Kaveri suuttui

• Viestiketjun aloittaja ihme tyyppi
  • Ensimmäinen viesti
ihme tyyppi
Sain kaverilta 2 isoa ikean kassillista ehjiä siistejä vaatteita ja myin ne kirppiksellä kun en jaksanut alkaa katsomaan tarvinko vielä niistä jotakin.
Samalla siivosin muutenkin kämppämme rojuja myyntiin ja satuin siitä sitten kaverille kiittämään kuinka sain jo yksin niistä hänen vaatteista sen 200e
Nyt kaveri sitten keuhkosi että laittaa vastaisuudessa nuo vaatteet hyväntekeväisyyteen mielummin.
Menikö minulta jotakin ohi mutta hän itse ne antoi minulle, kerroin vielä ettei minulla ole varaa ostaa niitä ja hän silti antoi.
En tiennytkään että ne on korvamerkitty ja kaverilta tulleita kamoja ei saisi myydä :O

kfkfkf
No jos sait ne kaverilta ja heti laitoit myyntiin, niin ymmärrän kyllä kaverin suuttumuksen. Hän varmaankin antoi ne sinulle käyttöön, eikä sitä varten, että myisit ne ja saisit niistä rahaa

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28598830:
Ei ole provo. Miksi olisin sanonut kun sain niistä rahaakin. Kaverin tuntien kuten nytkin siellä oli merkkivaatetteita ja osa käyttämättömiä. Sanoinhan minä ettei minulla ole nyt varaa maksaa.
Joten hän luuli, ettei sinulla ole varaa lastenvaatteisiin ja ajatteli auttaa lapsiasi.

"Annu"
Olisit edes ollut leuhkimatta saaneesi niitä niin paljon rahaa. Sinuna antaisin ystävällesi ainakin puolet rahoista, mikäli haluat ustävänäsi säilyttää. Kaveit eivät toimi noin. Olisin todella loukkaantunut itse.

"vieras"
Olisi ehkä kannattanut reilusti sanoa, ettet tarvitse niitä vaatteita. Minä olen ihan reilusti kysynyt, että voinko myydä saadut tavarat/vaatteet sen jälkeen, kun ne on jääneet meidän lapsille pieniksi vai haluaako ne takaisin.

• Tykkää
Reactions: Hoopeli
ymmärrän
..hyvin kaveriasi. Olisit sanonut suoraan että et jaksa edes katsoa löytyykö niille käyttöä vaan aiot myydä ne heti eteenpäin. Tuskin olisi silloin antanut niitä sinulle myytäväksi vaan myynyt itse tai antanut jollekulle joka ottaa ne käyttöön.

"vieras"
No menihän ne käyttöön, rahan ansaisemiseksi. Kun jotain antaa ja lahjoittaa pois, niin eikö tarkoitus ole silloin päästä ylimääräisestä tavarasta eroon ja uusi omistaja tekee sitten saamallaan hyödykkeellä mitä haluaa.

Jos tarkoitus on jeesustella ja leikkiä hyvää ihmistä ja köyhien avustajaa, niin sitten on parasta lahjoittaa heti jonnekin hyväntekeväisyyteen suoraan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;28598895:
Siis oikeastiko teidän mielestänne ne kaverilta saadut vaatteet on jotenkin korvamerkittyjä :O Olisi kaverikin voinut sanoa jos ne joskus haluaa takaisin.
Vai olisikohan nyt enemmän kyse siitä sinun kehuskelustasi ansioilla hänen antamillaan vaatteilla? Joskus on parempi pitää suunsa kiinni.

hmm..
Siis oikeastiko teidän mielestänne ne kaverilta saadut vaatteet on jotenkin korvamerkittyjä :O Olisi kaverikin voinut sanoa jos ne joskus haluaa takaisin.
jos vaatteet olisivat olleet teillä käytössä (eli tarve olisi ollut aito) niin sen jälkeen varmaan ihan sama vaikka myyt vaatteet eteenpäin. Mutta jos ei mitään tarvetta ollut vaan vastaanotit ne pelkästään rahan kiilto silmissä niin ei ole kovinkaan fiksua käytöstä.

"vieras"
Miten sulla oli aikaa hinnoitella vaatteet, jos et jaksanut katsoa onko sinulla vielä käyttöä vaatteille? Olisit nyt ensin kysynyt kaverilta haluaako hän ne takaisin, vai myytkö kirpparilla.

• Tykkää
Reactions: Essi-
"vieras"
Ilman muuta kaverisi olisi pitänyt osata ennustaa ajatuksesi ja toimintasi. Olettehan sentään kavereita ja kyllä hyvä kaverisi antaa sinun tehdä juuri niin kuin haluat, eikö niin? Joten olen aivan samaa mieltä, että totta kai kaverisi olisi pitänyt laatia keskinäinen sopimus välilellenne, mieluummin kirjallisena, jotta olisit tiennyt, miten toimia vaatteiden kanssa, jotka eivät sinua edes kiinnostaneet.

Muista ostaa sarahlla itsellesi jotakin kivaa, ehkä vaatetta, ja pyydä kaverisi makutuomariksi. Menkää sen jälkeen terassille ottamaan parit, mutta ehdota että kaverisi tarjoaa niin onnistuneiden kirpparikauppojen jälkeen.

Haluan sinut ehdottomaksi kaverikseni. Olet reilu, oikeudenmukainen ja ihailtavan huomaavainen. Otetaan kaikki oppia sinusta, miten ollaan hyviä kavereita.

"vieras"
Tökerö olit! Miks menit vielä leuhkimaan rahoilla, eiks sua yhtään edes hävetä? Annoin mun isälle yhden telkkarin ja kyllä muaki vtutti kun selitti miten oli myynyt sen eteenpäin. En mä niitä rahoja kaipaa mut ketuttaa kun tiedän miten pihi on. Piti sekin myydä ja vielä leuhkia sillä eikä jättää kakkostelkkariks heille. Argh.. Ymmärrän kaveriasi!

"vieras"
[QUOTE="vieras";28598972]Tökerö olit! Miks menit vielä leuhkimaan rahoilla, eiks sua yhtään edes hävetä? Annoin mun isälle yhden telkkarin ja kyllä muaki vtutti kun selitti miten oli myynyt sen eteenpäin. En mä niitä rahoja kaipaa mut ketuttaa kun tiedän miten pihi on. Piti sekin myydä ja vielä leuhkia sillä eikä jättää kakkostelkkariks heille. Argh.. Ymmärrän kaveriasi![/QUOTE]

Annoit itsellesi tarpeettoman telkkarin pois ja nyt vituttaa? Okei..

"vieras"
Onko teillä paheksujilla samanlainen seuranta lahjoista joita annatte esim jouluna? Kauanko saajan täytyy niitä säilyttää, että teillä ei mene hermo ja lopu ystävyys?

Yhteistyössä