Kaupungin vuokratalot huijaavat ihmisiltä vuokraa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Meillä kuitit tallessa ja nyt tuli ilmoitus että yhtmaksamatta on reilut 60e.
Meidän tilaston mukaan KAIKKI on maksettu. Tääon kulemma heinäkuulta, mutta meidän kuiti näytää etä kaikki on maksettu.
Pyydettiin sieltä erittely.
Asumistuet menevät suoran vuokranantajalle joten siitäkän ei jää puututumaan.
Voiko ne oikeesti siitä rangaista että maksetann vuokrat 2-3 viikkoa ETUAJASSA. EN TAJUU

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
Onko kunta-asuntojen asunto?

on. vuokrat vielä nousevat joka vuosi ja mitään korjauksia ym ei tehdä.

Tiedän.. asun kans niiden asunnossa.. :D MUlla on pitkä vikalista tässä kämpässä ja mitään ei tehdä. MM. saunanlauteet rikki, tiivisteet parvekkeen ovesta, WC-pöntön kansi.. Saa nähdä millon korjaavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Hannah:
Tuliko mieleen, että mitäpä jos kyseessä on ihan inhimilinen virhe?

kovin väittävät kun sinne soitettiin että meiltä puuttuu maksua tuon verran. EI vaan ole. Meillä on maksetuista vuokrista kuitit.

Meilä piti jopa ylimääräistä maksua 130e ja nyt onki tuon verran miinusta.

Mulle tuli mieleeni, että kun kerran - ellen väärin muista - kirjoitit maksaneesi joskus vuokrasi osissa, niin voisiko virhe aiheutua siitä, että osan tammikuun vuokrasta maksoit joulukuussa? Ja olisi tapahtunut sellainen virhe, että vuokranantajalla se maksu olisi mennyt vuoden 2008 kirjanpitoon kun se olisi kuulunut vuoden 2009 kirjanpitoon?

No sitten vaan toimitatte kuitit heille ja asian pitäisi olla selvä. Virhe voi olla laskutusjärjestelmässä, mutta koska teillä kuitit on tallessa en olisi huolissani. Tuskin siellä kenelläkään on aikaa saati sitten kiinnostusta lähteä HUIJAAMAAN lisää vuokraa.

Otsikko ensinnäkin hyvin yleistävä.
Meidän taloyhtiössä nuristaan siitä sun tästä,mutta kourallinen asukkaista istuu kuitenkin kokouksissa sanomassa asiaansa.
Yleensä kokouksessa tulleet asiat huomioidaan ja korjataan.
meillä asukkaat tekevät itse valtavan osan töistä jotka yleensä huoltoyhtiöt tekevät.
iso säästö vuokrissa...silti osa nurisee eikä osallistu mihinkään muuhun kuin tuohon valitukseen.
Myös tehokkaalla kierrätyksellä ja jätteiden lajittelulla saadaan tuntuvat säästöt vuokriin.
Tämä nyt ei ollut aloittajalle,mutta tuossa matkan varrella tuli tuota muuta kitinää niin reagoin.

Kunta-Asunnot Oy on todella syvältä! Asuin vuosikausia heidän asunnossaan ja aina maksujen kanssa oli jotain sotkua vaikka hoidin vuokrat ja muut ajallaan.
Nyt äitini asuu Kunta-Asunnoilla ja häneltä karhutaan maksamattomia autopaikkamaksuja vaikka hänellä ei ole autoa lainkaan. Ja vieläpä niin että maksut merni suoraan perintätoimiston perittäväksi. Ilman minkäänlaista selvitystä mitä karhuavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivi:
Meidän taloyhtiössä nuristaan siitä sun tästä,mutta kourallinen asukkaista istuu kuitenkin kokouksissa sanomassa asiaansa.
meillä asukkaat tekevät itse valtavan osan töistä jotka yleensä huoltoyhtiöt tekevät.
iso säästö vuokrissa...silti osa nurisee eikä osallistu mihinkään muuhun kuin tuohon valitukseen.
Myös tehokkaalla kierrätyksellä ja jätteiden lajittelulla saadaan tuntuvat säästöt vuokriin.
Tämä nyt ei ollut aloittajalle,mutta tuossa matkan varrella tuli tuota muuta kitinää niin reagoin.

Pakko kommentoida että vuokra-asunnoista kun puhutaan, asukkaalla ei ole minkäänlaista pienintäkään velvoitetta korjata itse esim wc-pönttöä yms. Ne kuuluu vuokranantajan hoidettaviksi, tavalla tai toisella!

