kaveri avautu, ja en osaa suhtautua mitenkään enää hänen mieheensä,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh!

Vieras
oli sanonut että "jos niin paska säkä käy et oot raskaana niin tönään sut rappusia alas ja varmistan ettet enää oo" :O oikeesti? mitä tollasen äijän päässä liikkuu? kaveri oli joutunut pitkittään muutaman päivän pillereiden alotusta ku ei ollu muistanu ottaa niitä mökille mukaan, ukko oli sitte tollasen tokassu. ja ne on naimisissa. ropisi kyl pointsit siitä äijästä meikäläisen silmissä.

siis jos vakavissaan on sanonut, niin hulluhan tuo on! jos leikillään niin sitten on harvinaisen sairasta huumoria.. Yhden ystäväni mies kännipäissään aina haukkuu ystäväni ja sanoo heittävänsä pummimuijan pihalle kun tarpeeksi alkaa vituttamaan:/ paska tyyppi, en koskaan tule pitämään hänestä pätkän vertaa, lisäksi lähentelee meitä ystävättäriä hyvin ikävään tapaan..hivelee reittä jne. oksettava ällötys! Ystävä tietää ja on kuin ei tietäiskään..

sitten kyllä kehottaisin ystävää olemaan oikeasti varauillaan..siis tuohan on ihan sairasta vaikka lasta ei olisi edes suunnitelmissa.. ajattelin vaan kun omalla miesystävälläni on aika sairas huumori tai meillä molemmilla on;) mutta tuo nyt menee liian pitkälle huumorillakin..

sitten kyllä kehottaisin ystävää olemaan oikeasti varauillaan..siis tuohan on ihan sairasta vaikka lasta ei olisi edes suunnitelmissa.. ajattelin vaan kun omalla miesystävälläni on aika sairas huumori tai meillä molemmilla on;) mutta tuo nyt menee liian pitkälle huumorillakin..

juu ei niillä ole vuosiin kun opiskelut kesken molemmilla. mut tollasen äijän kans en kyl suunnittelis koskaan lapsia.

jos mies päästelee suustaan tuollaisia niin ei olisi pitkään kyllä mitään avioliittoakaan, jos minulle noin sanottais en varmasti koskaan enää voisi täysin luottaa mieheen, tuo jäisi takaraivoon.. väkivallalla uhkailuakaan ei tarvitse eikä pidä hyväksyä!

no mun miehen suusta tollanen vois päästäkkin iha helposti, koska kumpikaan ei enää lisää lapsia halua. samaten kun sanoi tänään kun leikkasin varpaankynsiä että "soita samantien sorkkanleikkaajalle" ja kerran sanoi että "tiiätkö, meiltä ei puutu kun navetta, ko meillä on jo tommonen lehmä."

..ja se on ihan meidän huumoria, heitän vastaavia heittoja aina miehelle. :D

kyllä munkin miehen suusta tuli vaikka mitä puppua silloin kun sain tietää että olen raskaana ja oikeastaan koko raskauden ajan :o Tais sanoa kans et "työnnän rappusista alas ni tuleepahan keskenmeno siinä sitten". Sanoin takasin että tuskimpa tulee kun ollaan vasta plussa saatu.. että mutta jos sen teet niin eipä ole kotiin tulemista.

Ja siis tämä lapsi ei edes ollut vahinko muttei kyllä tekemällä tehtykään.

keskiraskaudessa sano että "ois kiva mennä kiinaan" mä vastaan jotain että "kui? oishan se kiva..." Tämä vastaa että "veisimpä sut kiinaan ni ne seivästää ton sun mahan ni ei oo enää huolta". Olin että mitä vittua?

tuo mies sanoo kyllä paljon asioita mitä ei oikeasti tarkoita mutta päästelee suusta ihan mitä vain. Pyytelee sitten anteeksi myöhemmin kun kyselen että onko se tosissaan :)

Mä olen jo tottunut tohon ettei sitä kannata ottaa tosissaan jos se tollasia töksäyttelee. Kylläkai sitä pelotti se isäksi tulo vaikka kuinka paljon mutta ei oikein osannut siitä minulle puhua. Minä kun olen vauvaa odottanut kuin kuuta taivaalta ja vauvojen hoitokin oli jo niin tuttua puuhaa :D hän kun ei ollut edes vauvaa sylissä pidellyt....

