Kaupassa koettua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ensimmäinen kerta minullakin kun alan hämmästelemään ihmisten käytöstä kaupassa. Olin kassa suht täyden kärryn kanssa. Lapoin tavaraa hihnalle aika keskittyneesti et saisin kärryn tyhjäksi. Yhtäkkiä huomasin että hihnalla ei enää tilaa vaan takana tuleva oli laittanut kapulan väliin ja alkanut lappamaan omia tavaroitaan hihnalle.
En tajunnu edes sanoa mitään mitään kun olin niin hämmästynyt. Sain kädellä pideltyä kapulaa sen aikaa että sain omat ostokseni hihnalle.
Takana tuleva oli tyylikäs 50-60v rouva jolla oli ilmeisesti kiire jonnekin.

[QUOTE="jooo";28031454]Itse olen tuossa vaiheessa tiuskassu, että vittuun ne tavarat siitä. Ärsyttävä tapa![/QUOTE]

En tajunnu sanoa mitään tuli vaan kauhea kiire saada omat tavarat siihen hihnalle. Ja siis typerästi olin kärryn etupäässä ja kärry siinä hihnan vieressä. et pitää alkaa ainakin isojen ostosten kanssa jättämään se kärry hihnan päähän asti. Ei vaan oo tullu tuollaista edes ajatelleeksi aikaisemmin.

siis onko teillä joku puhekyvyn puute vai miksi siellä kaupassa asiointi on niin hankalaa joillekkin? todennäköisesti se ei vaan tajunnut että sulla on vielä tavaraa lappaamatta paljon.

[QUOTE="jooo";28031454]Itse olen tuossa vaiheessa tiuskassu, että vittuun ne tavarat siitä. Ärsyttävä tapa![/QUOTE]

No huh huh. Varmaan tosi harva niitä tavaroita tahallansa tunkee siihen hihnalle liian aikaisin. Useinmiten se on varmaan ihan puhdas vahinko. Antaisit mieluummin hyvän kiertää...

No olipa kamalaa.. Voi jessus. Ihmiset on kyllä niin kummallisia ihmisvihaajia marketeissa.

Kerran itse autoin edessä olevaa mummoa laittamaan tavaroitaan ja kassa meinasi pyörtyä, kiitteli mua ettei koskaan ollut niin ystävällistä käytöstä nähnyt. Mun mielestä se on tosi erikoista, että ihmiset ei voi olla ystävällisiä ja avuliaita toisiaan kohtaan. Eiköhän me kaikki vikoinemme tarvittaisi toistemme kärsivällisyyttä ja joustoa, sen kritiikin ja nillityksen sijaan?

En kyllä ymmärrä miten ei näe että toisella on vielä tavaraa kärryssä. Varsinkin tuossa tapauksessa kun en edes itse ollut kärryn ja takana tulijan välissä. Itse kyllä odotan ja varmistan aina. Mutta olenkin varmaan liian kohtelias joka tilanteessa.

kassan mielestä vittumaisinta porukkaa on ne, jotka latoo tavaraa muovikassin päälle, tai jäätävään pinoon. se helvetin hihna ei nimittäin liiku mihinkään jos sitä tavaraa on siinä kassanpuoleisen hihnan päällä. pienikin muovipussinreuna estää liikkeen, ja jos pitää kaikki ostokset lapata pussin päältä niin ne on siinä vitunmoisessa kasassa ennenkuin sen pahnanpohjimmaisen pussin saa alta pois.... tavarat jonoon, ei kasaan!!

