Kauppojen talvihousujen valikoima; miksi niin vähän kokoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Monesti olen törmännyt tähän, niin nytkin. Etsin eilen pojalle 134 (140 cm) koon vedenpitäviä toppahousuja. Tulos: Kappahl; koot loppu, Lindex; vain vettä hylkivää housua, H&M; ei lainkaan toppahousua tuossa koossa, Seppälä; ei lainkaan tuossa koossa, Citymarket; Luhdan housut tajouksessa, mutta koot loppu. Ainoastaan Skidistä olisi löytynyt täydelliset Molon housut, joissa hiukan sitä yläosaakin ja henkselit, siis täydelliset housut todella hoikalle lapselle. Hinta n. 140 e, joita ei oikein normi hinnalla hennoisi ostaa... Kävin myös Stadiumissa, mutta siellä vain todella leveälahkeista housua, jossa ei edes kiristysmahdollisuutta...
Juu, tiedän kyllä, että olisi jo aikoja sitten pitänyt ostaa ja ostinkin silloin yhdet KappAhlista, mutta totesin kotona, että ovat vähän liiankin sopivat, eli tarvitsee koon isommat (ja näissä ei siis enää isompaa kokoa saatavilla).
Ihmettelen, että miksi myymälään hankitaan vain muutama kokoansa ja sitten myydään, ei oota. Kai sit pitää katsella netistä...

Saman todennut. Remuakaan ei ollu 128 suurempana. Kiven alla noi 134cm housut kun ei oo varaa maksaa satasta joistain kalliista merkeistä, Takkikin pitäisi saada ostettua. Kai ne menee heti kun käytettyä ei saa mistään ja sitä kokoa haetaan sitte kaupasta. Ja kun nimenomaan haen päälllä pysyvää henkselimallia lumilukoilla tuolle rymyreetulle. Niitä halpoja olkaimettomia ja lukottomia on kyllä jotka ei piä ees kosteutta.

ihan saman totesin kun meidän tyty oli 140 cm vailla. ei mitään missään eikä koskaan. sit löysin remun ja reiman ja monta vuotta olin tyytyväinen mutta nyt tyttö 158 cm käyttää ja taas alkaa tulla vastaan se sama ettei ole enää kokoja. takit varsinkin loppuu 152 cm kokoon ja tuon ikäinen ei ole vielä teini vaan tarvii toppatakkia ja housua kovasti.

Kirjoitinkin väärin, ne Citymarketin tarjoushousut olikin juuri Remun, eikä Luhdan ja suurin koko oli 128 cm siellä, isommat oli myyty loppuun. Reimalla tosiaan näyttää olevan yhtä henkselimallia juurikin mustana noissa koossa. Vielä kivemmät olisi, jos niissä olisi vähän myös sitä "yläosaa". Yhdet Reimatecin housut onkin viime talvelta, mutta tartteis toiset, kun yksillä ei pärjää.

[QUOTE="kuikka";30356126]ihan saman totesin kun meidän tyty oli 140 cm vailla. ei mitään missään eikä koskaan. sit löysin remun ja reiman ja monta vuotta olin tyytyväinen mutta nyt tyttö 158 cm käyttää ja taas alkaa tulla vastaan se sama ettei ole enää kokoja. takit varsinkin loppuu 152 cm kokoon ja tuon ikäinen ei ole vielä teini vaan tarvii toppatakkia ja housua kovasti.[/QUOTE]

Käviskö aikusten pienet koot?

[QUOTE="mie";30356128]Kirjoitinkin väärin, ne Citymarketin tarjoushousut olikin juuri Remun, eikä Luhdan ja suurin koko oli 128 cm siellä, isommat oli myyty loppuun. Reimalla tosiaan näyttää olevan yhtä henkselimallia juurikin mustana noissa koossa. Vielä kivemmät olisi, jos niissä olisi vähän myös sitä "yläosaa". Yhdet Reimatecin housut onkin viime talvelta, mutta tartteis toiset, kun yksillä ei pärjää.[/QUOTE]

Katsos sitä reiman teleport mallia. Minusta aika hyvin yläosaa. Lisäksi oli vielä korkeampaa mallia. Mä tilasin nuo teleportit 134 koossa ja on todella hyvän ja laadukkaan oloiset.

[QUOTE="jep";30356141]Katsos sitä reiman teleport mallia. Minusta aika hyvin yläosaa. Lisäksi oli vielä korkeampaa mallia. Mä tilasin nuo teleportit 134 koossa ja on todella hyvän ja laadukkaan oloiset.[/QUOTE]

Nuohan on ihan loistavat, kiitos! Niissä näkyy olevan kokoja yli 164 cm asti! Hintakaan ei ihan paha 99,95 e. Reiman sivuilta löysin. Jos olet vielä "linjoilla", voisitko mitenkään mitata tuon 134 cm lahkeen sisämitan? Mietin 134 ja 140 välillä. Poika on nyt 130 cm. Meneeköhän 140 cm koossa lahje jo turhan pitkäksi tai jääkö se talvikengän päälle, vai laahaako maata, kun ei nää oikein onko se leveä lahkeelta, kuvassa kyllä näyttää aika kapealta.

[QUOTE="mie";30356186]Nuohan on ihan loistavat, kiitos! Niissä näkyy olevan kokoja yli 164 cm asti! Hintakaan ei ihan paha 99,95 e. Reiman sivuilta löysin. Jos olet vielä "linjoilla", voisitko mitenkään mitata tuon 134 cm lahkeen sisämitan? Mietin 134 ja 140 välillä. Poika on nyt 130 cm. Meneeköhän 140 cm koossa lahje jo turhan pitkäksi tai jääkö se talvikengän päälle, vai laahaako maata, kun ei nää oikein onko se leveä lahkeelta, kuvassa kyllä näyttää aika kapealta.[/QUOTE]

Olen mökillä lomailemassa, joten en pääse mittaamaan. Meillä poika 128cm ja 134 oli minusta sopivan reilu. Lahje on melko kapea, joten ei laahannu maassa.

[QUOTE="jep";30356680]Olen mökillä lomailemassa, joten en pääse mittaamaan. Meillä poika 128cm ja 134 oli minusta sopivan reilu. Lahje on melko kapea, joten ei laahannu maassa.[/QUOTE]

Kiitos sinulle! Laitoin jo housut tilaukseen :)

suosittelen jesper juniorin jonatan tähtitoppahousuja. kokoja löytyy ja nettikaupassa vielä tännän -20% ale ulokvaatteista!,!! kestävät ja laadukkaat! paljon hyviä ominaisuuksia ovh esim 55€ ja todella hyvät!

Koko 134 on sellainen koko jolla on menekkiä enemmän kuin tarjontaa. Kauppoihin siis tulee kaikkia kokoja sama määrä, mutta tuo koko menee nopeasti. Näin mulle kerrottu useammastakin vaateliikkeestä kun olen asiaa kysynyt.

Name it merkiltä loytyy toppahousuja muistaakseni ainakin kokoon 152. Loytyy niin tytöille kuin pojillekin. Esim viime vuonna tais ainakin vedenpitavä ja toinen vettähylkivä. Tosin joillekin name it merkki on liian kapea. Mutta hoikille ja laihoille lapsille ihanteellinen. Ja niin kuin jokin tossa edellä jo totesikin 134 koko on ongelmallinen enemmän menekkiä kuin valikoimaa.

Yhteistyössä