Minä en kyllä missään vaiheessa pelännyt miestäni tai edes epäillyt että se vauvalle jotain tekisi, tai että oikeasti tarkoittaa mitä kukkua sanoikaan, kunhan vain päästeli höyryjä hieman oudolla tavalla :D

Loppuraskaudessa kun maha on oli jo iso ja vauva siellä potki, aloin puhelemaan tyyliin että viikko pari niin meillä on vauveli :) Niin tämäkin vasta alko lämpeemään ja alko vauvalle juttelemaan kaikkea että "isi täällä, koita tulla kevyesti maailmaan ettei äiti oo kauheen kipeenä" "Isi täällä, kuuletko sä? tuu pian" ja silitteli massua ja puheli leluista ja muusta :)

Pitkään sillä kesti lämmetä mutta kyllä siitä hyvä isi tuli vaikka jutut oli aikalailla raakoja aluksi.

Eli sanoisin AP:lle että vaikka jutut kuinka kuulostavat kamalilta ja raaoilta niin aina ne eivät välttämättä ole juuri niin. Ne raa`at puheet saattavat kertoa myös pelosta ja siitä kuinka epävarma kyseinen ihminen on sittenkin isän roolistaan, vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja odotettu.

kannattaa kysyä mitä mieltä tämä ystäväsi on, onko mies hänen mielestään tosissaan? Pelkääkö hän miestään? Jos hänen mielestä mies on tosissaan tai hän pelkää miestään, niin sitten olisin huolissaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23915478:
^ Anteeksi nyt vaan, mutta sun miehes vaikuttaa sekopäältä... Vai että seivästää raskausmaha ei terve!

Peesi! Kyllä mä olisin antanut kenkää persuuksiin tuollaaselle sairaalle tyypille!

Yhden kaverin mies sanoi kanssa vastaavan lauseen kun tajusi että joku (ei hänen vaimonsa) on raskaana: ' pitäis potkia se pentu ulos sieltä mahasta' Ei ollu kivaa kuultavaa :( Samainen mies on pahimman luokan häntäheikki ja hällä on koko avioliittonsa ajan ollu tyttöystäviä jne. Tässä tapaksessa ei ollu pelkoa että lapsi olis ollu hänen eikä mitään muutakaan 'selitystä' hirveälle kommentille. Kaheli mikä kaheli.

Tiedättehän te, miten väkivallan askelmat menevät? Ensin tulee puhe, sitten teot. Jos on puheissakin väkivaltainen, samoista ajatuksista ne teot kumpuavat. Tämä ei ole mikään huuli, vaan ihan fakta. Henkinen väkivalta ei ole erillinen "suhtautumistapa" tai "huumori" vaan väkivallan astetta lievempi porras.

Ja huom. väkivallan määritelmä on että voimasuhteet ovat epätasapainossa. Se erottaa henkisen väkivallan vitsailusta. Miten voi olla tasaväkistä koskaan uhata syntymätöntä lasta...

Tiedättehän te, miten väkivallan askelmat menevät? Ensin tulee puhe, sitten teot. Jos on puheissakin väkivaltainen, samoista ajatuksista ne teot kumpuavat. Tämä ei ole mikään huuli, vaan ihan fakta. Henkinen väkivalta ei ole erillinen "suhtautumistapa" tai "huumori" vaan väkivallan astetta lievempi porras.

Eiköhän meillä kaikilla ole väkivaltaisia ajatuksia toisinaan, eikä me silti olla toistemme kurkuissa kiinni? Ei ne ajatukset vielä kerro sitä, että henkilö ois väkivaltainen. Eikä henkinen väkivalta ole mikään fyysistä väkivaltaa lievempi porras, vaan väkivaltaa siinä missä fyysinenkin väkivaltakin.

Ja huom. väkivallan määritelmä on että voimasuhteet ovat epätasapainossa. Se erottaa henkisen väkivallan vitsailusta. Miten voi olla tasaväkistä koskaan uhata syntymätöntä lasta...

Mistäs tämän väkivallan määritelmän nappasit? WHO esim. määrittelee väkivallan seuraavasti: "Tarkoituksellinen fyysisen voiman tai vallan käyttö (uhkailu tai toteutettu), itseä, toista henkilöä, ryhmää tai yhteisöä vastaan, jonka seurauksena on todennäköisesti vamma, kuolema, psyykkinen haitta, epäedullinen kehitys tai riisto." (lähde: http://www.rikoksentorjunta.fi/uploads/ahror5k6ininku.pdf)

Se, että "voimasuhteet on epätasapainossa" (ilmeisesti yritit tällä sanoa, että valta on jakautunut epätasaisesti osapuolten välille?) ei vielä ole väkivallan määritelmä, vaan väkivalta edellyttää sitä, että valta on jakautunut epätasaisesti. Ei mikä tahansa teko joka tapahtuu suhteessa (ei pelkästään parisuhteessa, vaan kahden kenen tahansa yksilön välillä), jossa valta jakautuu epätasaisesti, ole väkivaltaa. Esim. opettajalla on koulussa enemmän valtaa kuin oppilaalla, mutta ei opettajan pyyntö olla luokassa hiljaa ole väkivaltaa oppilaita kohtaan.

