kaveri sai viime yönä vauvan,mutta ei pääse sairaalaan

Meillä myös sairaalassa on käytäntö, että vain isä ja vauvan mahdolliset sisarukset saa tulla katsomaan huoneeseen. Huoneen ulkopuolella voi näyttää vauvaa isovanhemmille ja muita ei sitten koko osastolle huolitakaan. Ihan hyvä systeemi. Täällä on synnärillä useampi (2-4) äitiä samassa huoneessa ja ei siitä tulisi mitään, jos kaikkien sukulaiset ja kumminkaimat ravaisivat huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
keski-Suomen keskussairaalassa ei pääse muutenkaan muut kuin äidin oma perhe ja vauvan isovanhemmat. esim. äidin sisarukset ei saa tulla vauvaa katsomaan.

Juuri näin. Ja minusta ihan hyvä.:)

Niin on. Ja vaikka se olisikin äidille ok, että huoneessa ravaa puoli kaupunkia, se ei ole niin välttämättä huonekaverille.

Niin ja kannattaa aina ajatella sitä äitiä joka varmasti on synnytyksestä väsynyt ja haluaisi levätä rauhassa ja tutustua vauvaan. Imetys voi olla hankalaa ja minua ainakin ärsytti huoneessa kaikki ihme vierailijat jotka kävivät huonekaveria katsomassa. Sillä kävi työkavereista lähtien kaikki siellä :headwall:
Että ihan hyvä jos Taysissa on tiukentunut nämä vierailija asiat.

KYSissä ei osastolle pääse muut kuin puoliso ja sisarukset. Muut lasioven takana käytävässä. Ja lasta ei saa viedä käytävään. Syyksi sanottiin infektioriski. Näin ainakin kaksi vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
no en pääse sinne tie skoska, kun asuu sen verran kaukana..ja ei oo ajokorttia..

Pääseekö ajokortilla ilmaiseksi busseissa tai junissa ? Ajokortilla ei voi ajaa, jos oikein ymmärrän. Tarvitaan auto tms.

Ihan taas kukkasesta jorpakkoon.

Jokanaisella tulee olla ajokortti! Ihan vaan siksi, että se tuo vapauden/mahdollisuusen päästä paikasta toiseen.

Auton omistaminen onkin sitten toinen asia.

HUS:n sairaaloissa taitaa olla kaikissa ollut jo viimeiset 5 vuotta sääntö että vierailemaan pääsee vain lapsen isä ja sisarukset vierailuaikana. Joissakin isovanhemmat myös.

No ei pidä paikkaansa.. Ainakin Kättärillä isä ja sisarukset sai olla koko päivän jos halus ja vaan vierailuaikana sitten muita. Ei meille ainakaan kerrottu että vierasmäärää pitäis jotenkin rajata.. Suositettiin vain että jos itse jaksaa niin vieraiden kanssa seurusteltaisi käytävän päässä olevassa oleskelutilassa.. Tämä mun mielestä muutenkin selviö, koska huonekaveri saattaa nukkua/tisuttaa/omata vieraita jne

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan..:
HUS:n sairaaloissa taitaa olla kaikissa ollut jo viimeiset 5 vuotta sääntö että vierailemaan pääsee vain lapsen isä ja sisarukset vierailuaikana. Joissakin isovanhemmat myös.

No ei pidä paikkaansa.. Ainakin Kättärillä isä ja sisarukset sai olla koko päivän jos halus ja vaan vierailuaikana sitten muita. Ei meille ainakaan kerrottu että vierasmäärää pitäis jotenkin rajata.. Suositettiin vain että jos itse jaksaa niin vieraiden kanssa seurusteltaisi käytävän päässä olevassa oleskelutilassa.. Tämä mun mielestä muutenkin selviö, koska huonekaveri saattaa nukkua/tisuttaa/omata vieraita jne

Niin ja siis kesällä -08 oli näin, kuten keväällä -06 joten tuo 5v ei pidä paikkaansa..

Mä en ymmärrä miks sinne sairaalaan pitää laskee ees sisarukset! Aina kamala hirviöpentu lauma riehumassa siellä , kun vanhemmat ei mitään kuria saa. Ärsyttävää!

No miksi sun pitäs sinne tunkea, kyllä varmaan vauvan ehdit näkemään muutenkin.
Mielestäni tommonen sääntö vois olla aina päällä.. että kaikki turhat pysyis hevon kuusessa sieltä. Se on synnytys/syntymäpaikka, eikä mikään pirun hollitupa!

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
siis eikö taysissa pääse edes isommat sisarukset katsomaan vauvaa? Tosiaanko vain isä?

Isä JA sisarukset. Muut eivät.

Ok, kiitos tiedosta. Ajattelin vaan kun tuolla yhdessä viestissä oli että ainoastaan isä pääsee katsomaan, ei muita.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
KYSissä ei osastolle pääse muut kuin puoliso ja sisarukset. Muut lasioven takana käytävässä. Ja lasta ei saa viedä käytävään. Syyksi sanottiin infektioriski. Näin ainakin kaksi vuotta sitten.

Kolme olen siellä synnyttänyt ajalla 2002-2006 ja tuo sama käytäntö ollut jo silloin

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Mikä on kättärin tilanne tällähetkellä? tietääkö joku?

kättärillä vaihtelee sen mukaan mikä osasto on kyseessä ja onko käytössä perhehuone vai yhteishuone jonkun toisen potilaan kanssa

Toukokuussa 09 oltiin perhehuoneessa ja tilanne oli just toi eli vierasmäärää ei ollut rajoitettu, vain aikataulua. Ja sekin oli kuulemma ihan vain äitien omasta toiveesta. Ei äidit jaksaneet omia ja muiden vieraita pitkin päivää.

Isä sai tietty olla perhehuoneessa koko ajan. (Ja kai ne vanhemmat lapsetkin. En tiedä kun meille tuli esikoinen.)

Sisko sai lapsen tammikuussa 09 Kättärillä ja oli ihan väsynyt kun huonenaapurin perhe oli paikalla koko päivän ja illalla lisäksi sen vieraita. Sisko ei halunnut yhtään vieraita itselleen, vain isän ja esikoisen.

Ei kaikissa sairaaloissa pääse muutenkaan kuin vauvan isä ja sisarukset.
Veljeni vaimoa ja vauvaa olsiin halunnut käydä jo sairaalassa katsomassa, mutta ei sinne päässyt.

Aivan parasta siinä onkin se että keiltävät turhan lamppauksen seillä sairaalassa. Mä en mienaa oikeen jaksanu niitä huonekavereitakaan kuunella viikkoa saatikka niitä niitten vieraita.
Onneks nyt sinne ei saa tulla enään ylimääräiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
No miksi sun pitäs sinne tunkea, kyllä varmaan vauvan ehdit näkemään muutenkin.
Mielestäni tommonen sääntö vois olla aina päällä.. että kaikki turhat pysyis hevon kuusessa sieltä. Se on synnytys/syntymäpaikka, eikä mikään pirun hollitupa!

Kyllä peesaan.

Satakunnassa näitä rajoituksia on harmillisen vähän. Kun tuttuni sai vauvan, hän kutsui ihan koko suvun käymään sairaalaan. Itseäni hieman säälitti muut osaston synnyttäneet ja kävinkin sitten vain pikaisesti viemässä muistamisen ja vilkaisemassa vauvaa.

Yhteistyössä