Kaurakermaa täytekakkuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ami"

Vieras
Onko kukaan laittanut kaurakermaa täytekakun välitäytteeksi? Siis maidotonta ja kananmunatonta kakkua olen tekemässä. Kaurakermahan ei vispaudu, mutta toimiiko se muuten kakussa? Omena- tai vattuhilloa ajattelin laittaa sen lisäksi väliin.

Oon laittanut kaurakermaa ja kauravaniljakastiketta kakun väliin ja päällekin sekä mm. sellaisiin murotaikinakuppeihin tehtyihin torttuihinkin niin, että laitoin joukkoon pari liivatelehteä. Pientä sorminäppäpyyttä tarvittiin laittamisessa, että levittyi nätisti, mutta muuten homma toimi oikein hyvin. Tuo kauravaniljakastike toimi mielestäni paremmin (=oli paremman makuista). Mutta kaikille ei kai liivate sovi? Ilman sitä en ole kokeillut, kun se on niin juoksevaa ainetta, erityisesti lämmetessään. Paitsi jos tarkoitus on vaan kostuttaa pohjaa?

Sen kerran kun käytin tuota kaurakermaa, niin kukaan ei leipomuksia syönyt, ei edes se lapsi, jonka takia niitä oli tehty :headwall:

Se kaurakerma on todella pahan makuista, ei vastaa kermaa mitenkään. Ja tavallisesti minun leipomuksiani kehutaan ja syödään reilusti.

Yhteistyössä