Höh. Minun mieheni töksäyttelee tuollaisia ihan vitsillään, ja minä vain naureskelen takaisin. :D

Mutta eri asiahan tuo on jos mies on ihan tosissaan tai vihaisesti noin sanonut kaverillesi.

kyllä munkin miehen suusta tuli vaikka mitä puppua silloin kun sain tietää että olen raskaana ja oikeastaan koko raskauden ajan :o Tais sanoa kans et "työnnän rappusista alas ni tuleepahan keskenmeno siinä sitten". Sanoin takasin että tuskimpa tulee kun ollaan vasta plussa saatu.. että mutta jos sen teet niin eipä ole kotiin tulemista.

Ja siis tämä lapsi ei edes ollut vahinko muttei kyllä tekemällä tehtykään.

keskiraskaudessa sano että "ois kiva mennä kiinaan" mä vastaan jotain että "kui? oishan se kiva..." Tämä vastaa että "veisimpä sut kiinaan ni ne seivästää ton sun mahan ni ei oo enää huolta". Olin että mitä vittua?

tuo mies sanoo kyllä paljon asioita mitä ei oikeasti tarkoita mutta päästelee suusta ihan mitä vain. Pyytelee sitten anteeksi myöhemmin kun kyselen että onko se tosissaan :)

Mä olen jo tottunut tohon ettei sitä kannata ottaa tosissaan jos se tollasia töksäyttelee. Kylläkai sitä pelotti se isäksi tulo vaikka kuinka paljon mutta ei oikein osannut siitä minulle puhua. Minä kun olen vauvaa odottanut kuin kuuta taivaalta ja vauvojen hoitokin oli jo niin tuttua puuhaa :D hän kun ei ollut edes vauvaa sylissä pidellyt....

Minä en kyllä missään vaiheessa pelännyt miestäni tai edes epäillyt että se vauvalle jotain tekisi, tai että oikeasti tarkoittaa mitä kukkua sanoikaan, kunhan vain päästeli höyryjä hieman oudolla tavalla :D

Loppuraskaudessa kun maha on oli jo iso ja vauva siellä potki, aloin puhelemaan tyyliin että viikko pari niin meillä on vauveli :) Niin tämäkin vasta alko lämpeemään ja alko vauvalle juttelemaan kaikkea että "isi täällä, koita tulla kevyesti maailmaan ettei äiti oo kauheen kipeenä" "Isi täällä, kuuletko sä? tuu pian" ja silitteli massua ja puheli leluista ja muusta :)

Pitkään sillä kesti lämmetä mutta kyllä siitä hyvä isi tuli vaikka jutut oli aikalailla raakoja aluksi.

Eli sanoisin AP:lle että vaikka jutut kuinka kuulostavat kamalilta ja raaoilta niin aina ne eivät välttämättä ole juuri niin. Ne raa`at puheet saattavat kertoa myös pelosta ja siitä kuinka epävarma kyseinen ihminen on sittenkin isän roolistaan, vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja odotettu.

kannattaa kysyä mitä mieltä tämä ystäväsi on, onko mies hänen mielestään tosissaan? Pelkääkö hän miestään? Jos hänen mielestä mies on tosissaan tai hän pelkää miestään, niin sitten olisin huolissaan..

