Kaveri puhuu ihan ristiin, en tajua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Motha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Motha

Aktiivinen jäsen
15.12.2004
3 181
0
36
Mulla on parin vuoden takainen uusi tuttavuus ja nyt vähän mietin sen sanoja kun puhuu ihan ristiin. Aluksi sanoi kuopuksestaan että se oli vahinko ja häntä vitutti rankasti kun huomasi olevansa raskaana. Viime viikolla se juttu oli kääntynyt niin päin että hänen ei pitänyt voida saada enää lapsia ja kun huomasi olevansa raskaana niin voi sitä onnen päivää. Ja sun lapsi syntyi niin se oli onnen täyttymys. En kehdannut kysyä että mitä se aikaisempi tarina sitten oli... En tiedä miten hänen juttuihinsa jatkossa suhtaudun :|

Mulla on tuttu, jolla on samanlaisia juttuja. Olen niistä täälläkin kertonut. Jatkuvaa ristiriitaa ja valehtelua.

Suodatan ihan surutta pois 99% hänen puheistaan. Eli en ota mitään tosissani, enkä juurikaan jaksa olla enää tekemisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mulla on tuttu, jolla on samanlaisia juttuja. Olen niistä täälläkin kertonut. Jatkuvaa ristiriitaa ja valehtelua.

Suodatan ihan surutta pois 99% hänen puheistaan. Eli en ota mitään tosissani, enkä juurikaan jaksa olla enää tekemisissä.

Siinä tulee just se että suhtautuu kaikkeen sen sanomaan että joopa joo. Ärsyttävää koska kyllä mä hauan että pysytään totuudessa. Valheella on niin lyhyet jäljet.

Minulla on ihan samanlainen ystävä, paitsi että noita juttuja tulee ihan päivittäin. Hänellä on varmaan käsittämättömän huono muisti tai sitten luulee että muilla on. En luota yhtään hänen sanoihinsa ja hän ei edes tajua sitä. Saattaa saman keskustelun aikana sanoa jonkun ostamansa tavaran hinnan hirveillä hintaeroilla, ekaks sanoo että hirveän halpa ja keskustelun lopussa että kamalan kalliilla ostin.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Normi ihminen kuulemma kertoo useita kymmeniä valkoisia vahleita pävässä. Ehkä kaveristasi on mukavampi ajatella että lapsi oli mukava yllätys kuin epätoivottu vahinko..

En ole sitten normi ihminen, olen valehdellut tai liioitellut vain muutaman kerran aikuisuuteni aikana, nuorena tuo oli yleisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Normi ihminen kuulemma kertoo useita kymmeniä valkoisia vahleita pävässä. Ehkä kaveristasi on mukavampi ajatella että lapsi oli mukava yllätys kuin epätoivottu vahinko..

Tuo ei ole mun mielestä valkoinen valhe kun sepitetään tommosia tarinoita, mutta luulen että se on vaan kivempi kertoa toisille tommosta versiota että ihana yllätys kuin kamala.

Alkuperäinen kirjoittaja abloom:
Mulla on kans tuttu jonka juttuja pitää tosissaan suodattaa, joskus ihan naurattaa kun menee niin älyttömiksi jutut...

Om mulla yks semmonenkin joka liiottelee ihan kamalasti kaikkea , sen jutuista on pakko ottaa aina puolet pois .

Tällaisia henkilöitä on ikävä kyllä olemassa. Yksi syy juttujen keksimiseen voi olla että vanhat teot tai puheet kaduttavat. Ihminen ei halua myöntää totuutta edes itselleen vaan peittelee sitä keksimällä uusia versioita menneisyydestään.

Eräs tuttavani hankkiutui tieten tahtoen raskaaksi miesystävänsä tietämättä. Suhde päättyi eroon. Nyt muutaman vuoden kuluttua tuttava on kääntänyt jutun niin että lapsi onkin tehty yhteisymmärryksessä ja rakkaudessa ja mies on hylännyt haluamansa lapsen. Nainen itse oli se joka halusi erota.

Kun olen joskus maininnut siitä miten lapsi sai alkunsa niin tuttava kieltää asian ja suorastaan suuttuu.

Nämä on niitä tyyppejä jotka haluaa olla keskipisteenä. Ja aina, kun tulee tilaisuus he kertovat tarinan, joka saa heidät näyttämään joko erityisen mahtavalta älykkäältä ja taitavalta tai sitten todella kärsineeltä ja onnettomalta.
AIna, kun jollekkin tapahtuu jotain niin heille on tapahtunut vielä suurempi samatyylinen asia. He ovat rasittuneimpia, kärsineimpiä, älykkäämpiä, lukeneimpia, urheilullempisia jne. kuin kukaan muu...
Tunnen kans tuollaisen tyypin.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Nämä on niitä tyyppejä jotka haluaa olla keskipisteenä. Ja aina, kun tulee tilaisuus he kertovat tarinan, joka saa heidät näyttämään joko erityisen mahtavalta älykkäältä ja taitavalta tai sitten todella kärsineeltä ja onnettomalta.
samAIna, kun jollekkin tapahtuu jotain niin heille on tapahtunut vielä suurempi atyylinen asia. He ovat rasittuneimpia, kärsineimpiä, älykkäämpiä, lukeneimpia, urheilullempisia jne. kuin kukaan muu...
Tunnen kans tuollaisen tyypin.

