Kävelin eilen koiran kanssa, vastaan tuli isä jolla oli kaksi isoa koiraa, rattaat ja pieni lapsi siinä kävelemässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Ne koirat sit veti ja tottakai munkin koirani halus niitä nuuskia, kun oltiin lähekkäin. Tosi nyrpee ilme oli, en tajua ihmisiä jotka käyttäytyy noin täysin vieraille vastaantulijoille.
Jos se ei olis halunnut että koirat haistelee toisiaan, olisi sanonut. Mutta mitäs antaa koiriensa vetää ja tunkea lähelle?
Onneksi suurin osa taluttajista on mukavia, monesti juttelen ihan vieraiden ihmisten kanssa pitkät tovit.

mä jäin kans miettimään et mikä on ap:n idea tän jutun suhteen? Sinuako siis risoi tän miehen nyrpeä ilme? No pitäiskö kaikille vieraille vastaantulijoille hymyillä leveästi?

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:
mä jäin kans miettimään et mikä on ap:n idea tän jutun suhteen? Sinuako siis risoi tän miehen nyrpeä ilme? No pitäiskö kaikille vieraille vastaantulijoille hymyillä leveästi?

Voisko kenties olla jotain siltä väliltä? Jos ensin itse päästää rekkunsa toisten koirien lähelle niin ei tarvii näyttää sitruunan nielleeltä jos tämä toinen päästää koiransa haistelemaan myös.

minä olen nyrpeä jos joku päästää koiransa minun koiraa nuuskimaan kysymättä. En tykkää ollenkaan. Ulkoilutan koiraa usein lapsien kanssa ja koska meidän labbis on eloisa tapaus niin en todellakaan jaksa sitä kohkaamista kesken lenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
minä olen nyrpeä jos joku päästää koiransa minun koiraa nuuskimaan kysymättä. En tykkää ollenkaan. Ulkoilutan koiraa usein lapsien kanssa ja koska meidän labbis on eloisa tapaus niin en todellakaan jaksa sitä kohkaamista kesken lenkin!

Mä olen myös tollanen vaikka käytänki koirat ilman lapsosia ulkona.

Tämä oli koirarotua myöten aivan kun mun näppikseltä :D

Mun mielestä oletusarvo on se, etti kukaan päästä koiriaan kenenkään lähelle ilman lupaa. Eikä siis niinpäin, että pitää sanoa jokaiselle vastaantulijalle erikseen jos ei halua että muut päästävät koiransa luo.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

:D

Samaa mieltä.
Eilen meinasi hermo mennä, kun yksi mummeli jäi bischoninsa kanssa flexi pitkällä oikein odottelemaan, että tullaan perässä pojan ja koiran kanssa. Teki mieli huutaa, että jatka nyt vaan sitä matkaa sen pörrösi kanssa...
Mikä ihmeen idea siinä on, että pitää oikein jäädä odottelemaan vieraita koiria?

Minäkään en muuten ymmärtänyt ap:n pointtia.

Itellä on arka remmirähjä, joka saattaa äityä itseään puolustamaan mikäli kokeen uhkaavaksi tilanteen -> me kierretään muut koirat ni ei tarvii stressata koiran eikä minun.

MUTTA on näitä s*tanan pallipäitä jotka tulee koira edellä "mennään sanomaan moikka tuolle", "ei meidän koira pure", "voi voi fifi, tules nyt haukkumasta".

Minunki mielestä myös pitäisi tietää ettei koiria päästä toisen lähelle ilman lupaa. Myös lapsia vois valistaa asiasta....

muuten noi pikkukoirat flexeissä on pahimpia. ihan kuin niitä ei voisi kiskaista, että sessi tulee nyt perässä eikä jäädä odottelemaan muita koiria. Ihan kuin pienelle koiralle ei voisi pitää kuria ja järjestystä. Jos muffe haluaa tavata kaikki koirat lenkillä, vaikka siihen menisi kolme tuntia niin sitten muffen täytyy saada tavata! Ehkä juuri tästä syystä itselleni on tullut pikkukoirahyljeksimisreaktio. Tosin en yleistä. On kivoja pikkukoirarotuja ja niiden omistajia! Onneksi! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

:D

Sama täällä, tosin eri noutaja, kultsukka :D Joku varmaan pitää mua ihan nirppanokkana kun menen eteenpäin enkä jää haistelukaveriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja häh?:

ei jumalauta, silloinhan vasta saiskin jonkun pii paa - auton tyypit peräänsä. tai ainakin lääkitys pitäs tarkistaa :laugh:

muuten noi pikkukoirat flexeissä on pahimpia. ihan kuin niitä ei voisi kiskaista, että sessi tulee nyt perässä eikä jäädä odottelemaan muita koiria. Ihan kuin pienelle koiralle ei voisi pitää kuria ja järjestystä. Jos muffe haluaa tavata kaikki koirat lenkillä, vaikka siihen menisi kolme tuntia niin sitten muffen täytyy saada tavata! Ehkä juuri tästä syystä itselleni on tullut pikkukoirahyljeksimisreaktio. Tosin en yleistä. On kivoja pikkukoirarotuja ja niiden omistajia! Onneksi! :D