Oiskohan nopeesti saanu tuommonen äijä kengänkuvan perseeseen tuollaisista puheista :O ei tsiisus! Oisin loukkaantunut ainakin ja pahasti!!

joppjoo:
normaali ihminen ei puhu tollasia, ei todellakaan. olisin tosissani huolissani sekä oman että lapsen hengen puolesta jos mies puhuisi tuollaisia. älä ny hyvänenaika jää tollasen miehen luo

..

sä siis oikeen rohkaset muita elämään väkivaltasen miehen kans, koska säki oot elossa vielä :O ensin nuo jutut, väkivaltaa ihannoivat puheet ja elokuvat yms.. pian kiinnostus vaan kasvaa ja yks yö, se on vaimolla puukko kurkulla. en ikinä eläis miehen kans joka uhkais tappaa meidän lapset. en ikinä saattais lapsia sellaseen vaaraan. ällöttävän itsekäs oot itekin kun omaa heikkoutta pakotat lapset hengenvaaraan. paska puhetta että tuo olis normaalia isän pelkoa.. un miestä peloti iha pirusti ku esikista odotettiin ja esikoinen oli tekemällä tehty. mutta mies ei ikinä millään tavalla uhannu meitä tai haaveillu että lasta ei oliskaan. paljon normaalimmalla tavala ilmeni tuo pelko.

Höh. Minun mieheni töksäyttelee tuollaisia ihan vitsillään, ja minä vain naureskelen takaisin. :D

Mutta eri asiahan tuo on jos mies on ihan tosissaan tai vihaisesti noin sanonut kaverillesi.

mistä te näitä miehiä oikeen löydätte :O ja te vaan nauratte vaikka mies uhkaa lapsen henkeä. voi luoja, ku sairasta.. olis taas aihetta parii ls ilmotukseen

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23915478:
^ Anteeksi nyt vaan, mutta sun miehes vaikuttaa sekopäältä... Vai että seivästää raskausmaha ei terve!

Juu, menee kyllä kohisten yli minunkin huumorini tuollainen... :O

ja juu, ymmärrän että ei-toivottu raskaus voi olla miehelle kova paikka, ymmärrän että voi kirota tilannetta, olla abortin kannalla tai vaikka uhata erolla jos siltä tuntuu. Mutta nuo rappusista alas työntämiset ja raskausmahan seivästämiset on jo jotain ihan liian paksua!

• Tykkää
Reactions: emppu75
Aloittajan kaverin ja joppjoon äijät sais samantein lähtöpassit meikäläiseltä :O Jos mun mies sanois mitään vastaavaa, niin avioliitto loppuis tohon paikkaan! Ei anteeksipyynnöt enää kyllä auttais!

Eiköhän meillä kaikilla ole väkivaltaisia ajatuksia toisinaan, eikä me silti olla toistemme kurkuissa kiinni? Ei ne ajatukset vielä kerro sitä, että henkilö ois väkivaltainen. Eikä henkinen väkivalta ole mikään fyysistä väkivaltaa lievempi porras, vaan väkivaltaa siinä missä fyysinenkin väkivaltakin.

Ei ajatukset, vaan ne sanat, luonnollisesti.

Kyllä henkinen väkivalta on lievempi porras, sikäli kuin myös lyönti kasvoihin on lievempää kuin murhan yritys. Aiottu haitta on pienempi, mutta yhtäkaikki aikomus on loukata toista ja vähentää toisen omanarvontuntoa. Väkivaltaa.

Mistäs tämän väkivallan määritelmän nappasit?
Se, että "voimasuhteet on epätasapainossa" (ilmeisesti yritit tällä sanoa, että valta on jakautunut epätasaisesti osapuolten välille?) ei vielä ole väkivallan määritelmä, vaan väkivalta edellyttää sitä, että valta on jakautunut epätasaisesti. Ei mikä tahansa teko joka tapahtuu suhteessa (ei pelkästään parisuhteessa, vaan kahden kenen tahansa yksilön välillä), jossa valta jakautuu epätasaisesti, ole väkivaltaa. Esim. opettajalla on koulussa enemmän valtaa kuin oppilaalla, mutta ei opettajan pyyntö olla luokassa hiljaa ole väkivaltaa oppilaita kohtaan.

Minä nappasin sen terveydenhuollon ammattilaisille suunnatusta koulutuksesta, jonka piti väkivallantutkija ja psykologi, alansa arvostettu asiantuntija. Itse asiassa hän esitti pohdittavaksi näinkin tiukan määritelmän:

“Väkivaltaa on kaikki toiminta toista henkilöä kohtaan
joka vahingoittaa, loukkaa tai uhkaa niin, että se saa
toisen tekemään jotain vastoin tahtoaan tai estää
häntä tekemästä mitä hän haluaisi”
(Isdal, 2000)

Eli se pitää sisällään myös holhoavan vallankäytön. Silti jokainen selväjärkinen osaa tehdä rajanvedon siinä, mikä on ohjaavaa vallankäyttöä hyvään tarkoitukseen ja mikä tähtää toisen alistamiseen.

Yhteistyössä