Kaveri väitti,että sukulaispoika 11kk käyttää yli 98 cm vaatteita?

  • Viestiketjun aloittaja "uskomatonta"
  • Ensimmäinen viesti
"uskomatonta"
Itse en ole koskaan kullu noin isosta 11kk ikäisestä vauvasta. Eikös tuo ole jo hitto vie jättiläinen :)
Itse ajattelin heti että vanhempien on oltava sitten aikas pitkiä,mut ei. nainen oli 165 cm ja mies 172 cm eli aika lyhyitäkin vielä.
 
"vieras"
No voi käyttää vaikka 98 cm bodeja, jos on pitkäselkäinen ja isokokoinen muutenkin. Ja jos vaikka vielä isohko kestovaippa käytössä. Mutta tuskin nyt sentään kaikki vaatteet 98 cm.
 
"vieras"
Kertoisi enemmän jos tiedossa olisi pojan pituus ja paino, nuo vaatekoot ei kerro ihan hirveästi ja riippuvat vaatemerkistä. Mutta jos 11 kk on yli 90 cm, niin kyllä silloin on todella pitkä ja varmasti jonkunlaisissa kontrolleissa myös neuvolan taholta.
 
äpö
mulla käytti vuosikas 98cm vaatteita siitä yksinkertaisesta syystä että oli todellinen pullukka. Nyt hän käyttää kokoa 120cm on 6vuotias.
Eli ei niit kokoja kannata niin tuijottaa tiiviisti vuosien kanssa.
Toiset tykkää että vaattet on tosi istuvat ja toiset tykkää että reilua ja väljyyttä sopivassa suhteessa.
 
"tiu"
Meillä 2,5v pojat ovat siirtymässä 98 kokoon ja ovat pitkiä poikia. Että aika roteva saa 11kk olla mut voihan se tosiaan riippua ruumiinrakenteesta ja jos just kestoilee niin sillon oltava isommat vaatteet.
 
"vieras"
Ettei kyse ole jostain yhdestä tai parista vaatteesta joissa koko tuon 98cm? Joissakin bodeissa se koko on ihan vinksallaan ja otin juuri varastosta esikoisen vaatteita vauvalle ja koon 80cm laatikossa oli 92cm bodeja ja näyttivät aika lyhyiltä.
 
"vieras"
[QUOTE="tiu";25209305]Meillä 2,5v pojat ovat siirtymässä 98 kokoon ja ovat pitkiä poikia. Että aika roteva saa 11kk olla mut voihan se tosiaan riippua ruumiinrakenteesta ja jos just kestoilee niin sillon oltava isommat vaatteet.[/QUOTE]

No meillä on roteva 11 kk, mitat suunnilleen 12 kg/75 cm. Paino jossain +10-20 % käyrällä. Käytetään kestovaippoja. Käytössä 80 cm vaatteet, ekat 86 cm otetaan varmaan lähiaikoina käyttöön. Meillä on siis aika keskipituinen tapaus (pituus 0-käyrällä) eli tällä logiikalla tuo ap:n mainitsema lapsi saa olla kyllä tosi pitkä, ainakin sen 90 cm.
 
kootkoot
Minusta noi koko merkinnät ei pidä edes aina paikkaansa.

Meillä tyttö 10 kk ja about 74 cm ja yöpukuna on 90 senttinen pusero housujen kanssa. Ja todellakin lapussa lukee se 90. Ja pusero jää kohta pieneksi. Kun taas eräs body on kokoa 68 ja menee tytölle vielä

Vähän riippuu mistä maasta vaate on ja kuka on valmistaja.
 
"uskomatonta"
Otin asiasta selvää ja tämä kyseinen kaverini oli kysynyt lapsen kokoa joululahjaa varten ja äiti oli vastannut että 98 cm on paras. Nyt on tiedossa myös lapsen koko ja se on 11200g ja 77 cm

Ilmeisesti tykkää sitten pitää hällä liian isoja vaatteita.
 
Tai sitten halusi, että vaatteet eivät jää heti pieniksi. Mäkin sanoin mun äidille, että ostaa jouluna mieluummin liian isoja kun liian pieniä vaatteita. 14kk ikäiselle (joka muuten tuota kaverisi lasta melkein 10 cm pidempi, tosin kilon kevyempi) pyysin 86/92 ja vajaa 3v siskolleen 98/104.

Ja mä kuivaan lähes kaikki vaatteet kuivurissa, kutistuvat jonkun verran. Ja käytetään kestoja, joten 86 alkaa jäädä pienemmällekin jo pieneksi. Jos niilläkin noin?
 
---
Kyllä se äiti on nyt sotkenut itse siellä päässä 86 ja 98. Mulla ihan saman kokoinen ja ikäinen ja suurimmista suurimmat vaatteet kokoa 92, suurin osa 80-86. Ei tod. 98. 86 on sopivin ja sitä lahjaksi pyytäisin. Mutta juuri kumminsa toi joululahjaksi 68cm vaatteen kun oli sotkenut 86 ja 68 (ja itsekin kolmen äiti) niin helposti menee 86 ja 98 sekaisin myös.
 
yks näkökulma
jos aikookin pitää niitä vaatteita myöhemmin? ite ainakin ilmoitan aina paljon isompaa kokoa lahjaa varten kun mitä just sinä hetkenä on käytössä.

meillä nyt 92cm koko käytössä ja ihan reilusti vaatetta joten joululahjoja varten oon ilmoittanut 104cm. menee sitten myöhemmällä.
 