Näinpä. Vielä tuota mummelia pahempi on noin kymmenvuotias tyttö, joka on selvästi saanut ekaksi koirakseen sellaisen valkoisen pikkupörrön. Heillä varmaan lenkit kestävät viisi tuntia joka kerta, koska pörrö jää seisoskelemaan ihan koko ajan. Nyt on ottanut tavakseen antaa sen jäädä maassa maaten odottelemaan ja kun oma koira ei noista pikkukoirista oikein pidä, niin helvetti on aika pian irti, kun yksi jää siihen vielä vaanimaan. Jos kaikki koirat omistajineen käyttäytyisivät normaalilla tavalla ja pitäisivät huolta ns. omista asioistaan eli eivät jäisi suotta odottemaan ja notkumaan, niin veikkaisinpa, että remmirähjiä olisi paljon vähemmän...Ei meillä esim. toisten koirien ohittaminen ole ongelma, vaan juuri nuo vaanimiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Näinpä. Vielä tuota mummelia pahempi on noin kymmenvuotias tyttö, joka on selvästi saanut ekaksi koirakseen sellaisen valkoisen pikkupörrön. Heillä varmaan lenkit kestävät viisi tuntia joka kerta, koska pörrö jää seisoskelemaan ihan koko ajan. Nyt on ottanut tavakseen antaa sen jäädä maassa maaten odottelemaan ja kun oma koira ei noista pikkukoirista oikein pidä, niin helvetti on aika pian irti, kun yksi jää siihen vielä vaanimaan. Jos kaikki koirat omistajineen käyttäytyisivät normaalilla tavalla ja pitäisivät huolta ns. omista asioistaan eli eivät jäisi suotta odottemaan ja notkumaan, niin veikkaisinpa, että remmirähjiä olisi paljon vähemmän...Ei meillä esim. toisten koirien ohittaminen ole ongelma, vaan juuri nuo vaanimiset.

Näin juuri!

Vielä enemmän harmittaa se kun ollaan jossain koulutuksessa tms. ja SIELLÄ ihmiset (=naiset) antavat koiriensa tulla omaa koiraa nuuskimaan ja tekemään tuttavuutta. Siinä joutuu riepottelemaan omaa koiraa aina pois tilantesta. Kun ollaan töissä niin silloin ei seurustella!

ap, mut itse koirien omistajana haluan kyllä, että jos joku aikoo antaa koiransa tulla haistelemaan mun koiria / mun koirat haluaa haistella jotain 3. koiraa, niin minä kyllä avaan suuni ja kysyn, että saako päästää haistelee / sanon saa / ei saa päästää haistelemaan. Että olisko kannattanu kysästä ensin, ennen kun päästt koirasi haistelee? Kysy seutraavalla kerralla ja motkota vasta sit muiden nyrpeistä ilmeistä. Ehkä se ilme johtu siitä, et sun koira meni siihen, vaikkei mies olis välttämätää halunnu sitä päästää haistelee...

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Vielä enemmän harmittaa se kun ollaan jossain koulutuksessa tms. ja SIELLÄ ihmiset (=naiset) antavat koiriensa tulla omaa koiraa nuuskimaan ja tekemään tuttavuutta. Siinä joutuu riepottelemaan omaa koiraa aina pois tilantesta. Kun ollaan töissä niin silloin ei seurustella!

Ja miehet on aina niin fiksuja ja kaikkitietäviä koiranomistajia että! :headwall:

Tuo on niin raivostuttavaa. Meillä on onneksi treeneissä kuri eli siellä ei seurustella. Se on kaikille selvä sääntö. leikkimiset hoidetaan ennen tai jälkeen tunnin jossain muualla. Näinollen mitään rähjäämisiäkään ei yleensä ole, koska kaikki koirat ovat ns. töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

totta, totta. tekisi mieli sanoa, että otapas se pörräsi nyt kainaloon ja menkää eteenpäin. Tuollaista vaanimista jaksa kukaan ja auta armias jos iso koira sattuu ärähtämään niin siinä on yleisönosastokirjoituksia lehti täynnä ja vanhemmat kurkussa kiinni. Sitten kun se iso koira on vielä musta niin se on 100 kertaa pahempaa...(en kyllä ymmärrä miksi sillä värillä on joillekin niin suuri merkitys) tosin meidän koira on kiltti, mutta ei sekään mitään vaanimista siedä yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Ja miehet on aina niin fiksuja ja kaikkitietäviä koiranomistajia että! :headwall:

Anteeksi jos loukkasin mutta tuo noutajaharrastus on aika "naisistunut" eli suurin osa koiran ohjaajista on naisia. Ja sitten he ovat vielä enemmänkin näitä "huvin vuoksi" koiriansa kouluttavia eivätkä panosta käyttöpuolen hommiin jossa on aika tiukkaa kaiki puolin.

Yhteistyössä