Kaveri laittoi minusta kuvia nettiin ja suuttui kun..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää ja paha mieli..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttää ja paha mieli..

Vieras
Kaveri laittoi valokuvia Facebookkiin minusta. Siis yhteisestä reissustamme, kuvia joissa minä olen yksin ja mitkä ei todellakaan ole mitään edustavia. Pyysin ottamaan nuo pari kuvaa pois niin ensin kieltäytyi, tiedän että laittoi kuvat ''hauskoja kuviahan ne ovat''-asenteella.

Sanoin monta kertaa, että oikeasti en todellakaan halua että monta sataa ihmistä nuo kuvat näkee että voisiko mitenkään poistaa ne. Lopulta poisti ne ja minulle tuli häneltä takaisin kommentteja, että ''luulin että sulla on huumorintajua'' ''otat sit varmaan myös mun kuvat pois sun sivuilta'' (kuvat mitä hänestä laitoin oli normaaleita ja niihin olin etukäteen luvan kysynyt saanko laittaa nettiin.. ja ''otetaan sitten ihan kaikki kuvat pois'' Yritin sanoa, että ei tarvitse suuttua, eikä asia ole noin iso ja etten tarkoita, että kaikkia kuvia pitäisi pois ottaa, vain nuo pari.

Sen jälkeen eipä mulle sanonut mitään, eikä ole muutenkaan sen jälkeen jutellut esim. Facebookissa mitään vaikka normaalisti siellä päivittäin juttelemme. En siis ole yrittänytkään hänelle jutella kun en tiedä pitäisikö yrittää jutella vai ei, mutta ei hänkään ole oma-aloitteisesti yhteyttä enää ottanut. Ärsyttää tuo koko juttu, törkeää mielestäni laittaa toisesta ihmisestä yksittäisiä kuvia ilman lupaa, mutta samalla myös paha mieli koko asiasta ja jos nyt on noin pienestä minulle suuttunut (vaikka minun varmaan pitäisi olla hänelle suuttunut, eikä näinpäin..) Mitä te nyt tekisitte tässä tilanteessa? Yrittää jutella hänelle vai antaakko olla, en kuitenkaan halua välien menevän tämmöisen typerän asian takia, hän kun on kaveri kenen kanssa on niin paljon koettu ja jaettu jne..

Mun kaveri (nykyään entinen sellainen) kehtasi laittaa kuviani facebookiin, vaikka nimenomaan suostuin tulemaan kuviin, jossei vaan laita niitä kuvia nettiin. Itse en ole facebookissa ja toinen kaveri kertoi että mun kuvia siellä. Pyysin sitä kaveria että ottais ne kuvat pois, muttei ottanut. Ei olla oltu yhteydessä sen jälkeen.

Siis en vaan käsitä miksi niitä pitää kuvia pitää väkisin laittaa. Ehdotin myös, että olisi rajannut minut kuvista pois. Mutta sekään ei kelvannut. Käsittämätöntä.

[QUOTE="aloittaja";23081195]Tuntuu tällä hetkellä, että olisi ollut parempi vain olla hiljaa ja antaa niiden kuvien olla kaiken kansan nähtävillä :([/QUOTE]

Ei tietenkään olisi. Kyllähän sinua kusetetaan, alistetaan ja hyväksikäytetään ja sinulle nauretaan jos kaikkeen suostut.

Mun exä laittoi musta kuvan ja alle tekstin "elämäni nainen". Erostamme on yli 5 vuotta ja olen toisen kanssa naimisissa. Kun käskin poistaa kuvan, sanoi että hänellä on kuvan oikeudet kun on kuvan ottanut ja poisti mut kavereistaan.

[QUOTE="vieras";23081700]Mun exä laittoi musta kuvan ja alle tekstin "elämäni nainen". Erostamme on yli 5 vuotta ja olen toisen kanssa naimisissa. Kun käskin poistaa kuvan, sanoi että hänellä on kuvan oikeudet kun on kuvan ottanut ja poisti mut kavereistaan.[/QUOTE]

Ihan kiva paitsi että a) kuvatulla on myös oikeudet kuvaan b) jos kuva on otettu yksityisissä tiloissa (koti, kaverin koti, yksityinen piha-alue) hän ei yksinkertaisesti saa julkaista kuvaa ilman asianomaisen (kuvassa esiintyvän) suostumusta. Ellet sinä sitten ole jossain vaiheessa kirjallisesti luovuttanut oikeuksiasi sinusta otettuun kuvaan.

[QUOTE="vieras";23081697]Ei tietenkään olisi. Kyllähän sinua kusetetaan, alistetaan ja hyväksikäytetään ja sinulle nauretaan jos kaikkeen suostut.[/QUOTE]

Niin, toisaalta järjellä tämän ymmärränkin, mutta...

Mitä nyt ehdottaisitte siis? alanko muina miehinä vain juttelemaan vai olenko hiljaa ja odotan josko tämä ottaisi joskus yhteyttä? Mitä itse tekisitte?

