KAURALASTUT, help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mievain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mievain"

Vieras
Eli, tein tuossa yks päivä pitkästä aikaa enkä muista enää mitä ohjetta olen ennen käyttänyt, joten kaivoin vaan jonkun leivontakirjan ohjeen, se meni näin:

50g margariinia
2dl kaurahiutaleita
1rkl vehnäjauhoja
1tl leivinjauhetta
1dl sokeria
1 muna

...ja nelinkertaistin sen ja tein tämän mukaan:

200g margariinia
8dl kaurahiutaleita
4rkl vehnäjauhoja
4tl leivinjauhetta
4dl sokeria
4 munaa

Lopputuloksena ne pellille laitetut kasat eivät levinneet lainkaan, vaan jähmettyivät melkeinpä siihen asentoon ja paistuivat enemmänkin keoiksi tai kasoiksi, tietenkin suhteellisen pehmeiksi. Halusin siis saada aikaan RAPEITA enkä PEHMEITÄ ja nimenomaan lastuja, ei kekoja. Missä vika? :o Onko ohjeessa liikaa munaa? Miten te saatte niitä aikaiseksi? Ennen olen siis joskus vuosi sitten tehnyt, mutten millään muista miten se erosi tästä.

Tämän näköisiä siis haluaisin:
Uroskokin oivallukset: Juniorin kauralastut

Niistä aikaansaannoksistani en tietenkään tajunnut kuvaa ottaa vaan lennätin ne roskiin :/

Mittasitko kuinka tarkkaan vehnäjauhojen ja leivinjauheen määrän? Itse olen pilannut joskus kauralastut sillä että vehnäjauhoja ollut liikaa ja mehd. myös leivinjauhetta liian vähän. Kunnon mittalusikat auttavat. Tuo 1rkl jauhoja on aika tarkkaa koska noin pienestä määrästä kyse (ja jos vain ottaa esim. tavallisella ruokalusikalla ne niin todellisuudessa se määrä voi olla moninkertainen)

Yhteistyössä