?
..
Vieras
Ja ekaa kertaa elämässäni olen huolissani lapsesta. Minulla ei ole lähipiirissä yhtään ns. sossuäitiä, semmoista vähäosaisempaa niinsanotusti. Mutta nyt tämä kaverini, jo kolmikymppinen on raskaana. Elää tukien varassa, kunnon työpaikkaa ei tunnu saavan, jossain on joskus ollut. Lapsen isä on mielenterveyshäiriöinen sekakäyttäjä, joka nyt aikoo parantaa tapansa ja olla maailmna paras isä. Eivät kuitenkaan asu yhdessä eivätkä aio muuttaakaan. Mietin vaan, että millainen elämä tuolle lapselle tulee, mitä näillä vanhemmilla on tarjota? Ei tietenkään kaikkeen tarvii rahaa, mutta jotain heidän pitäisi kuitenkin lapselle saada. Äidillä ei ole itselläänkän edes kunnon huonekaluja, keittiöastioita ja jääkaappikin on monesti tyhjä. Haluan olla lapsen elämässä, uskon että saattaa kysyä minua kummiksikkin. Jotenkin vaan aavistelen että tulee paljon huolta ja pahaamieltä. Mutta siis on sellainen olo, että haluan olla ikäänkuin turvallisena aikuisena lapsen elämässä.. Voisin auttaa monella tapaa. Mitähän tästä tulee
itsellä kolme lasta ja vähän paremmin asiat.