Kaupassa tänään

Kyllä on nyt paska mieli että ei ole tosi... :/
Oltiin tänään tytön kanssa ruokakaupassa. Sanoin tytölle, että voi hakea jonkun ihan pienen namin hyllystä. (saa pienen karkin kun on sellasessa tarrataulussa "suoritteet" täynnä.. ) Olin jo siinä jonossa, kun tyttö kiikutti koriin sellasen 500g karkki pussin.. Sanoin tytölle, että pitää viedä takas, että se ei ole pieni karkki ja on tosi kalliskin. (mielestäni lapsen on hyvä alkaa 5vuotiaana tajuta, että ei ole sama asia rahallisesti ostaa tikkaria tai karkkipussia ). Tyttö siinä sitten vähän kiukkusi, ja sanoin että sit ei tule mitään, ellei vie takas.
Mun takana jonossa oli sellanen fiinimpi rouva, joka alkoi ihan hulluna sättimään mua! :eek: Huusi tyyliin: "Kyllä huomaa että on taas tollanen itsekäs juoppo narkkari jonka rahat menee johonkin v:n aineisiin, eikä ole varaa ostaa lapselle ees pientä (!!) herkkua....!! Näkeehän sen nyt saatana sun ostoksistakin, että oot joku v:n kerjäläinen, ei mitään kunnollista ruokaa edes!!"

Tyttö pelkäsi selvästi, ja ihmiset vaan katteli siinä jonossa muualle. Mä menin vaan ihan hiljaiseksi, ja maksoin ostokset ja menin niitä pakkaamaan. (Ostin muuten tyyliin porkkanoita, perunoita, makaroonia ja maitoa.. ) Se nainen tuli siihen kaupan ovelle vielä puhumaan tytölle että: "voi sua raukkaa kun on tollanen itsekäs äiti, olisi sun parempi olla jossain muualla ja ilmoitus tollasesta äidistä pitäisi tehdä...!!!" :eek:

Siinä vaiheessa mulla keitti niin pahasti yli että raivosin sille rouvalle naama punasena, että voi jatkossa pitää huolen omista asioistaan ja oli parempi raahata se hienosto perseensä kauas mun silmistä.
Tähän tää nainen sanoi, että soittaa poliisille ja tekee syytteen kunnianloukkauksesta...

Lähettiin sit sieltä kaupasta, ja se eukko jäi siihen päivittelemään.
Että hirmu kiva kauppa reisuu, jäi muuten tosi hyvä mieli tytöllekkin.. |O :'( :/
 
Vhittu millaista sakkia kylillä liikkuu. Joku oli vissiin kussut tätin aamumuroihin. Mua ahdistaa jo siinä vaiheessa jos joku mummu tulee opastaa lastenhoidossa tai ylipäätänsä kaupassa mussuttaa jos vähän nappulalle korotan ääntä, kun asiat ei mee jakeluun. Saunan taakse sellaiset
 
Mä en ymmärrä mistä se sen juoppa/narkkarinkin repi... Kaljaa en ostanut, ja mielestäni ihan siistiltä näytin muutenkin, kun just olin töistä tulossa.. (tosin siellä vietän aikaa narkkareiden kanssa... :whistle: )
 
Tarina vuosien takaa, jonka olen kertonut täällä ennenkin.... Kuopus oli vauva, ja esikoinen parhaassa uhmaiässä... Oli kesä, ja tultiin kaverin, ja lasten kanssa kaupungilta kotia kohden. Kun esikoinen pääyyi, ettei kävele enää metriäkään. Otin kädestä kiinni, ja sanoin, että nyt mennään. Välillä raahautui perässä, itki, välillä käveli nätisti..

Liikennevaloihin pysähtyi RUUMISAUTO, jonka ikkuna avattiin, ja kuljettaja (mies) rupesi huutamaan "soitan poliisit, jos et lakkaa hakkaamasta lastasi!" Kesti hetken ennen kuin tajusin, että huutaa minulle... Aikani kuuntelin, ja karjaisin takaisin "senkun soitat". Mies lähti autollaan pois, ja mekin jatkettettiin matkaa.

Päästiin kotipihaan, ja talon ohi meni mustamaija.. Soitin sitten poliisilaitokselle, kun pitäähän asiat selvittää. Kerroin mitä oli tapahtunut, ja sen minkä firman ruumisautosta minulle huudettiin. Poliisisetä sanoi "se soittelee tänne muutenkin päivittäisn, ja sekaantuu ihmisten elämään". Ei kuitenkaan minusta ollut soittanut.

Menin sitten hautausliikkeeseen, olisin halunnut selvittää asian. Sellä mies oli kertonut puljun naisille sankarillisen pelastustarinan, kuinka hän oli pelastanut lapsen pahoinpitelyltä. Jätin yhteystietoni, ja mies soitti samana päivänä minulle..

Hän oli kuulemma voimakastahtoinen lasten puolustaja, joka selvästi näki lasteni hädän.. Uhkaili sossuntädeillä, siinä vaiheessa löi luurin korvaani, kun toivotin kenet tahansa tervetulleeksi, tarkistamaan lasteni hyvinvoinnin.
 
Huvikummun iv
Miten ap:lla on silti oletus että kyseessä oli fiinimpi rouva jos kerran kielenkäyttö oli tota luokkaa. Huh , ettei vaan ollut mielenterveyshäiriöinen ihminen. Oli miten oli, eihän tuollainen sairas käytös ansaitse mitään kommenttia, kunhan vaan varoo ettei henkilö käy lapsen tai itsensä kimppuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iv:
Miten ap:lla on silti oletus että kyseessä oli fiinimpi rouva jos kerran kielenkäyttö oli tota luokkaa. Huh , ettei vaan ollut mielenterveyshäiriöinen ihminen. Oli miten oli, eihän tuollainen sairas käytös ansaitse mitään kommenttia, kunhan vaan varoo ettei henkilö käy lapsen tai itsensä kimppuun.
No fiinimpi ja fiinimpi.... Sellanen "kalliisti" pukeutunut..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
:eek: eikö edes kaupan henkilökunta yrittänyt "hiljentää" naista?
Ei... :/ Myyjä katto vaan ihan kauhuissaan, siinä kaupassa oli vaan yhdellä kassalla myyjä (kaks kassaa) ja muuta henkilökuntaa ei näkynyt.. Jonossa olevat ihmiset katteli muualle.. (pari nuorta tyttöä ja yks vanhempi mies..)
 

Yhteistyössä