kaveri on ilkeä lapselleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ghn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

ghn

Vieras
lapsi 4v ja kaveri on tosi kovakourainen välillä. saattaa antaa luunapin jos ei tottele, huutaa lapselle ja esim pöydästä jos lapsi ei siinä oo häntä miellyttävällä tavalla niin riuhtaisee pöydästä tosi kovakouraisesti lattialle. mun lapset pelkää kaveriani kun se äkämystyy lapselleen. toisten lapsille ei oo samanlainen, omalleen vaan. on pph ammatiltaan ja hoitolapsia kohtelee sievästi. mutta omaansa niidenki aikana kovakouraisesti. haluaisin puhua asiasta hänelle mutta kun en tiedä miten aloittaisin...minusta hänen pitäis kohdella omaansa nätimmin.

[QUOTE="iina";22423786]sano vaikka että oma lapsesi oli sanonut kotona ruokapöydässä että täti pelottaa häntä ku se huutaa pojalleen.. ;)[/QUOTE]

niin, jotain tuollaista nättiä aloitusta oon miettiny. kun sais tehtyä fiksun aloituksen aiheelle.

Voi olla että hän pelkää olevansa liian kiltti omalleen, ja sitten ajatellaan että omaansa lellii.
Minä olen päiväkodissa ja omani on myös samassa paikassa eri ryhmässä mutta kokoajan nähdään. Sitä on monesti omalleen paljon ankarampi ja vaativampi ettei kukaan ajattele että lellii kun on oma. Minä olen ottanut siinä tiukan linjan ettei vaan tule sanomista.

Mutta eihän se ole tarkoitus että kovakouraisesti omaakaan käsittelee. Voi olla että teidän kannattaisi puhua asiasta. Ystäväsi ei ehkä itse näe sitä samalla tavalla kuin muut. Omaansakin pitäsi osata hoitaa kauniisti ja kunnialla, mutta itsekin tiedän ettei se aina helppoa ole! Tulee vaadittua liikaa, syytettyä omaa jne..

Mä kysyisin ihan suoraan että "miks muuten annoit ton luunapin?" Tai et "miks sä huudat tolle kun et hoitolapsille huuda?"
Mä oon aika suora, mut jos ei kestä suoraa puhetta niin olkoon kestämättä, tarviiko sen lapsen kestää suoraa huutamista.

Yhteistyössä