V
"vieras"
Vieras
Mulla on yksi kaveri, jonka kanssa tavataan leikkipuistoissa pari kertaa kuussa. Mun oma lapseni on 2v2kk ja kaverin lapsi on 1v2kk. Mä olen huomannut, että tämä kaveri selvästi inhoaa mun lastani. Mun lapseni ei saisi tehdä hänen mielestään oikeastaan mitään! Jos mun lapseni kävelee hänen konttaavan lapsensa vieressä, niin tämä kaveri komentaa että "Älä Elias seuraa toista!". Jos mun lapseni leikkii hiekkalaatikolla hänen lapsensa kanssa, niin tää kaveri komentaa mun lastani että "oo hei varovasti, älä vaan heitä hiekkaa! Älä vaan ota toiselta lelua!" jne. Vaikka mun lapseni käyttäytyy ihan nätisti. Kokoajan mun lapseni pitäisi varoa hänen lastaan, ja jos mun lapseni leikkii ihan normaaleja +2v:n leikkejä kuten juoksentelee ympäriinsä, huutelee innoissaan, jne. niin tämä kaveri huokailee että "miten toi sun lapsi voi olla noin villi?! Onneksi mun lapsi on niin kiltti ja rauhallinen". Tekisi mieli sanoa, että niin oli munkin lapseni vielä silloin kun ei osannut kävellä, ja että tällainen leikkiminen on ihan normaalia tämän ikäiselle... Täällä meilläpäin ei oikein ole muita leikkipuistoja kuin tuo yksi, joten siellä on vähän pakko käydä ja tämä äiti sitten aina sinne välillä samaan aikaan sattuu että näkemistä ei oikein voi estääkään..
Mitä mä oikein voin tälle kaverille sanoa? Ärsyttää, kun hän selvästi katsoo halveksuen mun lastani ja pitää sitä jotenkin kummallisena ja epätavallisen villinä... Hänen mielestään kaikkien lasten kuuluisi vaan istua hiljaa paikoillaan ja vähän siirrellä lapiolla hiekkaa kiposta toiseen (huom! ihan vaan vähän, ettei hiekkaa yhtään lennä ja ettei lapio mene puolta metriä lähempäntä toista lasta ettei vaaaaan osu!)...
Mitä mä oikein voin tälle kaverille sanoa? Ärsyttää, kun hän selvästi katsoo halveksuen mun lastani ja pitää sitä jotenkin kummallisena ja epätavallisen villinä... Hänen mielestään kaikkien lasten kuuluisi vaan istua hiljaa paikoillaan ja vähän siirrellä lapiolla hiekkaa kiposta toiseen (huom! ihan vaan vähän, ettei hiekkaa yhtään lennä ja ettei lapio mene puolta metriä lähempäntä toista lasta ettei vaaaaan osu!)...