Toi on niin totta ja niiin rasittavaaa |O

mulla on yks kaveri ( entinen ) joka kertoi yhdessä vaiheessa olevansa raskaanakin ja sairastavansa syöpää jne jne, raskausjuttu kuitenkin unohtui tosi nopeasti eikä ole siitä enää puhunut sen jälkeen.

eräs luokkakaveri taas kertoi sairastavansa kaikkia mahdollisia tauteja, 1 keuhko, 1 ylimääräinen kylkiluu leikattu pois 2vk ikäisenä, vaikka painoikin vain 700g syntyessään ( ei tainnut muistaa tätä silloin ), ainiin... sydämmessäkin on vikaa ja syö siihen lääkkeitä. Kaikkia ei voi edes muistaa, hyvä suodatin oli silloin päällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
mulla on yks kaveri ( entinen ) joka kertoi yhdessä vaiheessa olevansa raskaanakin ja sairastavansa syöpää jne jne, raskausjuttu kuitenkin unohtui tosi nopeasti eikä ole siitä enää puhunut sen jälkeen.

eräs luokkakaveri taas kertoi sairastavansa kaikkia mahdollisia tauteja, 1 keuhko, 1 ylimääräinen kylkiluu leikattu pois 2vk ikäisenä, vaikka painoikin vain 700g syntyessään ( ei tainnut muistaa tätä silloin ), ainiin... sydämmessäkin on vikaa ja syö siihen lääkkeitä. Kaikkia ei voi edes muistaa, hyvä suodatin oli silloin päällä :D

Hän hakee huomiota tommosilla jutuilla, säälittävää !

Mullakin on tämmöinen tuttu. Hän on ihan hirveä valehtelemaan, ollut jo lapsesta asti. en tiedä, mikä tässä on taustalla, mutta tosi rasittavaa se on, enkä siksi jaksa hänen kanssaa olla tekemisissä.

Tuo ihmistyyppi kuulostaa niin tutulta.Mulla oli aikoinaan myös tuollanen kaveri.Se valehteli joka lähtöön jotain.Ensin ne jutut tietenkin uskoi mutta kun niitä eriversioita vuosia kuunteli niin johan sitä tyhmempikin tajuaa että se valehteli.
Tän kaverin kanssa meni välit poikki sitten ihan siitä syystä että valehteli toisten ihmisten asioita ympäri kylää eli myös minun.Vuosia elin siinä harhaluulossa että se oli mun kaveri vaan olipa aika kaukana siitä.

Noi tyypit on just niitä mitkä haluaa päästä pätemään joka asiassa.Aina ne tietää kaikesta kaiken ja osaavat kaiken paremmin kun muut.Mollaavat muita toisten silmissä että näyttävät itse paremmilta.

joo, ja jos kertoo että on loukannut tms, niin aina tämä ko tyyppi on satuttanut saman paikan, mutta PALJON pahemmin. Tai jos kertoo jotain positiivista, niin aina tämä tyyppi on tehnyt tai saanut asian jotenkin vieläkin paremmin

Ja nämä tyypit ei kestä ollenkaan jos toisella menee hyvin.Ovat kamalan mustiksia jos joku kavereista menee naimisiin,saa vauvan tai vaikka töitä.Esitetään kyllä niin onnellista kaverin puolesta mutta odotas kun käännät selän niin johan ollaan jauhamassa ties mitä kakkaa toisille.Valehdellaan myös aivan suunnattomasti.

Mäkin tunnen yhden aivan mielettömän valehtelijan. On todella hyvä puhumaa ja pääasiassa ihmiset uskovat häntä. Hän jopa pitää suosittua blogia (ehkä sinäkin luet sitä ;-)) missä ihmiset käyvät huokailemassa hänen ihanalle elämälleen (rahaa (ja siten myös materiaa) on oikeasti miehen puolelta, mutta muuten elämä on yhtä kamalaa sotkua) Tämä henkilö valehtelee lähes kaikesta, ihan pienistäkin asioista esim. tein sitä ja sitä ruokaa vaikka oikeasti heillä syödään aina valmisruokia.

Olen lopettanut henkilön juttujen noteeraamisen jo aikapäiviä sitten. Lähinnä säälin häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mäkin tunnen yhden aivan mielettömän valehtelijan. On todella hyvä puhumaa ja pääasiassa ihmiset uskovat häntä. Hän jopa pitää suosittua blogia (ehkä sinäkin luet sitä ;-)) missä ihmiset käyvät huokailemassa hänen ihanalle elämälleen (rahaa (ja siten myös materiaa) on oikeasti miehen puolelta, mutta muuten elämä on yhtä kamalaa sotkua) Tämä henkilö valehtelee lähes kaikesta, ihan pienistäkin asioista esim. tein sitä ja sitä ruokaa vaikka oikeasti heillä syödään aina valmisruokia.

Olen lopettanut henkilön juttujen noteeraamisen jo aikapäiviä sitten. Lähinnä säälin häntä.

Mikäaiheinen blogi?

Luulen että tiedän ketä tarkoitat...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Luulen että tiedän ketä tarkoitat...

Vihjatkaa edes vähän!

Yhteistyössä