Kaveri lainas mulle vauvan vaatteita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hbhb
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hbhb

Vieras
ja pyys että palautan ne sit takasin kun jos heille vielä tulee vauva nii haluais käyttää niitä. Kävin ne vaatteet läpi nii kaikki tosi nukkaisia, värit haalistunu ja muoto kulahtanu ja kaikissa potkuhousuissa oli jalkaterät rikki pottuvarpaan kohdalta...

Siis en mäkää mikää supertarkka oo, käytetty kelpaa ja paljon ostan kirpparilta lastenvaatetta. Mutta siis oikeesti noita jos veis kirppikselle myyntiin nii kukaan ei ottais niitä sieltä ees ilmaiseksi. Tiiän kokemuksesta ku säännöllisesti laitan kirppispöydän ja myyn lastenvaatetta. Ja kaveri aikoo niitä vielä käyttää jos laps tulee. No, tapansa kullakin, mutta meillä jää kyllä käyttämättä.

Mitä te tekisitte täs tilantees, palauttaisitte samantien vaatteet kaverille vai pitäisitte kaapissa ja palauttaisitte sitte joskus ne.Ku mietin että loukkaantuuko jos vien heti takas ja sanon etten pidä niitä. En halua kaverin tyyliä arvostella enkä morkata eikä se oo multa pois jos pitää tollasia vauvallaan, mut mä en kyllä lastani ihan noin huonoon vaatteeseen pue.

Hmm, hankala tilanne : / Mä en myöskään pue vauvojani/lapsiani mihinkään rikkinäisiin tai kulahtaneisiin.
Kai mä varmaan sulloisin ne kaappiin ja antaisin takaisin kun kaveri kysyy.

Pidät niitä hetken kaapissa, mylläät uudelleen eri järjestykseen ja palautat parin viikon-1kk päästä sanoen että sait niin paljon muualta että kiitos lainasta, palautat nyt ettei unohdu tai sekaannu muihin :saint:

[QUOTE="VIERAS";22378403]Pidät niitä hetken kaapissa, mylläät uudelleen eri järjestykseen ja palautat parin viikon-1kk päästä sanoen että sait niin paljon muualta että kiitos lainasta, palautat nyt ettei unohdu tai sekaannu muihin :saint:[/QUOTE]

Tämä on oikea toimintamalli =)

Palauttaisin samantein. tai jättäisin vaatekaappiin odottaan,et palautan myöhemmin.
näin teinkin kun sain eräältä naiselta kasan vaatteita. osan halusi takasin. en halunnu niitä sitten käyttää ja laitoin ne vaatekaappiin muovipussissa ja joskus sitten palautin ne samassa kunnossa.
tää kyseinen henkilö kertoi että haluaa nää säästää lapsenlapsilleen. kiva sitten jos ne ois tähriintuneetkin niin ettei enää kehtaa käyttää.

musta vauvanvaatteita tai vaatteita ylipäätään lapsille on typerää lainata,jos kyseessä nyt ei ole parintuunin haalarilaina kylässä :)

Mä ehkä laittaisin ne kaapin nurkkaan ja palauttaisin myöhemmin. Silloin tosin kaveri saattaisi kuvitella, että olen niitä vaatteita käyttänyt ja että ne olisi siksi mennyt niin huonoon kuntoon (koska aika olisi kullannut hänen muistansa vaatteiden kunnosta).

Eli ehkä palauttaisinkin ne kohta lapsen synnyttyä ja selittäisin,e ttä meillä on nyt tosi paljon vaatetta kun tuli lahjaksi/löysin kirpparilta/sain siskolta tms. Että palautan nämä käyttämättöminä, jotta olisivat sitten "hyvässä" kunnossa jos ja kun kaveri saa sen seuraavan lapsen ;-)

Laita kaappiin, palauta viimeistään sitten kun se suurin vaatekokokaan ei enää mene päälle. Ei pitäs tulla kyselyitä "miks näitä ei oo pidetty" kun eipä se kaveri kai joka pv ole näkemässä mitä lapsen päällä on.

Tulee ihan mieleen, että haluaa sun ostavan uudet vaatteet vauvallensa sitten joskus ja siksi antaa "lainaan", että voi sitten syyttää sua niiden kuluttamisesta.

