Kävely vaikeaa rv 32,kokemuksia ja apuja kaipaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep jep"

Vieras
Odottelen tässä toista vauvaa, ja nyt vauva painaa niin alas etten voi enää kävellä. Onko normaalia vai pitäisikö mennä lääkärille näytille? 3vkoa sitten kävin ja sanoi että vauva on tosi tosi alhaalla ja olen ollutkin jo 2kk saikulla ennenaikaisten supistusten takia..
Esikoista odottaessa tällaista vaivaa ei ole ollut, joten en tiedä kuinka normaalia tämä on :/

Mulla on ollut vauva myös tosi alhaalla jo rv noin rv 30 lähtien.Oikeastaan koko raskaus ajan on ollut vaikeaa kävellä,heti alkuun oli rv 10-20 kauheat liitoskivut jotka hankaloitti kävelyä.

Eipä tuo mihinkään ole lähtenyt,Nyt menossa rv 39 ja kävelemään pääsee just ja just. Viimeksi lääkäri ei pystynyt enää päätä edes kunnolla ultraamaan kun oli jo niin alhaalla. Itse odotan kolmatta lasta.

Mulla oli myös ensimmäistä odottaessa viikosta 14 niin voimakkaat kivut, että hädin tuskin pystyin kävelemään.

Martina Aitolehti odotti samaan aikaan vauvaa, ja muistan kun se eräässä haastattelussa sanoi, että jokaisen äidin oma moka, jos päästää itsensä lihomaan raskausaikana ja että hän ei ainakaan niin aio tehdä vaan aikoo jumpata ja liikkua viimeiseen asti. Silloin toivoin, että minä ja Martina olisimme pystyneet vaihtamaan osia ja niin olisi Martinallakin mennyt luu kurkkuun, kun olisi tajunnut, ettei kaikilla ole niin helppo raskaus kuin hänellä...

Tuttua on. Ei sille lääkäri oikein mitään voi, ehkä suositella jotain tukivyötä. Minä käytin tukivyötä, mutta en voinut kauaa pitää, kun vauvalle se oli epämiellyttävä ja rupesi protestoimaan mahassa.
Mullakin meni olo raskauden loppuvaiheessa niin tukalaksi, että sängystä noustessa purskahdin itkuun kun ei meinannut vasen jalka ensin toimia kunnolla niiden liitoskipujen takia.
Kävely sujui muutama metri kerrallaan, hyvänä päivänä kävelin 200 metriä ilman lepotaukoa. :O

Mä oon käyttäny kans tukivyötä, joka auttaa vähän ja aikansa, mutta mullakin se aiheuttaa tukalaa oloa. Vauvan potkut tuntuu pahemmilta ja esim istuminen tuntuu pahalta vyön kanssa. Oonkin käyttäny sitä vaan jos joudun kävelemään pitempiä matkoja. Mulla siis semmonen yksinkertainen vyö vaan... en raski yhden raskauden takia ostaa niitä "hienompia" ja kalliimpia. (Nyt siis 4. raskaus ja tarkoitus olla viimeinen)

Yhteistyössä