Kauppojen postimaksut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tilannut vaatteeni ja jotain sisustusjuttujakin pitkälti ulkomailta. Valinnan vara on parempi ja toimitusmaksut suorastaan naurettavan halvat. DHL lennättää jostain Euroopasta 5-7 eurolla paketin kotiovelle.

Osasyy tähän on kotimaisten nettikauppojen aivan törkeät postimaksut. Joskus postimaksu on huomattavasti suurempi kuin itse tilattu tavara. o_O

Olen nyt katsellut uutta ruokapöytää - pitkän ajan jälkeen ja kyllä onkin muuttunut huonekaluliikkeiden toimituskäytäntö. Kuljetusmaksut on käytännössä kaikilla luokkaa 70-100€ :eek: Ymmärtäisin jos asuisin jossakin maalla, mutta ydinkeskustassa asuvana tuntuu aika kohtuuttomalta, kun matka on muutamia kilometrejä minun ja kaupan väliä.
Ja muutama huonekalukauppa ei tuo edes kotiovelle kerrostalossa vaan jättää pöydän jonnekin ulos, josta se on itse roudattava jollakin konstilla sisään ja hissiin. o_O

Vähän on ristiriitaiset fiilikset kun pitäisi ottaa huomioon nämä ilmastoasiat, mutta ei kyllä huvittaisi maksaa aivan kohtuuttomia kuljetusmaksujakaan joissa palvelukin on mitä on. Suomalaisilla kauppiailla tuntuu olevan melko töykeä ja ylimielinen asenne asiakkaitaan kohtaan.

Ja en tarkoita tällä, että ilmaiseksi pitäisi saada, mutta onhan se joku kohtuus oltava siinä kuljetusmaksussakin.

Pöydän tuomiseen tarvitaan kaksi henkilöä ja auto. Pöytää ei suinkaan tuoda siitä kaupasta vaan jostain kauempaa varastosta jos et satu sitä esittelykappaletta ostamaan

M itä olen katsonut kotimaisia nettivaatekauppoja ilmainen toimitus on jos tilaat yli 59 eurolla. Ainahan sen verran ainakin menee jos ei osta pelkkää sukkaparia

Niin...ei se kaupan vika ole välttämättä. Posti on konkurri laitos joka lypsää nyt mitä viel heruu.
Maailmalta tulee monen kymmenen kilon tavara monen sadan kilometrin lentorahtina ja rekalla kotiin noin satkulla.
Et posti se on meidän kuppaaja.

Yhteistyössä