Entäs näin: ota kaikista vaatteista nyt valokuvat, "jotta muistat mitä vaatteita olet saanut lainaan" (oikeasti, jotta voit todistaa, missä kunnossa vaatteet olivat saapuessaan). Palauta vaatteet käyttämättöminä kun ovat jääneet pieneksi. Näin sulla on todistusaineistoa, mikäli ystäväsi on niitä ällöjä, jotka kehtaavat kavereitaan syytellä asiattomuuksista.

Palautat heti niin ei syytä sinua kulumisesta.

Tässä kieltämättä on pointtia myös. Ystävä oli kerran oman tuttavansa kanssa vastaavanlaisessa tilanteessa eli sai lainaksi vauvan vaatteita, joista osa oli tosiaan ratkennut saumoista, osassa oli pinttyneitä tahroja jne. Ystävä ei kehdannut niitä heti palauttaa, vaikkei hänellä ollut aikomustakaan käyttää niitä lapsella, vaan säilytti niitä laatikossa (jossa ne oli saanut) vaatekaapissa. Sitten kun hän muutaman kuukauden kuluttua palautti vaatteet, niin tämä tuttava alkoi vaatia ystävältäni korvauksia pilalle menneistä vaatteista. En tajua, miten joillain on pokkaa, mutta noinkin voi käydä.

kiitos vinkeistä. ehkä tuo olis paras keino et palautan ja sanon et lapsi sai niin paljon vauvalahjaksi vaatetta etten tarvii lainavaatteita kun ei ehtis pitää kaikkea...

Me ollaan kaveripiirissä lainailtu paljon vaatteita puolin toisin. Ja itse muistutan joka kerta, että "käyttäkää kuin omianne ja jos joku menee rikki tai likaantuu, heitä pois. Ovat käytettäviksi tarkoitettu!" Hyvin on toiminut ja jos joku ei ole tarvinnutkaan esim. vauvan synnyttyä, on palauttanut ihan reilusti sanomalla, ettei olekaan tarvetta. Kukaan ei loukkaannu, tarkoitus on vain auttaa ja säästää rahanmenossa ja jos vaatetta tuleekin muualta kamalasti niin siihen on ihan pätevä vedota.

Mitkä on taustat tälle vaatekassin saamiselle?

Siis oletko valittanut rahapulaa vaatteiden puutetta tms.?
Ehdotteliko vaatteiden tuomista, vai lykkäskö vaan säkin käteen?

Mun kaveri sanoi että sillä on paljon vauvan vaatetta kun kuopusta odotin.
Sanoi että voi katsoa vaatteita, mutta olen aika tarkka mitä päälle laitan, ja tilaa ei ole liikaa, joten voin Kiitos katsoa, mutta otan vain ne vaatteet joita oikeasti käyttäisin.
Ja näin tein.

Koska vauva syntyy? Minkä kokoista vaatetta kassissa on? Onko siellä mitään käyttökelpoista? siis sellaista mitä haluaisit oikeasti vauvalle pukea? Jos on niin säilytä vaatteita sen aikaa, ja palauta sitten. Jos ei ole, niin palauta tosiaan heti vauvan syntymän jälkeen ja sano että saitte niin paljon uutta, että näille ei ole tarvetta, kiitos kuitenkin ajatuksesta :)

mä olen kiittänyt kauniisti ja pistänyt ne talteen sen pahan päivän varalle kun ei kaapista löydy mitään muuta. palautan kun jäävät pieneksi.

tai voit antaa heti takas ja sanoa et teillä on tavaraa niin paljon ettet kerkiä käyttään joten tuot jo nyt takas ettei turhaan jää pyöriin kontteihin.

Mitkä on taustat tälle vaatekassin saamiselle?

Siis oletko valittanut rahapulaa vaatteiden puutetta tms.?
Ehdotteliko vaatteiden tuomista, vai lykkäskö vaan säkin käteen?

Mun kaveri sanoi että sillä on paljon vauvan vaatetta kun kuopusta odotin.
Sanoi että voi katsoa vaatteita, mutta olen aika tarkka mitä päälle laitan, ja tilaa ei ole liikaa, joten voin Kiitos katsoa, mutta otan vain ne vaatteet joita oikeasti käyttäisin.
Ja näin tein.

