Kaveri luulee että maito nousee itsestään rintoihin

  • Viestiketjun aloittaja meitä on moneen
  • Ensimmäinen viesti
meitä on moneen
Yritin selittää että imetät lasta. Aina kun haluaa ruokaa niin tarjoat rintaa. Mutta kun ei....kerran kuulemma imasee, ja kun mitään ei tule niin antaa pullosta. Synnytyksestä on jo yli viikko, eikä maito ole noussut. Aika turhauttavaa yrittää auttaa kun toinen ei kuuntele. Vauva oppi jo sairaalassa kylläkin pienen kokonsa takia pulloon. Mutta kun tämä kaveri haluaisi myös imettää.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pullopylly:
ihanaa että olet tuossa tilanteessa syyllsitämässä lisää. :) t.2kg vauvan äiti joka repi rintansa verille että olisi hyvä äiti
Syyllistämässä? Jos toinen haluaa imettää ja apua kaipaa? Kiesus sullekkin vain...aarg. Terveisin myös rintansa rikkonut 4kg vauvojen äiti. Enkä minäkään täys imettänyt, myös korvikkeella lapsemme kasvoivat :) Terveitä ovat!
 
ei se koko
Alkuperäinen kirjoittaja pullopylly:
ihanaa että olet tuossa tilanteessa syyllsitämässä lisää. :) t.2kg vauvan äiti joka repi rintansa verille että olisi hyvä äiti
Mun 2040g:n painoinen imi kyllä hyvin alusta saakka ja maitoa nousi vaikka sektiolla tulikin. Muut alateitse ja isompia ja hyvin hekin syöneet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Nousi se maito kaverillekin 2päivää synnytyksestä vaikkei imettänyt...
Mutta kyllä se imetys sen maidon parhaiten nostaa.
Niin nostaa. Mulla oli kovia vaikeuksia nostattaa maito kunnolla ja jouduin antamaan määräyksen kanssa korviketta pari viikkoa ja imettää koko ajan..
Rinnat oli ihan rikki kunnes löydettiin hyvä imutyyli :D
Nyt oon imettänyt 6vk ja risat. Kyllä kannattaa yrittää imettää.. lapsi vaan imemään pari ekaa viikkoa ja herätellä imemään jos ei suostu. Melkein 100% saa imetettyä lapsen kuitenkin.

Rinnat täysin kunnossa nyt ja imetys ei enää satu sen alkuhankaluuden jälkeen :heart: vaikka mulla ohut ja herkkä iho.
 
Imetystukiäiti
Maito kyllä nousee irntoihin synnytyksen jälkeen hormonien vaikutuksesta mutta noin kaksiviikkoisesta eteenpäin alkaa päteä kysynnän ja tarjonnan laki. Ja toki aina parempi imettää jo alusta asti kuin antaa pullosta jos haluaa antaa rintaa. Vaikuttaa sille että vauva on jo oppinut mistä saa helpoimmalla maitonsa. Jos haluat auttaa ystävää, näytä sille faktatietoa ensiviikkojen imetyksestä imetystukilistan sivuilta.
 
meikällä nousi maito kunnolla rintoihin vasta kuukauden kuluttua synnytyksestä. neuvolassaki ihmeteltiin ja jossain vaiheessa taiettiin jo sanoa että anna olla jos ei nouse. mutta mie en antanu periksi ja imetin neitiä vielä viime syksynä. täyttää kohta kaks vee :D
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja pullopylly:
ihanaa että olet tuossa tilanteessa syyllsitämässä lisää. :) t.2kg vauvan äiti joka repi rintansa verille että olisi hyvä äiti
Rinnat on ollut mullakin verissä. Ja 3 kertaa rintatulehduskin. Totuus on, että maito ei nouse, jos ei imetä pitkiä aikoja.
 
kaksosten äiti
Mun kaksoset joutui keskolaan heti synnytyksen jälkeen, enkä voinut siis kokeilla heti imetystä niin mua neuvottiin stimuloimaan rintoja rintapumpun avulla. Alkuun sitten lypsin maitoa joka annettiin vauvoille keskolassa pullolla. Olisiko pumpusta apua ystävällesi, varsinkin jos vauva on kovin haluton imemään?
 

Yhteistyössä