Kaveri odottaa esikoista ja sillä on LISTA kielletyistä aineista: kokis...

salmiakki, yms.

Siis KOKIS! :eek: :LOL: Kyllä on menny hysteeriseks. Ja eiks salmiakin syöntiä pidä vähän rajottaa, ettei verenpaine nouse korkeeks... Ei siis muun takia. Tää mun kaveri sano, että neuvolassa oli sanottu, että salmiakki lisää ennenaikasen synnytyksen riskiä! Voi jestas.

En ymmärrä, miks pelotellaan tulevaa äitiä. Jotkut kun ottaa nää suositukset kiellettyinä (no en tiä, vaikka listassa olis ollukkin sana "kielletty" ) ja noudattaa orjallisesti. |O

Meilläkään hän ei uskaltanut syödä mitään, kun on raskaana. :LOL: :ashamed:
 
mii
Mun taas olis oikeasti pitäny syödä salmiakkia ja lakritsaa ja suolaisia ruokia. Mulla oli verenpaine aina niin alhainen, että terkka ihmetteli, miten pysyn pystyssä...
Kivaa, kun lapsi syntyy alipainoisena, kun ei ole saanut tarpeeksi ravintoa...
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
siis miksi coca-cola olisi kielletty? ei kai kaverisikaan niin tyhmä ole että uskoo aivan kaiken mitä paperille on printattu ilman perusteluja? :)
Eikös kolassa ole kofeiinia, sen takia kahvin ja teen juontiakin PITÄS rajottaa.

 
ammis
Meidän entinen työterveyshoitaja sano työkaverille muutama vuos sitten kun odotti toistaan et cokis aiheuttais supistuksia, täytyy kyl varmaan juoda aika paljon kyl mut kuitenki.
 
Nalletar
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
siis miksi coca-cola olisi kielletty? ei kai kaverisikaan niin tyhmä ole että uskoo aivan kaiken mitä paperille on printattu ilman perusteluja? :)
Cokiksessahan on reippaasti kofeiinia. Sen takia varmaan. Ja lightissä makeutusaineita. Henk. koht olen kyllä syönyt ja juonut kaikkea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
siis miksi coca-cola olisi kielletty? ei kai kaverisikaan niin tyhmä ole että uskoo aivan kaiken mitä paperille on printattu ilman perusteluja? :)
No ei se kai tyhmä ole, hysteerinen vaan. :whistle: Eli kun neuvolassa sanotaan jotain, niin hän tekee millilleen niin.

Ja mää haluisin kyllä nähdä sen listan. Listeria homman ymmärrän, mutta en muita. :/

Itsekkin söin salmiakki pussin PÄIVÄSSÄ kuopusta kun odotin, alkuraskaudessa. Niin karsee himo oli, joka vaihtu kyllä onneks omenoihin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mun siskon likka on sitten jotenkin huonosti haudottu, meinaan sisko joi kokista litratolkulla odotusaikana =)
Mieki join sen koko raskausajan Lidlin light-colaa ihan tolkuttomasti ja ihan normaali kohta 2v.on ja eipä ollu mitään ogelmia raskausaikana,olin terve kuin pukki =) Tosin poika on ihan himona tuohon colaan,ollu aina,kun ekan kerran sitä maisto 1 vee synttäreillä,joskus saa sillä herkutella,cokiksella kyllästetty jo mahassa ni ei ihme tykkää nykyäänki :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:
Sulla on sitten outoa tuttuja. Toinen ei voi syoda, koska on raskaana ja toisella on tytar nimelta Aapo. :xmas:
No jjjooo... :D
Tää raskaana oleva on mun tuttu ja keskimmäisen kummi ja sen Aapon äiti käy "vaan" samaa kerhoo. Ei siis oo varsinaisesti kaveri. :D

 
vieras
Lidlin light-colassa on sitä ei-suositeltavaa makeutusainetta, en muista nimeä ;)

Mutta on se kumma, että ihmiskunta ei ole sukupuuttoon kuollut, vaikka ties mitä on odottavat äidit maailman sivu suuhunsa lapponeet :D
 
