kaveri ei ymmärrä miksi me lomaillaan lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Amanta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukin tyylillään.

Lasten kanssa on kiva mennä just jonnekin aurinkolomalle, hotelliin missä on kaikki käden ulottuvilla. Altaat, leikkikentät, ravintolat yms. Kaupunkilomalle taas on kivointa mennä joko ihan pienen lapsen kanssa joka ei tarvitse mitään erityistä puuhaa, tai sitten niin ison että jaksaa jo kierrellä vaikka eläintarhoissa, kiinnostavissa museoissa jne.

Oltiin miehen kanssa juuri pitkä viikonloppu eräässä kaupungissa kahdestaan (ekan kerran neljään vuoteen) ja oli kuulkaa rentouttavaa! Ei tarvinnut ajatella ketään muuta kuin itseään. Käveltiin varmaan 10 km/pvä, syötiin kun huvitti, katseltiin, istuttiin viinilasin äärellä pitkään iltaan... Tosi kivaa vaihtelua.

Me lomaillaan AINA perheenä, haluan tarjota elämyksiä lapsille ja olen ehtinyt reissaamaan ennen lapsia ihan riittävästi, joten en kaipaa lomalle ilman heitä. Sitten kun lapset on isoja ehtii sitten reissaamaan taas ilman heitä.

Nykyisin reissataan kesäisin pääasiassa autolla Ruotsissa ja ompa Tanskassakin käyty sekä autolla että lentäen. Ruotsissa on mahtavia perhelomakohteita (Gotlanti, Öölanti, Astrid Lindgren Välrd, Kolmården) ja Tanskassa houkuttaa Legoland. Gotlannissa ja Öölannissa viehättävät pikkukaupungit myös aikuisia ja shoppailemaankin pääsee, Linnoja tutkiessa aikuiset nauttivat historiasta, ja lapsille on järjestetty loistavia ritarikierroksia, josta ainakin meidän pojat ovat nauttineet täysillä.

Öölannissa on upeita uimarantoja ja paikka on muutenkin tosi lapsiystävällinen ja Vimmerbyn Astrid Lindgren Världiä ei voi verrata oikein mihinkään, on todella upea paikka ja mielettömän upea elämys.

^Niinpä. Joo, kyl me lomaillaan lasten kanssa. Nytkin koko pääsiäinen lomailtiin kotona. :D Lapset ei ole tarhassa jos vanhemmat lomailee, mutta lapset voivat lomailla esim. isovanhemmilla ilman vanhempia. ;)

Meillä lapsi yleensä aina mukana reissuissa.Kerran vuodessa käydään miehen kanssa kaksin tuttava pariskunnan kanssa,tänä vuonna kylpylässä virossa.
Mutta ulkomaanmatkat ym niin lapsi aina mukana koska haluan hänelle niitä kokemuksia myös.

Lomaillaan (tehdään reissu jonnekin) pari-kolme kertaa vuodessa lasten kanssa, yleensä viikon pätkä joskus lyhyempi. Miehen kanssa kaksin reissataan 1-2 kertaa vuoden aikana, yleensä viikonlopun reissu. Tottakai perheenäkin kuuluu, ja pitääkin, lomailla, ei se aikuisten yksinoikeus ole.

Joillakin on lapsiinsa työsuhde. Itse näen lapset perheenjäseninä, siinä missä miehenikin. Lomailemme pääasiassa kaikki yhdessä. Joskus olen lähtenyt reissuun kolmistaan lasten kanssa, pari kertaa olen ollut kaksistaan miehen kanssa. Kahtena kesänä olen itse tehnyt kesätöitä (opiskelin, ja piti tehdä oman alan töitä kesäisin työkokemuksen takia) jolloin mies ja lapset ovat mökkeilleet ja reissailleet suomen rajojen sisällä.

Tämmöi olis mun ihanne tilanne. Mä käyn aika usein mein tyttöjen kans mummolassa kyläilee ym. ku kerta pääosin vielä kotona olen hoitovapaalla. Toivoisin että mieskin joskus lähtis tyttöjen kans käymään vaikka kummilassa tai jossain viikonloppusin jos mä olen töissä mut ei toi viitti lähtee ku eivät kuulemma nuku vieraassa paikasssa hyvin. No.... jos se sit kesällä kävis ku sillä on pidempi kesäloma ja mä meinaan olla sen loman ajan kyl töissä. Ja alkusyksystä sit koko perheen kanssa yhteiselle etelänreissulle.
Meillä lomaillaan sekä koko perheenä mutta myös kaksistaan. Mut kaksinkeskeiset lomat on maks 2 yötä poissa.

[QUOTE="vieras";23652347]Mun mielestä loma on vasta loma, kun on helppoa, eikä tarvii stressata yms.

