemman nimen vaan mun lapselle, minkä nyt olen sitten keksinyt. Edellinenkään nimi ei ollut kauheen yleinen ja kaveri sitte oli sattumalta keksinyt sellasen nimen. Outo kaveri.

mää
Alkuperäinen kirjoittaja jenkka:
et kai sä uuno kertonu kaverilles nimiehdotustas? ei niitä kannata kertoa.
mut nyt tosiaan tiedän, yhtä nimeä köyhempänä. Ei tietysti ollu hänen ainut "keksintönsä", millä minua ilahduttaa, mutta saahan ne kaveritkin valita, niinku nimetkin..

on täynnä kauniita nimiä.. Mä vahingossa "varastin" kaverin lapsen nimen, kun en muistanut ollenkaan että oltiin siitä edes puhuttu joskus. Raskausdementiaa kai.... Pyytelin anteeksi myöhemmin, mutta tympäsis mulla itselläki jos joku veis.

hönö
Ihan omaa hölmöyttä huudella nimiä/nimiehdotelmia yhtään kellekään.
Meillä yks tyttö eikä enää lapsia tule, mutta siltikään en jostain syystä halua kertoa kellekään mikä nimi meillä oli poikaa varten valmiina.

vieras
No voi kyynel, mulla ja mun kaverilla on samat nimet. Meidän äidit oli koulukavereita ja tapas monen vuoden jälkeen kun molemmat oli raskaana. Olivat päättäneet saman nimen aikoja sitten ja mikäpä siinä. Ikäeroa meillä on 3 vk ja sama nimi, eikä oo koskaan haitannu ketään, ei äitejä, ei tyttäriä. Mikä sua estää antamasta sitä nimeä, jonka alunperin olit mietitnyt??

mää
Alkuperäinen kirjoittaja Annrica:
on täynnä kauniita nimiä.. Mä vahingossa "varastin" kaverin lapsen nimen, kun en muistanut ollenkaan että oltiin siitä edes puhuttu joskus. Raskausdementiaa kai.... Pyytelin anteeksi myöhemmin, mutta tympäsis mulla itselläki jos joku veis.
Kehuskeli vaan ja nimi oli sellanen, et ei vahingossa tuu mieleen. Mut tosiaan on muitakin nimiä, ja on muitakin kavereita..meillä ei sitte muutenkaan niin synkannu.

vvv
Mä pistän paremmaksi. Kerroin aikoinaan tyttönimeni kavereille. Sen vai sitten KAKSI kaveria. He eivät tunne toisiaan niin hyvin, mutta mä tunnen kummatkin. :) Mutta ei se lopulta ole haitannut. Meille nääs syntyi poika! :)

Mä olin joskus pentuna päättänyt mun tulevien kahden tyttären nimet, niin sitten mun isosisko "käytti" niistä toisen! No ei siinä mitään, en minä niitä enää olisikaan /olekaan käyttänyt, kun "nimimaku" muuttunut tässä vuosien varrella :D

mää
Alkuperäinen kirjoittaja vvv:
Mä pistän paremmaksi. Kerroin aikoinaan tyttönimeni kavereille. Sen vai sitten KAKSI kaveria. He eivät tunne toisiaan niin hyvin, mutta mä tunnen kummatkin. :) Mutta ei se lopulta ole haitannut. Meille nääs syntyi poika! :)
Kiva kun se ei muita haittaa, ymmärrän yskän. Tää kaveri oli kiinnostunut myös muistakin asioista, kuten mun kavereista ilman mua, vähän mun miehestäkin ja tosi monesta muustakin mun henkilökohtaisesta asiasta.
Tää nimijuttu ei sittenkään ollu ku vähä harmitus mulle, enää en halua sitä nimeä tulevalle lapselleni.

harmittaa...
Minulla oli jo teini-iässä nimi valittuna tytölle (tykkään siitä nimestä yhä) No kerran sitten siitä puhuin ja veljen vaimo kuuli asiat, niin kas kummaa... veljen tyttö kastettiin juuri sen nimiseksi kuin olisin itse halunnut oman lapseni tulevaisuudessa kastettavan. Harmitti!!! :(
Siis kehtas vielä laittaa etunimen ja toisen nimen sen mukaan mistä nimestä mä olin puhunut... Mielikuvituksen puute tais häntä vaivata!! :(
Joo, ja en omistanut sitä nimeä, mut en todellakaan itse tuollain viitsis tehdä....

höh
Alkuperäinen kirjoittaja harmittaa...:
Mielikuvituksen puute tais häntä vaivata!! :(
Joo, ja en omistanut sitä nimeä, mut en todellakaan itse tuollain viitsis tehdä....
No mutta ajatellaanpas asiaa tarkemmin.
Kuinka moni nimiehdotusta kyselee esim. täällä palstalla, selaa muuten netissä tai katsoo kalenterista?? Veikkaan että aika moni. Eikö sekin ole mielikuvituksen "puutetta"?
Hän kuuli omasta mielestään nätin nimen ja antoi sen lapselleen kun ehti ennen sinua, so what?

Miksi ihmeessä te menette puhumaan näistä nimistä, jos sitten kukaan muu ei saa ko. nimeen tykästyä, saati käyttää jos ehtii ennen sitä jolta nimen kuuli??
Enkä sitä sano että itse kehtaisin antaa lapselleni kaverin haaveileman nimen, mutta todella lapsellista olisi nimiehdotelmistaan puhua ja sitten möksähtää jos joku samaa käyttää...

hmm
Joo..minä en ainakaan hiisku sitten ollenkaan nimistä. Niitä oon maininnu, joita mies ei ole kelpuuttanut..ja jotka mun mielestä on nättejä nimiä. Et sais ees joku ne =D Mut en suosittele kanskaan kertomaan noita, koska on tuo nimihomma oikeesti ennenkin nähty..että jotkut käyttää sitten sen..vaikka se ois kuinka erikoinen tms.

En kyl kans haluais antaa samaa nimeä ku jollain ystäväni lapsella ois. Ei onneks ookkaa yhtää sellasta, minkä itse haluaisin antaa. Ainakin etunimi on mulle sellanen, etten haluais et kaikki ois jotain Liisoja lähipiirissä =D

Noh
Jos olet nimen kaverillesi joskus kertonut, niin se on varmaan jäänyt jonnekin takaraivoon uinumaan eikä muistanut mistä on kuullut tai sen keksinyt. Olisit huudahtanut iloisesti "just samaa nimeä olen suunnitellut jo pitkään".

kannattaa miettiä
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
elikkäs tietystihän saa laittaa lapselle ihan saman nimen, mikä itellä oli varalla, toista nimeä myöten, mutta vähä outoo. Nyt en kyllä kerro kellekään, koska haluan tän vähä erikoisemman nimen vaan mun lapselle, minkä nyt olen sitten keksinyt. Edellinenkään nimi ei ollut kauheen yleinen ja kaveri sitte oli sattumalta keksinyt sellasen nimen. Outo kaveri.
Mun lapsilla on ihan suomalaiset nimet ja kauniit, lasten näköiset eikä kukaan ole niitä vienyt.
Kellään ei ryhmässään tarhassa tai koulussa ole ollut kaimaa.

Yhteistyössä