Kaveri saa vauvan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Ja ekaa kertaa elämässäni olen huolissani lapsesta. Minulla ei ole lähipiirissä yhtään ns. sossuäitiä, semmoista vähäosaisempaa niinsanotusti. Mutta nyt tämä kaverini, jo kolmikymppinen on raskaana. Elää tukien varassa, kunnon työpaikkaa ei tunnu saavan, jossain on joskus ollut. Lapsen isä on mielenterveyshäiriöinen sekakäyttäjä, joka nyt aikoo parantaa tapansa ja olla maailmna paras isä. Eivät kuitenkaan asu yhdessä eivätkä aio muuttaakaan. Mietin vaan, että millainen elämä tuolle lapselle tulee, mitä näillä vanhemmilla on tarjota? Ei tietenkään kaikkeen tarvii rahaa, mutta jotain heidän pitäisi kuitenkin lapselle saada. Äidillä ei ole itselläänkän edes kunnon huonekaluja, keittiöastioita ja jääkaappikin on monesti tyhjä. Haluan olla lapsen elämässä, uskon että saattaa kysyä minua kummiksikkin. Jotenkin vaan aavistelen että tulee paljon huolta ja pahaamieltä. Mutta siis on sellainen olo, että haluan olla ikäänkuin turvallisena aikuisena lapsen elämässä.. Voisin auttaa monella tapaa. Mitähän tästä tulee :( itsellä kolme lasta ja vähän paremmin asiat.

Ei sinun tarvitse koko maailmaa pelastaa, ts. korjata KAIKKIA epäkohtia perheen elämässä. Elä mukana ja ole lapselle turvallinen aikuinen, se on jo valtavan iso asia.
Esimerkin vuoksi kerrottakoon, että itselleni se turvallinen aikuinen oli 500 km päässä asuva isoäiti, jota tapasin ehkä kahdesti vuodessa. Sain olla siellä kesäisin kaksi viikkoa hoivattavana ja rakastettuna, se on oikeasti kantanut uskomattoman pitkälle!

Ja ethän vielä ole nähnyt, kuinka äiti tehtävästään selviää...voit yllättyä :)

Mä en tuota materiaa niin kovasti miettisi ja työttömyys ei tee ihmisestä sopimatonta vanhemmaksi.
Onko äiti kuitenkin raitis ja selväpäinen ihminen?
Positiivistahan vaan on, että tuo isä ei ole samassa taloudessa.

Ei sinun tarvitse koko maailmaa pelastaa, ts. korjata KAIKKIA epäkohtia perheen elämässä. Elä mukana ja ole lapselle turvallinen aikuinen, se on jo valtavan iso asia.
Esimerkin vuoksi kerrottakoon, että itselleni se turvallinen aikuinen oli 500 km päässä asuva isoäiti, jota tapasin ehkä kahdesti vuodessa. Sain olla siellä kesäisin kaksi viikkoa hoivattavana ja rakastettuna, se on oikeasti kantanut uskomattoman pitkälle!

Ja ethän vielä ole nähnyt, kuinka äiti tehtävästään selviää...voit yllättyä :)

Ei kaikkea tarvitsekkaan korjata, ei.. Tiedän että heillä ei paljoa ole ihmisiä, jotka esim voisivat joskus lasta hoitaa. Osa kuollut, osa sairaita ja osaan tuolla isällä on mennyt välit pilleripäissään tehtyjen juttujen takia. Uskonkin että äidistä tulee ihan hyvä äiti, omistautunut ja suojeleva. Mutta, tuleva voi yllättää hänet kuin kenet tahansa muunkin ja silloin tarvitaan kunnon kumppania tai tukiverkostoja. Ainoa mikä äidin äitiydessä epäilyttää on se että toivoo ja luulee saavansa pojan. Tyttöä ei haluaisi. Entä jos se onkin tyttö? Toivon että ei :(

Ja miksi minun jonkun mielestä pitää haistaa vittu? Eikö saa olla huolissaan? En pidä itseäni parempana, asiat ja lähtökohdat lapsen elämälle ovat vain itselläni paremmat. Ei ole arvaamatonta isää lapsilla, enkä elä tukien varassa pienessä yksiössä huonolla alueella.

