Kaveri pyysi tekemään häihin alkupalat ja makeat, mutta ei maksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Irina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Aloittaja";26952788]Ei ole vielä vastannut.[/QUOTE]

kun sen laitoit? Ei oikein hyvältä kuulosta, että näin kauan kestää vastata. Toivottavasti ei nyt todellakaan oleta, että sinä teet ja valmistat kaikki ilmaiseksi :(.

[QUOTE="Aloittaja";26952257]Kyllä ne maksaa. Listalla mm. Lohimätihyydykekakku ja savuporopiparminttu piirakat.[/QUOTE]

Mahdatko olla leipoja ollenkaan... savuporopiparminttupiirakat? Kääk minkä makuista! Tarkoittanet piparjuurta...

[QUOTE="Vieras";26952848]kun sen laitoit? Ei oikein hyvältä kuulosta, että näin kauan kestää vastata. Toivottavasti ei nyt todellakaan oleta, että sinä teet ja valmistat kaikki ilmaiseksi :(.[/QUOTE]

Kaikki ei kyttää puhelintaan jatkuvasti. Jos mulle on joku illalla laittanut viestin huomaan sen todennäköisesti vasta aamulla...

[QUOTE="Aloittaja";26953883]Nyt vastasi. Kysyi, että voidaanko mennä kaupoilla yhdessä, kun minulla tukkukortti. Ihan mukavasti meni. Oletan siis, että on tuon laskun maksamassa ja minut tarvitaan paikalle kortin takia. Kiitos tsemppauksesta ja avusta![/QUOTE]

No en kyllä nyt luottais tähän. Laittaa vielä kassalla sut maksamaan.

[QUOTE="vieras";26954006]No en kyllä nyt luottais tähän. Laittaa vielä kassalla sut maksamaan.[/QUOTE]

Kyllä toi viestin sanamuoto on niin selkee, että mä luottaisin, et kaveri on siitä ymmärtäny. Ja jos ei oo niin siinä kassalla se summa on jo konkreettisena euromääränä, jollon ap voi ihan suoraan vaikka kysyä, että oletatko todella minulla olevan varaa 459,30€ arvoiseen lahjaan + työt päälle.

AIka kohtuuton odotus kaverillasi, että tarjoaisit lahjana työn ja raaka-aineet hänen häidensä tarjoiluihin!! Aivan kohtuuton! Hyvä että puhuitte suoraan. Paha mieli ois mulle jäänyt, että edes yritti tuollaista. Hyvä että korjasit.

[QUOTE="vieras";26954006]No en kyllä nyt luottais tähän. Laittaa vielä kassalla sut maksamaan.[/QUOTE]

Eihän siinä sitten mitään. U-käännös kassalta hyllyille ja kamat takaisin. En näe ongelmaa.

siis just alkupalat ja väkertely vie varmasti paljon aikaa, verrattuna vaikka pääruokaan.

ja aivan täysin kohtuutonta yhdeltä henkilöltä pyytää moista häälahjaa. siis että sekä työ että raaka-aineet tulisivat yhdeltä henkilöltä lahjana.

mutta miten tuosta nyt enää luistat, en osaa neuvoa. Menisi maku koko touhusta.

[QUOTE="Aloittaja";26953883]Nyt vastasi. Kysyi, että voidaanko mennä kaupoilla yhdessä, kun minulla tukkukortti. Ihan mukavasti meni. Oletan siis, että on tuon laskun maksamassa ja minut tarvitaan paikalle kortin takia. Kiitos tsemppauksesta ja avusta![/QUOTE]

Niin, olettaa sun maksavan sillä tukkukortilla.

alkupalat, kaikki makeat. täytekakku. tuohan tulee tosi kaliiksi. eihän tuosta puutu enää kuin pääruoka. eihän keneltäkään voi tuollaista pyytää ilmaiseksi. oli sitten catering tai ei.

Kehtaisin ehkä pyytää lahjaksi joko alkupaloja tai kakkua tai makeita, siis työtä. ja tarjoutuisin itse auttamaan, jos halua.

mutta en kehtaisi edes pyytää kaverilta lahjaksi noita kaikkia. aivan liikaa työtä.

Mutta tosiasiassa kuulun niihin, jotka eivät pyydä, vaan ottavat sen lahjan mitä saavt. Eli olen aina maksanut kaikesta.

Mutta mutta... kohtuullista olisi pyytää joko työnä jotain noista, ei edes kaikkia.

Tässä voi olla kyseesä vain epäselvä kommunikointi. Ehkä morsian ei ole missään vaiheessa olettanutkaan, että ap maksaisi raaka-aineetkin. Mielestäni koko episodin voi nyt unohtaa, koska nyt asiat on selvitetty ja kumpikin tietää miten asiat hoidetaan.

Yhteistyössä