kävelemään oppiminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen käveli 11kk ikäisenä, kakkonen 1v4kk ikäisenä - tyttöjä molemmat. Pojalla oli kova kiire ja hän aloitti kävelemisen 10kk ikäsenä.

Nykyään tämä "myöhäinen kävelijä" on 6v ja saa esikoulusta jatkuvasti palautetta siitä, että on liikunnallisesti tosi lahjakas. Eli ei ole teilläkään mitään hätää :)

esikoinen taisi olla 1v ja 1kk kun otti ekat askeleet. Kuopus on kohta 11k ja äsken oppi ryömimään, ei osaa vielä kunnolla istua niin en usko että oppii kävelemään lähiaikoina :/ mutta kyllä hän vielä jossain vaiheessa ottaa ekat askeleet, niin ku teidänkin tyttö :)

meidän neiti koitti 3 kk iässä kovasti jo, 5kk iässä käveli ihan itse, mutta kaikki etenee omalla tahdilla, neiti ei olekaan sen jälkeen paikallaan pysyny:)
ei tuosta tarvitse huolestua, vaikka ajat heittelee näissä niin kovasti, kaverin lapsi käveli 1,5 vuotiaana, ja ihan samanlainen lopputulos siitä on tullut, vauhtia riittää:)

Alkuperäinen kirjoittaja nopsajalka:
meidän neiti koitti 3 kk iässä kovasti jo, 5kk iässä käveli ihan itse, mutta kaikki etenee omalla tahdilla, neiti ei olekaan sen jälkeen paikallaan pysyny:)
ei tuosta tarvitse huolestua, vaikka ajat heittelee näissä niin kovasti, kaverin lapsi käveli 1,5 vuotiaana, ja ihan samanlainen lopputulos siitä on tullut, vauhtia riittää:)

joo ei kyllä usko :o

Alkuperäinen kirjoittaja annnas:

Tiedän minäkin lapsia, jotka ovat kävelleet 6kk iässä. Miksipä ei siis voisi 5kk iässä kävellä.
Meillä lapsi lähti kokonaan kävelemään 1v. 2kk.

Viikko vajaa 10kk otti ekat askeleet :D Toisaalta ihan kunnolla oppi vasta hiljattain, eli ei konttaa enää. Viikon päästä tulee 11kk täyteen. Olishan mun mielestä voinut vielä vähän aikaa nelinkontin viihtyä, neidille kun alkoi oma tahto kehittymään juuri samaan aikaan kun oppi kävelemään... :/ Välillä on meno melkoisen villiä...

Alkuperäinen kirjoittaja moo:
Alkuperäinen kirjoittaja annnas:

Tiedän minäkin lapsia, jotka ovat kävelleet 6kk iässä. Miksipä ei siis voisi 5kk iässä kävellä.
Meillä lapsi lähti kokonaan kävelemään 1v. 2kk.

Ihan oikeestiko voi alle puolivuotias kävellä jo??? :o

Yhteistyössä