Koska vauva syntyy? Minkä kokoista vaatetta kassissa on? Onko siellä mitään käyttökelpoista? siis sellaista mitä haluaisit oikeasti vauvalle pukea? Jos on niin säilytä vaatteita sen aikaa, ja palauta sitten. Jos ei ole, niin palauta tosiaan heti vauvan syntymän jälkeen ja sano että saitte niin paljon uutta, että näille ei ole tarvetta, kiitos kuitenkin ajatuksesta :)

Siis rahapulaa meillä ei oo, tienataan 2 kertaa niin paljon kuin ko. perhe, vaik oon nyt äitiyslomalla. voisin hyvin ostaa kaikki vaatteet uusina näin rahallisesti, mutta me tykätään ekologisesta tavasta elää ja siihen kuuluu tää kierrätysidea myös vaatteiden suhteen.

kaveri on vaan tällästä auttavaista sorttia ja puoliväkisin tyrkkäs pussin matkaan. ja kyllä mäki aattelin et voisinhan mä niitä vaatteita vauvalla pitää - kunnes näin kotona pussin sisällön. En ois aatellu et kukaan ees aattelee säilövänsä sellaises kunnos olevia vaatteita.

vauva on nyt 3kk ja kassissa on 68-80cm vaatetta. yhtäkään ei oo sellasta et haluaisin pukea.kaveri kyllä antoi sen pussin sanoen "käytä JOS haluat". mut silti mietin et loukkaantuuko
jos sanon etten halua. Kun se näreissään mulle kertoi et oli tarjonnu sen veljen vauvalle kans vaatetta ja ei ollu kelvannu niille. Antoi ymmärtää et veljensä vaimo on nirso ja hyvälle oppinu kun ei kelvannu hänen tarjoamat vaatteet. No en mä enää ihmettele, jos pussin sisältö oli samansuuntainen ku meille tarjottu. Harva ihan noin huonoa haluaa käyttää.

Siis rahapulaa meillä ei oo, tienataan 2 kertaa niin paljon kuin ko. perhe, vaik oon nyt äitiyslomalla. voisin hyvin ostaa kaikki vaatteet uusina näin rahallisesti, mutta me tykätään ekologisesta tavasta elää ja siihen kuuluu tää kierrätysidea myös vaatteiden suhteen.

kaveri on vaan tällästä auttavaista sorttia ja puoliväkisin tyrkkäs pussin matkaan. ja kyllä mäki aattelin et voisinhan mä niitä vaatteita vauvalla pitää - kunnes näin kotona pussin sisällön. En ois aatellu et kukaan ees aattelee säilövänsä sellaises kunnos olevia vaatteita.

vauva on nyt 3kk ja kassissa on 68-80cm vaatetta. yhtäkään ei oo sellasta et haluaisin pukea.kaveri kyllä antoi sen pussin sanoen "käytä JOS haluat". mut silti mietin et loukkaantuuko
jos sanon etten halua. Kun se näreissään mulle kertoi et oli tarjonnu sen veljen vauvalle kans vaatetta ja ei ollu kelvannu niille. Antoi ymmärtää et veljensä vaimo on nirso ja hyvälle oppinu kun ei kelvannu hänen tarjoamat vaatteet. No en mä enää ihmettele, jos pussin sisältö oli samansuuntainen ku meille tarjottu. Harva ihan noin huonoa haluaa käyttää.

Kinkkinen juttu. Vaikea vaikea... Päätös on nyt vaan sit tehtävä ite.. Joko säilöt muutamaks kuukaudeks... tai sit vaikka joululahjaks saatte niin paljon vaatetta, että palautat siks....

Tai sit palautat heti, senkin uhalla että loukkaantuu asiasta. MAhdollisimman kauniisti voit yrittää sanoa, että vaatteille ei ole käyttöä.. että teillä on vaikka jo vuodeksi eteenpäin tarpeeksi vaatetta, että palautat nyt saman tien, ettei mene sekaisin muitten vaatteiden kanssa ;)... TAi sit sanot suoraan että valitettavasti kassissa ei ollut mitään mieleistä, että palautat nyt heti, että turhaan pyörii nurkissa..

Yhteistyössä