Jopa varovaisempi kuin minä. :D
Olen uskaltautunut kolajuomia juomaan, jopa ihan tavallista Pepsiä. :D
Salmiakit ja lakut kohtuudella nautittuna on myös aivan taivaallista, eipä ole toistaiseksi ainakaan verenpaineessa ollut ongelmia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
siis miksi coca-cola olisi kielletty? ei kai kaverisikaan niin tyhmä ole että uskoo aivan kaiken mitä paperille on printattu ilman perusteluja? :)
Cokiksessahan on reippaasti kofeiinia. Sen takia varmaan. Ja lightissä makeutusaineita. Henk. koht olen kyllä syönyt ja juonut kaikkea.
no eipä ole kovin reippaasti :) yhdessä LITRASSA colajuomaa on 100 mg kofeiinia ja yleisesti hyväksytty turvallinen kofeiinimäärä raskausaikana on 300 mg päivässä. eli kolaa voi huoletta vetää kolme litraa päivässä :) ja light-versioiden makeutusaineet eivät ole kiellettyjä (ainakin pepsin ja coca-colan sokerittomia versioita voi nauttia turvallisesti..)

niin että se siitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
siis miksi coca-cola olisi kielletty? ei kai kaverisikaan niin tyhmä ole että uskoo aivan kaiken mitä paperille on printattu ilman perusteluja? :)
Cokiksessahan on reippaasti kofeiinia. Sen takia varmaan. Ja lightissä makeutusaineita. Henk. koht olen kyllä syönyt ja juonut kaikkea.
no eipä ole kovin reippaasti :) yhdessä LITRASSA colajuomaa on 100 mg kofeiinia ja yleisesti hyväksytty turvallinen kofeiinimäärä raskausaikana on 300 mg päivässä. eli kolaa voi huoletta vetää kolme litraa päivässä :) ja light-versioiden makeutusaineet eivät ole kiellettyjä (ainakin pepsin ja coca-colan sokerittomia versioita voi nauttia turvallisesti..)

niin että se siitä.
Paitsi jos juo muutenkin kahvia. Minä en lähde aamuisin käyntiin ilman kahvia.
 
Kun mä odotin esikkoa, söin salmiakkia koko ajan reippaasti. Siihen tuli himo, ja sit ku mun verenpaine on alhainen, niin sitä suositeltiin neuvolassa. Ja mitä tohon ennenaikasuuteen tulee, esikko syntyi vko41+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja ammis:
Meidän entinen työterveyshoitaja sano työkaverille muutama vuos sitten kun odotti toistaan et cokis aiheuttais supistuksia, täytyy kyl varmaan juoda aika paljon kyl mut kuitenki.
Njaa. Ei mulla ainakaan. Kummankin raskauden ajan oon elänyt cokiksella, vedin sitä synnytyssalissakin pari litraa vielä kun esikoista synnyttelin, ja silti on tarvittu oksitosiinia (eikä oo ollut harjoitussuppareitakaan oikeastaan ollenkaan, kuopuksesta muutamia).
 
tytönjapojanmamma
Salmiakissa (ja lakussa)on glykyrritsiini nimstä ainetta, joka kyllä saattaa lisätä ennenaikasen synnytyksen vaaraa, jos paljon syö. Siksikin ehkä suositellaan välttämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Salmiakissa (ja lakussa)on glykyrritsiini nimstä ainetta, joka kyllä saattaa lisätä ennenaikasen synnytyksen vaaraa, jos paljon syö. Siksikin ehkä suositellaan välttämään.
No täytyy kyllä helkutti syödä ainakin rekkakuormallinen. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapojanmamma:
Salmiakissa (ja lakussa)on glykyrritsiini nimstä ainetta, joka kyllä saattaa lisätä ennenaikasen synnytyksen vaaraa, jos paljon syö. Siksikin ehkä suositellaan välttämään.
Mä vedin salmiakkia kaksin käsin, se pysyi kivasti sisällä ja se ehkä myös nosti alhaista verenpainettani. Tulos: synnytykset rv 40+5 ja 41+3.
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja Cathryn:
Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:
Sulla on sitten outoa tuttuja. Toinen ei voi syoda, koska on raskaana ja toisella on tytar nimelta Aapo. :xmas:
No jjjooo... :D
Tää raskaana oleva on mun tuttu ja keskimmäisen kummi ja sen Aapon äiti käy "vaan" samaa kerhoo. Ei siis oo varsinaisesti kaveri. :D
siis onko jonkun tytön nimi aapo??!!
 

Yhteistyössä