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Nyt äitini asuu Kunta-Asunnoilla ja häneltä karhutaan maksamattomia autopaikkamaksuja vaikka hänellä ei ole autoa lainkaan. Ja vieläpä niin että maksut merni suoraan perintätoimiston perittäväksi. Ilman minkäänlaista selvitystä mitä karhuavat.
Mä olen asunut vuokralla ainoastaan yksityisellä. Mutta sekä siinä vuokra-asunnossa että nyt omistusasunnossa ei ole väliä, onko asukkaalla auto vai ei. Autopaikastaan pitää erikseen kirjallisesti luopua, jos ei halua sitä pitää. Mulla on autopaikka, vaikkei tässä taloudessa asu ketään, jolla olisi edes ajokorttia.

Pakko kommentoida että vuokra-asunnoista kun puhutaan, asukkaalla ei ole minkäänlaista pienintäkään velvoitetta korjata itse esim wc-pönttöä yms. Ne kuuluu vuokranantajan hoidettaviksi, tavalla tai toisella!

Tietenkään en kirjoittanut mistään wc pöntöistä...ne kuuluvat tietysti putkialan ammattilaisille.
Lähinnä pihatöistä,pienistä korjaustöistä, pihan siistinä pidosta yhteisvoimin.
nurmikkojen , pensaiden leikkuut jne.

Juu asuin kunta-asunnoilla roissa kanssa..
Uusittiin 08 vuonna sopimus ja siinä ollut mitään ,sitten meni noin 2kk kun tuli että vuokraa mulla maksamatta siltä ajalta ennen sopimuksen uusimista..
ja tossa kun eivät uusisopimusta jos on rästissä ja olipa kiva ettiä liput ja laput ja kehtasivat sen jälkeen vielä koittaa vängätä vastaan,..
paras oli kun yrittivät ottaa takuuvuokraa kun vaurioita asuntoon tullut ovat käyneet muka remppaamassa sen kun muutin sisään..juu ONNEKSI OLI SE tarkastuskirja mukana missä oli isännöitsijän nimi alla että ne samat vauriot oli jo kun muutin ja kukaan ei korjannut niitä vaikka kuinka pyysi..

Alkuperäinen kirjoittaja päivi:

Tietenkään en kirjoittanut mistään wc pöntöistä...ne kuuluvat tietysti putkialan ammattilaisille.

Mä olen silti eri mieltä. Kunta-Asunnot on monesti perustellut vuokrankorotuksia kasvaneilla kiinteistönhuoltokuluilla. Ja asukkaiden pitäisi kiltisti tehdä itse pihatöitäkin vai.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen asunut vuokralla ainoastaan yksityisellä. Mutta sekä siinä vuokra-asunnossa että nyt omistusasunnossa ei ole väliä, onko asukkaalla auto vai ei. Autopaikastaan pitää erikseen kirjallisesti luopua, jos ei halua sitä pitää. Mulla on autopaikka, vaikkei tässä taloudessa asu ketään, jolla olisi edes ajokorttia.

ainakin helsingin kaupungin asunnoissa ja kaikkien tuttavien vvo:n vuokra-asunnoissa autopaikka on asia jota pitää erikseen hakea kuten myös saunavuorot, autotallipaikat jne. ei niistä siis luopua tarvitse ellei ole sellaisia varannut joskus aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Kunta-Asunnoilla tehdään erikseen kirjallinen sopimus autopaikasta eli siellä ei oleteta että kaikki automaattisesti ottaa autopaikan eikä autopaikat esim mene asunnon numeron mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja päivi:

Mä olen silti eri mieltä. Kunta-Asunnot on monesti perustellut vuokrankorotuksia kasvaneilla kiinteistönhuoltokuluilla. Ja asukkaiden pitäisi kiltisti tehdä itse pihatöitäkin vai.

siinä missä mä asuin sudentiellä joutui talkoovoimin tekeen pihatyöt jos halus siistiä..
yksi asukkaista ensin joutui ruikuttamaan tarvikkeet ja lupas kunta-asunnot vielä evästä yms siitä hyvästä niin eipä näkyny :whistle:

Ja lisää kun vauhtiin pääsin. Muutin pois viime vuonna koska ostin oman asunnon. Lopputarkastus tehtiin asiallisesti mutta takuuvuokraapa ei alkanut kuulua takaisin.
Eikä ensimmäiseen sähköpostiinkaan vastattu mitään. Vasta kun latelin tiukkaa tekstiä, ilmestyi rahat tilille.
On se kumma kun heille pitää maksaa vuokrat päivälleen ajallaan mutta kun ovat itse maksumiehinä ei ole mitään kiirettä.

Yhteistyössä