Olen ollut monta vuotta kassalla töissä ja pakko sanoa että tuo on ihan arkipäivää. Myös se että raivotaan jos joku ei tajua laittaa välikapulaa, tai jos joku kaivaa rahoja hetken pidempään tai vain hengittää väärään suuntaan yms. TODELLA HARVOIN on ihmiset mukavia muille jonossa, tai lähes koskaan itse kassalle. Kassalle töihin vaan jos haluaa alkaa vihaamaan ja halveksumaan ihmisrotua.

mikään ei tunnu olevan nykyajan kiireisille hyvä :(
jos menet siihen keskelle kassahihnaa ja ladot ostokset hihnalle tulee joku järjen jättiläinen ja laittaa omansa sieltä päästä,
kun sanot heittäydytään joko kuuroksi tai aletaan kiljumaan että miksi sinä siellä niitä ladot vaan täällä päässä ne kuuluu latoa.
Kun olet hihnan päässä ja ladot ostoksia tulee joku kiireinen yleensä eläkkeellä oleva ihminen ja valittaa kuinka yksi ihminen ja tarvit koko kassan, etkö voi eteenpäin mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä-;28031508:
No olipa kamalaa.. Voi jessus. Ihmiset on kyllä niin kummallisia ihmisvihaajia marketeissa.

Kerran itse autoin edessä olevaa mummoa laittamaan tavaroitaan ja kassa meinasi pyörtyä, kiitteli mua ettei koskaan ollut niin ystävällistä käytöstä nähnyt. Mun mielestä se on tosi erikoista, että ihmiset ei voi olla ystävällisiä ja avuliaita toisiaan kohtaan. Eiköhän me kaikki vikoinemme tarvittaisi toistemme kärsivällisyyttä ja joustoa, sen kritiikin ja nillityksen sijaan?

Autettavia mummoja ei ole kohdalle sattunut. Mutta yleensä jos oon täyden kärryn kanssa ja takana tulevalla on pari ostosta niin päästä aina edelle. Parhaimmillaan varmaan kolme ihmistä ehtinyt mennä edelle. Ja kuten sanoin en tuollekaan rouvalle mitään sitten kuitenkaan sanonut kun meni itelläkin hetki tajuta koko tilanne.

[QUOTE="siis";28031489]No huh huh. Varmaan tosi harva niitä tavaroita tahallansa tunkee siihen hihnalle liian aikaisin. Useinmiten se on varmaan ihan puhdas vahinko. Antaisit mieluummin hyvän kiertää...[/QUOTE]

Ekalla kerralla, kun moinen temppu tehtiin, niin olin hiljaa. Seuraavilla kerroilla en todellakaan ole ollut hiljaa. Oppivatpahan.

[QUOTE="a p";28031520]En kyllä ymmärrä miten ei näe että toisella on vielä tavaraa kärryssä. Varsinkin tuossa tapauksessa kun en edes itse ollut kärryn ja takana tulijan välissä. Itse kyllä odotan ja varmistan aina. Mutta olenkin varmaan liian kohtelias joka tilanteessa.[/QUOTE]

Jospa hän oli vain niin ajatuksissaan. Mitä hyötyä olis tahallaan latoa omia tavaroitaan liian aikaisin siihen, eihä siitä mitään hyötyisi, päin vastoin. Ja mitä väliä, sä selvisit siitä kauppareissusta tuosta kamaluudesta huolimatta. Koita nyt vaan päästä tuon asian yli.

[QUOTE="jooo";28031556]Ekalla kerralla, kun moinen temppu tehtiin, niin olin hiljaa. Seuraavilla kerroilla en todellakaan ole ollut hiljaa. Oppivatpahan.[/QUOTE]

Siis ketkä oppii? Onko sulla aina ne samat ilkeät ihmiset, jotka tulee jonoon sun taakse ja alkaa lappaa tavaroitaan siihen hihnalle? Seuraako ne sua?

Mulle on myös jonkun kerran käynyt noin. Mä kun käyn prismassa niin kärry on todellakin täynnä ja sen purkaminen kestää. Olen vain sanonut takana kiirehtivälle, että mulla on kärry puolillaan vielä ja joudut nyt odottamaan vähän. Ihmetyttää kyllä joka kerralla eikö voi sen vertaa odottaa tai etsiä sellaisen kassan, jossa on ihmisillä vähemmän kamaa kärryissä.