.....
Mulla on ollut todella poikkeuksellisen iso lapsi ja sekin kyllä käytti 86 kokoa alle yksivuotiaana. Mutta ei sentään 98. Kyllä on luvut menneet sekaisin. Kysypä lapsen pituutta. Ei se koko nimittäin kerro kaikkea. On sairaalloisesti kasvanut lapsi jos on 98 pitkä jo vuotiaana. Silloin kyse jo jostain häiriöstä. Meillä on nimittäin lapsi jonka kasvuennuste n. 2 metriä.
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";25209270]Eli noin kolmivuotiaan kokoa... Oiskohan lukenut koon 86 väärinpäin lapusta?[/QUOTE]

Mun poika on ollut 1v6kk ikäisenä 89cm pitkä, hän käytti silloin 98cm vaatteita, koska on roteva ja pitkäselkäinen. Lapset ovat aika erikokoisia ja mallisia, ei voi sanoa että kaikki kolmevuotiaat ovat samankokoisia.
 
No meillä 4kk vanha poika käyttää jo 74cm vaatteita (H&M, Lindex, Marimekko, Finnwear ym.) eikä ole neuvolan mukaan millään lailla lihava, paino ja pituus sopusuhdassa keskenään. Poika kun oli 1,5kk hänen vaatekokonsa oli 68 ja syntyessään oli 53,5cm pitkä. Esikoistyttö oli sitten taas ihan "normimitoissa" koko ajan ja on edelleen.

Lapset on kuitenkin oikeasti yksilöitä eikä hirveästi pidä vertailla muiden kasvua tai muutakaan kehitystä - sen olen meidän pojan kanssa oppinut :)
 
"vieras"
[QUOTE="uskomatonta";25213044]Otin asiasta selvää ja tämä kyseinen kaverini oli kysynyt lapsen kokoa joululahjaa varten ja äiti oli vastannut että 98 cm on paras. Nyt on tiedossa myös lapsen koko ja se on 11200g ja 77 cm

Ilmeisesti tykkää sitten pitää hällä liian isoja vaatteita.[/QUOTE]

Voi hyvänen aika. Eihän joululahjatoiveilla ja lapsen koolla ole hirveästi tekemistä toistensa kanssa. Tuohan on ikäisekseen ihan normaalikokoinen. Itse ostin juuri huutiksesta ison vaatepaketin eli meillä on seuraavaa kokoa (=86 cm, lapsi käyttää nyt 80 cm vaatteita) yllin kyllin. Jos joku kysyisi, että minkä kokoisia vaatteita voisi antaa lahjaksi, niin sanoisin 92 cm ja ehkä jopa 98 cm. Taisi olla sulla vähän hatarin tiedoin tehty aloitus :D
 
[QUOTE="uskomatonta";25213044]Otin asiasta selvää ja tämä kyseinen kaverini oli kysynyt lapsen kokoa joululahjaa varten ja äiti oli vastannut että 98 cm on paras. Nyt on tiedossa myös lapsen koko ja se on 11200g ja 77 cm

Ilmeisesti tykkää sitten pitää hällä liian isoja vaatteita.[/QUOTE]
No minä kyllä yleensä pyydän lahjaksi paria kokoa isompaa vaatetta jos joku kysyy, ihan vaan siksi, kun yleensä sitä juuri sopivaa kokoa on jo tarpeeksi.
 
"uskomatonta"
Niin tosiaan, enpä itse ajatellut moista ollenkaan,että olisi pyytänyt vaatetta tulevaisuuteen :) Mut jos tosiaan nyt pitää niin onhan sen oltava todella suuri tuon kokoiselle lapselle.
 
"uskomatonta"
[QUOTE="vieras";25213122]Voi hyvänen aika. Eihän joululahjatoiveilla ja lapsen koolla ole hirveästi tekemistä toistensa kanssa. Tuohan on ikäisekseen ihan normaalikokoinen. Itse ostin juuri huutiksesta ison vaatepaketin eli meillä on seuraavaa kokoa (=86 cm, lapsi käyttää nyt 80 cm vaatteita) yllin kyllin. Jos joku kysyisi, että minkä kokoisia vaatteita voisi antaa lahjaksi, niin sanoisin 92 cm ja ehkä jopa 98 cm. Taisi olla sulla vähän hatarin tiedoin tehty aloitus :D[/QUOTE]

No en ole missään vaiheessa sanonut,että lapsi olisi mitenkään epänormaalin kokoinen vaan ihmetellyt vaatekokoa normaalikokoiselle 11kk ikäiselle lapselle.
 
"diipadaa"
[QUOTE="vieras";25209334]No meillä on roteva 11 kk, mitat suunnilleen 12 kg/75 cm. Paino jossain +10-20 % käyrällä. Käytetään kestovaippoja. Käytössä 80 cm vaatteet, ekat 86 cm otetaan varmaan lähiaikoina käyttöön. Meillä on siis aika keskipituinen tapaus (pituus 0-käyrällä) eli tällä logiikalla tuo ap:n mainitsema lapsi saa olla kyllä tosi pitkä, ainakin sen 90 cm.[/QUOTE]

Ihan hyvin voi olla heillä joitakin 98cm bodeja käytössä ilman että on mikään jättiläinen. :) Minulla 8kk poika, 73cm ja 9.3kg. Ei mitenkään iso ikäisekseen, mutta pitkäselkäinen ja nyt käytössä 86cm bodyt, housuista menee 80cm oikein hyvin, jopa jotkut 74cm.
 

Yhteistyössä