[QUOTE="aloittaja";23081791]Niin, toisaalta järjellä tämän ymmärränkin, mutta...

Mitä nyt ehdottaisitte siis? alanko muina miehinä vain juttelemaan vai olenko hiljaa ja odotan josko tämä ottaisi joskus yhteyttä? Mitä itse tekisitte?[/QUOTE]

Yksityistä ihmistä suojelee näissä asioissa pari lakia: Kunnianloukkaus ja yksityiselämää koskevat pykälät. Jos kuvassa et ole edustuskelpoinen voit vedota lakiin sen puitteissa, että se levittää sinusta epäedullista ja loukkaavaa kuvaa, ja jos kaverisi tekee tämän tahallaan saattaa hänelle pahimmillaan tulla siitä syyte, mikäli sinä haluat lähteä viemään asiaa eteenpäin.

http://www.asianajotoimisto.com/pkon+asiakasomistajasivut/pko+sisaan/asiakasomistaja/tervetuloa+asiakasomistajapalveluun/ehtojen+hyvaksyminen/asiakasomistajakirjasto/rikosoikeus/kunnian+ja+yksityiselaman+loukkaamisesta/

[QUOTE="aloittaja";23081791]Niin, toisaalta järjellä tämän ymmärränkin, mutta...

Mitä nyt ehdottaisitte siis? alanko muina miehinä vain juttelemaan vai olenko hiljaa ja odotan josko tämä ottaisi joskus yhteyttä? Mitä itse tekisitte?[/QUOTE]

No, itse ehkä vastaavassa tilanteessa en ottaisi ensin yhteyttä, vaan odottaisin kaverin yhteydenottoa, ja mahdollista anteeksipyyntöä/pahoittelua. Turhaan hän sinulle vihoittelee, sinä et ole tehnyt yhtään mitään väärin, olet vain pyytänyt poistamaan kuvasi jotka laittoi nettiin ilman lupaa. Hän se on väärin tehnyt, ja olisi minusta sinulle anteeksipyynnön velkaa.

suuttua tuommoisesta, jos et tosiaan halua niitä kuviasi sinne näkyviin. Hänen olisi pitänyt kysyä lupa sinulta, saako kuvia laittaa sinusta. Ja jos vaadit kuvien poistamista niin ne tulisi poistaa.
Lapsellista käyttäytymistä häneltä.

No ei ole kovin vakava juttu olla riidoissa. Mutta tyhmältä kaverilta vaikuttaa, jos saa jotain kicksejä siitä että saa laitettua sinusta huonoja kuvia nettiin. Ei siis vaikuta ihan rehelliseltä kaverilta.
Narsistit usein hermostuu siitä että laitat heille stopin. Onko kaverisi muuten ihan "normaali"?

Jos on hyväkin kaveri ja luotat häneen niin luulisi että kaveruus vielä jatkuu. Mutta älä asetu kynnysmatoksi. Miksi sinulla pitäisi olla syyllinen olo hänen suuttumuksestaan,kun hän on se joka teki väärin?

[QUOTE="aloittaja";23081195]Tuntuu tällä hetkellä, että olisi ollut parempi vain olla hiljaa ja antaa niiden kuvien olla kaiken kansan nähtävillä :([/QUOTE]

Miten niin muka? Oletko sinä niitä kynnysmattotyyppejä? Päinvastoin eikö ollut parempi, että 'kaverisi' näytti todellisen luontonsa ja tiedät vastaisuudessa pysyä tuollaisesta idiootista kauempana.

[QUOTE="höh";23091020]No ei ole kovin vakava juttu olla riidoissa. Mutta tyhmältä kaverilta vaikuttaa, jos saa jotain kicksejä siitä että saa laitettua sinusta huonoja kuvia nettiin. Ei siis vaikuta ihan rehelliseltä kaverilta.
Narsistit usein hermostuu siitä että laitat heille stopin. Onko kaverisi muuten ihan "normaali"?

Jos on hyväkin kaveri ja luotat häneen niin luulisi että kaveruus vielä jatkuu. Mutta älä asetu kynnysmatoksi. Miksi sinulla pitäisi olla syyllinen olo hänen suuttumuksestaan,kun hän on se joka teki väärin?[/QUOTE]

Kiitos viestistäsi! Hmm.. no silloin kun hänen kanssaan menee hyvin niin sitten kaikki menee aivan loistavasti, välillä vaan suuttuu vastaavanlaisista pienistä asioista mistä ei kukaan ''normaali'' ihminen suutu, aika itsekäs on kyllä joissain tilanteissa.. Nyt ei ole sanonut viikkoon minulle mitään. On ennenkin oltu näin pitkä aika puhumatta, mutta nyt jotenkin tuntuu erilaiselta..

Mä taas en kestä olla suuttuneena jollekkin enkä ole pitkävihainen, enkä sen takia kestä tämmöisiä pitkiä riitoja. Ehkä tuo syyllisyyden olo on jotain menettämisen pelkoa..

Yhteistyössä