Eli KOTONA. Kotona on lapsiturvallista, ei tarvii välittää aikatauluista muuta kun että evästä pöytään jälkikasvulle, ei tarvii edes hiuksia föönata jos ei tahdo, eikä sääriä ajella. AAAHHH!
Mökillä onkin jo tuskaisempaa, lapsia pitää vahtia (ranta, kalliot, käärmeet), siellä on hyttysiä ja ulkohuussi (eli pesulle pääsee mereen - oletteko koskaan koittaneet pestä hiuksia merivedellä? argh!)
Viime kesänä käytiin Linnanmäellä. (lapset 5 ja 7). Hirrveä määrä kampetta pitää pakata mukaan, varautua kaikkiin keleihin, joista helle on pahin. Kuuma tulee, auringolta pitäisi suojautua, rennot vaatteet näyttää dorkalta (olen 65kg/161 cm, eli ei shortseja selluliittireitevälle).
Miten muka lähtisin sen vaatekuution kanssa ulkomaille? Neljän ihmisen kengät jo veisi yhden laukun![/QUOTE]

Vaikeaa se on kun siitä TEKEE itse vaikeaa :D oikea asenne päälle vaan!!

Ja miksi ei voi lomailla molemmilla tavoilla? Lasten kanssa ja ilman? Meillä niin. Noin kerran vuodessa käydään miehen kanssa pitennetyllä viikonloppulomalla joko ulkomailla tai Suomessa. Muuloin lomaillaan lasten kanssa ja lasten ehdoilla. Näin musta on oikein hyvä! Varsinkin kun vierastan yli kaiken noita pakettilomia, jotka kuitenkin pienten lasten kanssa on aika käteviä. Kun ollaan miehen kanssa liikeellä mennään useimmiten kentälle ja otetaan sieltä sopiva äkkilähtö jonnekin. Sitten etsitään paikan päältä joku majoitus jne. Matkatavaroita on mahdollisimman vähän mukana etä voi tavaroidenkin kanssa vaikka liikkua

Gday. Sorry to hassle you but I happened to run across your blog site and noticed you are using the exact same template as me. The only problem is on my site, I'm struggling to get the page layout looking like yours. Would you mind emailing me at: so I can get this figured out. By the way I've bookmarked your site: and will be visiting frequently. Thanks alot :)!

[QUOTE="vieras";23652347]Mun mielestä loma on vasta loma, kun on helppoa, eikä tarvii stressata yms.

Eli KOTONA. Kotona on lapsiturvallista, ei tarvii välittää aikatauluista muuta kun että evästä pöytään jälkikasvulle, ei tarvii edes hiuksia föönata jos ei tahdo, eikä sääriä ajella. AAAHHH!
Mökillä onkin jo tuskaisempaa, lapsia pitää vahtia (ranta, kalliot, käärmeet), siellä on hyttysiä ja ulkohuussi (eli pesulle pääsee mereen - oletteko koskaan koittaneet pestä hiuksia merivedellä? argh!)
Viime kesänä käytiin Linnanmäellä. (lapset 5 ja 7). Hirrveä määrä kampetta pitää pakata mukaan, varautua kaikkiin keleihin, joista helle on pahin. Kuuma tulee, auringolta pitäisi suojautua, rennot vaatteet näyttää dorkalta (olen 65kg/161 cm, eli ei shortseja selluliittireitevälle).
Miten muka lähtisin sen vaatekuution kanssa ulkomaille? Neljän ihmisen kengät jo veisi yhden laukun![/QUOTE]

Voi että...on sekin syy olla lähtemättä matkalle, että painaa 65 kg eikä jaksa ajella sääriä! Ja että muka matkalle tarvittaisiin laukullinen kenkiä.

Ehkä teidän tosiaan on parempi jäädä kotiin.

Hello admin, I just wanted to give you a brief heads up that your Web address: is being flagged as a possibly malicious web page in my web browser chrome. I'd highly recommend having someone look into it. You can lose a lot of readers due to this kind of issue. Best of Luck.

It's a shame you don't have a donate button! I'd without a doubt donate to this outstanding blog! I guess for now i'll settle for bookmarking and adding your RSS feed to my Google account. I look forward to brand new updates and will talk about this blog with my Facebook group. Talk soon!

No pitää olla aika helvetin itsekäs, että lapset jätetään aina reissuilta pois.. Parempi varmaan siinä vaiheessa olla tekemättä niitä lapsia lainkaan.
Tietysti joskus voi tehdä reissuja ilman lapsia, mutta pääsääntöisesti perheenä reissataan.

En muutenkaan halua kasvattaa lapsiani tynnyrissä, vaan pienestä pitäen on hyvä nähdä erilaisia ympäristöjä, kulttuureja jne, olen nähnyt liikaa hyvin pienissä ympyröissä kasvaneita lapsia, joista tulee sitten uskaltamattomia, kaavoihin kangistuneita aikuisia.

Eihän arkikaan ole oikeaa arkea, jos lapset ovat pilaamassa sen, pitäisikö lapset antaa kokonaan pois...

Yhteistyössä