Kaveri "vei" nimen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sukassara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sukassara

Vieras
Tosi turhanpäiväinen juttu mutta harmittaa minua. Aloin odottaa esikoistani (ainokaistamme) tammikuussa 2006 ja siitä asti hänestä puhuttiin koko ajan tietyllä nimellä (kaverit, sukulaiset, kyläläiset, työkaverit...). Vauva paljastui pojaksi mutta meille rakas nimi jäi odottamaan sitä tyttöä. En ole edes raskaana mutta ystävät ja sukulaiset osaavat kysellä joko neiti (tällä meidän nimellä) on tulossa.
PAhan mielen aihe: Ystävä päätti laittaa tytölleen nimeksi kaikistamaailman nimistä juuri tämän. Vaikka tietää kuinka rakas se nimi ja sen sisältö on meille. Ja vaikka ei ole ikinä sitä kivaksi kehunut. Tämä tyttö kastetaan lauantaina ja tuntuu niinkuin oman lapsen nimi olisi "viety tai häväisty", vaikken tosiaan edesole raskaana enkä ehkä koskaan tyttövauvan äiti.

Johonkin piti asiaa purkaa...

No höh :| No. Ei kai tuolle oikeen mittään mahda, kun jokkainen saa laittaa lapselleen minkä nimen haluaa. Vaan silti, ymmärrän kyllä että ketuttaa.

Vaan ei se estä teitä nimeämästä lastanne samalla nimellä, jos joskus sellainen tilanne tullee etteen :hug:

Antakaa vaan se nimi sitten kun on sen aika tai sitten mieli on jo muuttunut ja haluatte antaa ihan "uuden" nimen ainutlaatuiselle tytölle.

Olisitko muuten antanut luvan jos ystäväsi olisi sitä kysynyt?

Nimiä ei voi varara eikä omistaa.

Jokaisella vanhemmalla on oikeus antaa lapselleen sellainen nimi kuin haluaa, oli siinä naapurissa sitten Ville-Petteri tai serkuissa Veikka-Kalle tai hoitopaikassa Sari-Sisko..

"viety tai häväisty" voi jeesusäiti sentään :laugh:

kyllä muakin ärsyttäis!!! sano suoraan kaverilles mitä mieltä asiasta oot...voi vitsi.mutta voihan olla,että jos teille tyttö vielä joskus syntyy,vauva näyttääkin joltain toiselta tai ootte muuten vaan keksiny jonkun toisen nimen.mut mä ymmärrän sua täysin!

joo, kyllä se varmaan harmittaa, mutta...
Kuins kauan sitä nimeä pitäs sitten pitää varattuna teille? Jos teille tulee toinenkin poika, niin vieläkö vaan se nimi olis varattu?

Jos se nimi on tosiaan niin tärkeä, niin antaisin sen silti omalle tytölleni - kyllä tänne maailmaan kaimoja mahtuu.

Olen pahoillani puolestasi :(

Ymmärrän kyllä että harmittaa, mutta nimet eivät ole kenenkään yksityisomaisuutta. Joten et voi tavallaan omia nimeä itsellesi. Silti, kaverisi toimi minusta ikävästi sinua kohtaan.
Ja muista, että hänen lapsensa nimi ei ole myöskään ole yksityisomaisuutta, joten voit aivan hyvin yhä nimetä mahdollisen lapsesi nimellä, joka sinusta on maailman ihanin :hug:

Äitini antoi myös meille ehkä joskus tulevan tytön nimen minun pikkusisarelle. Aika monimutkaisesti sanottu mutta kuitenki. Ja kaverin kaverilla on toinen sellanen nimi jonka olisin halunnut sitten joskus tulevaisuudessa antaa mahdolliselle tytölleni mutta en enää haluakkaan sitä kun periaatteenani on että en halua samaa nimiä mitä kaveripiirissä jo on. Tai mielihän voi muuttua.

Ymmärrän, että sua ärsyttää. Mutta jos vielä haluat, niin laita mahdolliselle tyttövauvallesi sama nimi.

Kyllä muakin pikkuisen ihmetytti ja ärsytti, kun muutettiin tähän taloon, niin kuukauden päästä oli naapurin ristiäiset ja laitto just saman nimen mikä meidän lapsella on. Tämä nimi siis on aika harvinainen...

No eihän se haittaa vaikka kaverin lapsella on sama nimi, voithan sä sen silti antaa mahdolliselle tulevalle tytölles. Asia ois ehkä toinen jos teidän vauva syntyis ihan kohta, mut näille tyttösille tulee todennäköisesti ainakin vuosi ikäeroa, niin ei haittaa!

Olisit otettu että Teidän nimi on niin hieno että kelpaa kaverillekin.. minä suuttuisin vasta jos joku vaikka sisko tai veli antaisi lapselleen sen nimen jota itse on suunnitellut..

Mä olin päättäny jo n.15v että jos saan tytön sen nimeksi tulee yksi tietty en ollut asiata kertonut kun äidilleni. kaverini sai ennen tytön ja antoi hänelle just sen nimen, minä sain tytön siitä vuoden päästä ja laiton sen nimen minkä olin aikoja sitten päättänyt ja kun joku kysyy mistä nimi tuli sanoin että se on jo 15v päätetty ja minun edesmenneen mummun toinen nimi, jota en koskaan nähnyt.

Voi voi voi.. mitä tähän sanoisi? Niin kuin joku tuossa jo aiemmin sanoi EI NIMEÄ VOI VARATA. Ja tämä nyt on vain oletus, mutta voisiko olla näin että kaverisi on tykännyt kyseisestä nimestä mutta ei ole vain kehdannut sanoa että on itsekkin ajatellut samaa nimeä?