[QUOTE="aapee";28405114]Ei kaikkea tarvitsekkaan korjata, ei.. Tiedän että heillä ei paljoa ole ihmisiä, jotka esim voisivat joskus lasta hoitaa. Osa kuollut, osa sairaita ja osaan tuolla isällä on mennyt välit pilleripäissään tehtyjen juttujen takia. Uskonkin että äidistä tulee ihan hyvä äiti, omistautunut ja suojeleva. Mutta, tuleva voi yllättää hänet kuin kenet tahansa muunkin ja silloin tarvitaan kunnon kumppania tai tukiverkostoja. Ainoa mikä äidin äitiydessä epäilyttää on se että toivoo ja luulee saavansa pojan. Tyttöä ei haluaisi. Entä jos se onkin tyttö? Toivon että ei :(

Ja miksi minun jonkun mielestä pitää haistaa vittu? Eikö saa olla huolissaan? En pidä itseäni parempana, asiat ja lähtökohdat lapsen elämälle ovat vain itselläni paremmat. Ei ole arvaamatonta isää lapsilla, enkä elä tukien varassa pienessä yksiössä huonolla alueella.[/QUOTE]

Mutta on turhaa olla huolissaan asioista joille et mitään voi. Olet vaan tukena ja otat tilanteen kerrallaan.

[QUOTE="aapee";28405254]Toivottavasti kaikki mun pelot on ihan turhia. Mutta, kaippa jokaisella sitten on oikeus lisääntyä miettimättä mihin tilanteeseen lapsi tulee..[/QUOTE]

Mä olen aina ollut työtön jotain pieniä pätkiä lukuunottamatta,silti mulla on lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja pitkäaikaistyötön;28405261:
Mä olen aina ollut työtön jotain pieniä pätkiä lukuunottamatta,silti mulla on lapsi.

No ei se työttömyys tossa isoin ongelma oo, vaan se elämäntyyli. Iskä on pilleripää ja koko perhe työtä vieroksuvaa yhteiskuntaa ja toisia hyväksikäyttävää.

[QUOTE="vieras";28405059]Haista aapee oikeesti v***u ja täyttele niitä ttt-hakemuksiasi![/QUOTE]

Huvittavaa, kuinka jolla menee herne näin pahasti ja pian nenukkiin.....voih.

[QUOTE="aapee";28405348]No ei se työttömyys tossa isoin ongelma oo, vaan se elämäntyyli. Iskä on pilleripää ja koko perhe työtä vieroksuvaa yhteiskuntaa ja toisia hyväksikäyttävää.[/QUOTE]

Mut jos tuon tulevan äidin olet kaveriksesi kelpuuttanut niin eikai hän ihan huono ole? Ja eihän tuolle mitään voi, että ihmiset tekee lapsia ongelmien keskelle.
Eli älä turhaan kuormita itseäsi asioilla joille et mitään voi. Säästä voimasi siihen, että huomaat mahdollisen ongelman lasta koskien ja voit silloin puuttua. Älä kuitenkaan odota ongelmia. Etäännytä ajatuksiasi hieman.

[QUOTE="vieras";28405521]Jos olet tällaisen tyypin kaveri, niin kummallisissa porukoissa se sinäkin pyörit (ja tällä tarkoitin sekakäyttäjiä ja mt-ongelmaisia, en työttömiä).[/QUOTE]

en todellakaan oo enkä halua koskaan ollakkaan tuon lapsen isän kanssa tekemisissä! Äiti on raitis ja tuntenut kauan ennenkuin tutustui tuohon kumppaniinsa..

Yhteistyössä