[QUOTE="siis";28031577]Siis ketkä oppii? Onko sulla aina ne samat ilkeät ihmiset, jotka tulee jonoon sun taakse ja alkaa lappaa tavaroitaan siihen hihnalle? Seuraako ne sua?[/QUOTE]

Joo, ne pienet siniset vittumaiset miehet seuraa minua ja on aina niin ilkeitä, että lappaa tavaraa hihnalle, vaikka näkevät minulla olevan vielä ostoksia kärryssä. Joka kerta sanon, että nyt ne tavarat siitä vittuun, mutta silti ne tuolla Prisman kulmilla taas oottelee seuraavaa kauppareissuani :/

[QUOTE="jooo";28031611]Joo, ne pienet siniset vittumaiset miehet seuraa minua ja on aina niin ilkeitä, että lappaa tavaraa hihnalle, vaikka näkevät minulla olevan vielä ostoksia kärryssä. Joka kerta sanon, että nyt ne tavarat siitä vittuun, mutta silti ne tuolla Prisman kulmilla taas oottelee seuraavaa kauppareissuani :/[/QUOTE]

No jotain tuollaista mä vähän arvelinkin...

[QUOTE="Vieras";28031534]Olen ollut monta vuotta kassalla töissä ja pakko sanoa että tuo on ihan arkipäivää. Myös se että raivotaan jos joku ei tajua laittaa välikapulaa, tai jos joku kaivaa rahoja hetken pidempään tai vain hengittää väärään suuntaan yms. TODELLA HARVOIN on ihmiset mukavia muille jonossa, tai lähes koskaan itse kassalle. Kassalle töihin vaan jos haluaa alkaa vihaamaan ja halveksumaan ihmisrotua.[/QUOTE]

Jaa. Minäkin olen ollut kassalla töissä ja monenlaisissa muissakin töissä. Ainakin 90% ihmisistä ON mukavia kassoille tai siis normaaleja. Sanovat "Hei, kiitos ja heippa". Itsekin olen mukava ihmisille ja autan jos voin. Pidän ovia, nostan tavaroita, pidän hissiä, juttelen jos joku juttelee jne. Minuakin on usein autettu. On nostettu lastenvaunuja bussiin/ junaan, nostettu tavaroita jnejne.

Hoitajana ollessa potilaat ovat 90% mukavia. Työkaverista 90% on mukavia. Sitten nää 10%, niillä ei oo koskaan mikään hyvin. Esim. hoitaja joka kuuluu tähän 10% joukkoon, saa muka aina hankalat potilaat.

Vaikuttaisikohan se oma asenne kuitenkin aika paljon??

Tottakai joskus sattuu mulkkuja kohdalle. Kuitenkin aika harvoin tosi mulkkuja. Ja tosi usein normaaleja mukavia ihmisiä, jotka auttavat ainakin silloin, jos apua pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja sekatyöntekijä;28031936:
Jaa. Minäkin olen ollut kassalla töissä ja monenlaisissa muissakin töissä. Ainakin 90% ihmisistä ON mukavia kassoille tai siis normaaleja. Sanovat "Hei, kiitos ja heippa". Itsekin olen mukava ihmisille ja autan jos voin. Pidän ovia, nostan tavaroita, pidän hissiä, juttelen jos joku juttelee jne. Minuakin on usein autettu. On nostettu lastenvaunuja bussiin/ junaan, nostettu tavaroita jnejne.

Hoitajana ollessa potilaat ovat 90% mukavia. Työkaverista 90% on mukavia. Sitten nää 10%, niillä ei oo koskaan mikään hyvin. Esim. hoitaja joka kuuluu tähän 10% joukkoon, saa muka aina hankalat potilaat.

Vaikuttaisikohan se oma asenne kuitenkin aika paljon??

Tottakai joskus sattuu mulkkuja kohdalle. Kuitenkin aika harvoin tosi mulkkuja. Ja tosi usein normaaleja mukavia ihmisiä, jotka auttavat ainakin silloin, jos apua pyytää.

Mä oon myös ollut sekä sairaalassa että kaupassa töissä, ja suurimmaksi osaksi mäkin koen että potilaat/asiakkaat on mukavia, niin toisilleen kuin henkilökunnallekin. Lisäksi hyvin harvoin, vaikka lähes jokapäivä kaupassa/kaupoissa asioin niin törmään mihinkään epäkohteliaaseen käytökseen.

Yhteistyössä