Kaveri ottaa päähän: pitäis olla mielenkiintoa kuulla hänen odotusjuttuja..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja blaablaalbaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

blaablaalbaa

Vieras
Kun mulla oli vaikea elämäntilanne ja olisin tarvinnut ystävää vetosi kaveri työkiireisiin. Nyt kun hän on raskaana, niin multa pitäis löytyä aikaa ja mielenkiintoa kuunnella siihen liittyviä juttuja.

I don't think so.

Yhtäkkiä satelee kutsuja kahville ja kyläilemään, sähköpostia tulee vähän väliä. Mun kuulumisia kysytään näennäisesti, jotta päästään kertomaan OMIA uutisia. Musta toi on kuvottavaa. Jos ignooraan vauva-höpötykset niin ne työnnetään mun kurkusta alas vaikka väkisin. Hänellä oli mahdollisuus väistyä mun ongelmia ja asioita kun oli "niin kiire töissä", mutta mulle ei samaa mahdollisuutta anneta, mun on kuunneltava noita pollyannistisia juttuja....

[QUOTE="vieras";23084270]miksi sitten menet ja kuuntelet? miksi olet hänen ystävänsä?[/QUOTE]

No, enhän minä järkevänä ihmisenä tällaista kauaa kuuntelekaan. Ystävä ole sen tähden, että joskus oli toisin - joskus tämä oli vastavuoroista.

[QUOTE="vieras";23084419]jos ihmissuhde tuottaa enemmän tuskaa kuin iloa, on se syytä aina katkaista. et varmasti jää häntä kaipaamaan.[/QUOTE]

Ja tuskin hänkään jää mistään paitsi.

[QUOTE="vieras";23084419]jos ihmissuhde tuottaa enemmän tuskaa kuin iloa, on se syytä aina katkaista. et varmasti jää häntä kaipaamaan.[/QUOTE]

Enkä usko toisenkaan jäävän kaipailemaan.

[QUOTE="vieras";23084551]mitä joten? aikuinen ihminen valitsee itse seuransa. sinulla on oikeus olla menemättä ja voit valita ystäväsi. kait tajuat aikuisena sen? vai onko sinulla joku kiero luonne, masokismiin taipuvainen?[/QUOTE]

Vastasin tuossa yhteen kommenttiin, jossa joku sanoi ettei tämä "ystäväni" jää minua kaipaamaan tms.

Olen kieltäytynyt nyt systemaattisemmin kutsuista ja kerran sanoin jopa suoraan, että harmittaa ettei hän ollut minun tukena kun häntä olisin tarvinnut.

Noh, tästä en olisi niin varma. Valitti juuri viikonloppuna minulle, ettei ole ketään kenen kanssa kahvitella - kun kieltäydyin kauniisti kutsusta (enkä lähtenyt kuuntelemaan vauva-odotus-tunnekuohuja).

Varmasti löytää toistakin seuraa kun huomaa ettei sua kiinnosta.

muoks. Kunhan vaan sanot suoraan että sua ei enää kiinnosta olla hänen kaverinsa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varmasti löytää toistakin seuraa kun huomaa ettei sua kiinnosta.

Toivon niin, todella iha sydämestäni :) Henkilö vaan on ns. erakkoluonne, nyhjöttää vapaa-aikana kämpässään ja kommunikointi tapahtuu tekstiviesti/sähköposti -välityksellä... Ehkä hän löytää vaikkapa netistä ystäviä.. (täältä?!) toivottavasti :) Hän onkin takertunut minuun jo vuosikausia..

Toivon niin, todella iha sydämestäni :) Henkilö vaan on ns. erakkoluonne, nyhjöttää vapaa-aikana kämpässään ja kommunikointi tapahtuu tekstiviesti/sähköposti -välityksellä... Ehkä hän löytää vaikkapa netistä ystäviä.. (täältä?!) toivottavasti :) Hän onkin takertunut minuun jo vuosikausia..

ja sinä olet sallinut takertumisen ja nytkään et uskalla katkaista suhdetta kokonaan? miksi? koetko jotain vallan tunnetta kun roikutat jo aikaa sitten katkennutta ystävyyttä?

Kohtahan hänellä on muutakin tekemistä, ei ehdi takertua enää ja vauvan myötä löytää uusia samassa tilanteessa olevia YSTÄVIÄ.

Mä en ymmärrä näitä "katkaise välit, sano ettei sua kiinnosta olla hänen kaverinsa" -juttuja... Miksei voi vaan avata suutansa ja sanoa tota asiaa kuten se aloituksessakin oli? Että sua loukkaa tuo käytös sen ja sen takia, piste. Näin ne välit voivat ehkä jopa korjaantua joskus. Mutta se nyt tuntuu olevan aika monelle suurikin ongelma avata se leipäläpensä ja keskustella jos joku vituttaa.

Mä en ymmärrä näitä "katkaise välit, sano ettei sua kiinnosta olla hänen kaverinsa" -juttuja... Miksei voi vaan avata suutansa ja sanoa tota asiaa kuten se aloituksessakin oli? Että sua loukkaa tuo käytös sen ja sen takia, piste. Näin ne välit voivat ehkä jopa korjaantua joskus. Mutta se nyt tuntuu olevan aika monelle suurikin ongelma avata se leipäläpensä ja keskustella jos joku vituttaa.

Hei, jos ystävyys kuvottaa (lainaus ap:n aloituksesta) niin luuletko että ap haluaa ystävyyttä säilyttää? Eikä muutenkaan kauhean ystävällisesti kaveristaan puhu. Mutta ihan sama mitä tekee, pistääkö poikki tai nostaa kissan pöydälle, kunhan vaan tekee eikä roikotuta kaveria mukana että pääsee mollaamaan.

Hei, jos ystävyys kuvottaa (lainaus ap:n aloituksesta) niin luuletko että ap haluaa ystävyyttä säilyttää? Eikä muutenkaan kauhean ystävällisesti kaveristaan puhu. Mutta ihan sama mitä tekee, pistääkö poikki tai nostaa kissan pöydälle, kunhan vaan tekee eikä roikotuta kaveria mukana että pääsee mollaamaan.

Luultavasti haluaa, ainakin vähän, koska noin kovin pohtii asiaa eikä vain katkaise väliä sen enempiä ihmettelemättä tai miettimättä.

Yhteistyössä