Kävely EI OLE liikuntaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On kävely ainakin enemmän liikuntaa kuin autossa istuminen ja kaasun painaminen. Ei pelkällä kävelemisellä kunto kasva, mutta on se parempi kuin ei mitään liikuntaa.

Tää kävelee mettässä paitti tällee talavella joutuu käyttää aurattuja teitä. Käyn normisti pari kertaa viikkoon reippaalla lenkillä mutta nyt kun polvi on tohjona niin ne kävelyt on luokkaa 45-60min menee n.3km kävelyyn ja seuraavana päivänä polvi on tulessa ja kipee ja turvoksissa. Mutta kun on käsketty liikkua..
Sen jo jätin että en jumppaa kun ei vaan pysty

No samapa se mulle, jos jollekin tiukkapipolle ei kävely ole minkään arvoista. Kun jokapvä tykkää kipitellä, niin ei tässä ole tarvinnut katsota paljoa mitä suuhunsa laittaa kun herkuttelee ;)
Kävelimpä tossa äsken Mäkkäriin ja takas. N.10kilsaa yhteensä.. ei tartu persiiseen mätöt. Rasva % ikään nähden liian alhainen tällä hetkellä ja vedän kuntotesteissä aina lähes täydet pinnat. Ei vaan tarvi näillä geeneillä huhkia juuri yhtään.. joten niin kauan kuin tilanne on tämä, kävelen ihan mieluusti jatkossakin.

Mutta toki se jotakin raastaa, jos ei omat tulokset miellytä ahkerasta itsensä rääkkäämisestä huolimatta ja toiset ne vaan kipitellen pitää ittensä ok kuosis. Ehk välillä unohdan mainita nuo kotijumpat ym, koska ei nekään ole sitä oikeaa "liikuntaa" :D

Mikä ihme siinä on kun pitää arvostella toisten liikkumisia? Nyt kipikapi sinne salille tuskaa repimään ja voi AP tuntea itsensä taas astetta paremmaksi, edes sen asian suhteen.

No juu, en mäkään kävelyä minään suurena liikuntana pidä, mutta kyllä se kuntoa ylläpitää ja on sillä hyviä vaikutuksia terveyteen :) Itse kävelen n. 80-90km/viikko muun liikunnan ohella. Voisin väittää että kyllä tuo määrä jonkinverran kuntoa on kasvattanut, varsinkin kun raskauden jälkeen aloitin ihan nollasta ja 40min vaunulenkki mäkisessä maastossa otti kyllä kovasti jalkoihin ja hengästytti.

No ei ole siinämielessä liikuntaa miten minä liikunnan otan, vaan tavallista miten sen nyt sanois.. elämää. Jokainen ihminen nyt kävelee päivänmittaan, voiko sanoa että jokainen harrastaa liikuntaa?

Minä pyöräilen työmatkat kesät talvet, kuukaudessa tulee kilometrejä 280km, enkä pidä tätäkään liikuntana, vaan elämään kuuluvana liikkumismuotona.

Liikunta ja treenaaminen on minulle asia erikseen, niissä puristetaan mehut irti hammasta purren.

Kävely on terveellistä liikuntaa. Mutta olen sitä ihmetellyt, kun täälä usein joku valittaa, kun pienten lasten kanssa ei ehdi urheilemaan. Monet siihen väittävät, että lastenkin kanssa (pienten jotka ei istu enään rattaiss) voi myös lenkkeillä. Sitä siis ihmettelen, että kuinka huono kunto on äidillä, jolle liikunnaksi riittää kävely 3 vuotiaan kävely tai pyöräily vauhtiin. Kävelyä voi heittää reippaasti tunteja tai hitaasti puoli tuntia ja mielestäni ne on kaksi täysin eriasiaa. Toinen on liikuntaa ja toinen ulkoilua.

[QUOTE="hmm";28127641]AIJAA!? :o
Kun laihdutin 30kg, monen tunnin kävelylenkit olivat ainoa liikuntamuoto mitä tuli harrastettua...[/QUOTE]

Laihdutus on asia erikseen.

Laihdut kun kulutat enemmän mitä syöt, sillä ei ole väliä kulutatko kävelemällä vai perseen pyyhkimisellä, kunhan vain teet niin.

Yhteistyössä