kaupassa käynti ja vaatetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eitaaskaan ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eitaaskaan ymmärrä

Vieras
Muistan näiden p:n jauhajien joskus kirjoittaneen, että kaupassa pitäisi olla hienosti ja nätisti laitettu ja tuulipuku onhuono. Hiukset puhtaat ja harjatut ja vaatteet puhtaat.

en vaan ymmärrä miksi ihmeessä? Minulle ruokakaupassa käynti on vastenmielisin kotityö, tykkään paljon enemmän esim. silittää kuin käydä saastaisessa prismasas jossa on kylmä lihaosastolla ja liian pitkät jonot.

siis ennen vanhaa tottakai kaupassa käynti oli juhlapäivä, sinne mentiin hevosella. Lapset jätettiin tottakai aina kotiin, rengin/piian, naimattoman sisaren/mummon/vaarin jne hoiviin. Parasta päälle. Kaupassa sai palvelua, iste ei tarvinnut liata itseään eikä siis raahata lapsia ja ostoksia. vaan joku muu palveli ja antoi sinun pyytämät tavarat.

Nykyään kaupassa käynti on TYÖTÄ. tavaran määrä on ihan eri kuin ennen. ennen melkein kaikki tuli kotona omasta maasta. Nykyään jo raahaaminen, lasten vahtiminen samalla, duunia. miksi pitäisi olla uusissa esprittakissa ja lapsilla joku kauppatakki jossain likaisessa ja oksettavassa ruokakaupassa?

Ei oo pakko jos ei haluu.

Mutta minä kyllä halusin esim. tänään laittaa tytölle pillifarkut, mokkasaapikkaat ja "hienomman takin" (sellainen suht pitkä ei-pihatakki) ulkoiluhaalarin sijasta kun mentiin ostoksille keskustaan. Jos taas mennään vaan ruokaostoksille lähikauppaan, kävellen, niin mennään ihan pihakuteissa (siis lapset, mulla on useimmiten samat perus-arkivaatteet joita pidän esim. koulussa) mutta puhtaat sellaiset toki. Kun emme muutenkaan liiku likaisissa kuteissa tai tukka kampaamatta.

Mä käyn melkein aina tuulipuku päällä kaupassa, kun autoa ei ole niin pyörällä tai kävellen menen. Ja ihan sama mitä joku ajattelee. Ja tämä on vielä suurkaupunki! Oon varmaan ihan pohjasakkaa siis :D

Alkuperäinen kirjoittaja eitaaskaan ymmärrä:
Muistan näiden p:n jauhajien joskus kirjoittaneen, että kaupassa pitäisi olla hienosti ja nätisti laitettu ja tuulipuku onhuono. Hiukset puhtaat ja harjatut ja vaatteet puhtaat.

en vaan ymmärrä miksi ihmeessä? Minulle ruokakaupassa käynti on vastenmielisin kotityö, tykkään paljon enemmän esim. silittää kuin käydä saastaisessa prismasas jossa on kylmä lihaosastolla ja liian pitkät jonot.

siis ennen vanhaa tottakai kaupassa käynti oli juhlapäivä, sinne mentiin hevosella. Lapset jätettiin tottakai aina kotiin, rengin/piian, naimattoman sisaren/mummon/vaarin jne hoiviin. Parasta päälle. Kaupassa sai palvelua, iste ei tarvinnut liata itseään eikä siis raahata lapsia ja ostoksia. vaan joku muu palveli ja antoi sinun pyytämät tavarat.

Nykyään kaupassa käynti on TYÖTÄ. tavaran määrä on ihan eri kuin ennen. ennen melkein kaikki tuli kotona omasta maasta. Nykyään jo raahaaminen, lasten vahtiminen samalla, duunia. miksi pitäisi olla uusissa esprittakissa ja lapsilla joku kauppatakki jossain likaisessa ja oksettavassa ruokakaupassa?

Joopa joo taas, se on ihan sun oma asiasi miten kaupassa käyt.Mitä se sulle kuuluu miten muut pukeutuu jos sunkaan pukeutuminen ei kuulu muille.
Minä itse ja perheeni mukaanlukien puemme kauppaan yms ns paremmat vaatteet ja pihalla touhutessa sitten ulkoiluvaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen takia ettei se lapsi paistu siinä pihahaalarissaan ja takin saa näppärästi vaikka kokonaan pois jos reissu oikein pitkäksi venyy.

niin siis tarkoitin oikeastaan niitä omia vaatteita, että miksi kenenkään persettä kaivelee jos minä kuljen tukka rasvaisena ponnarilla ja vanhat reikäiset ja likaiset collegehousut jalassa kaupassa, samassa jossa teen muutkin kotityöt kuten lattianpesun jne.

miksi minun pitäisi tehdä kuten tehtiin 100 vuotta sitten, kun käytiin kaupungilla harvoin ja se oli juhlapäivä? ja lapsia ei raahattu mukana eikä tavaraakaan ollut nimeksikään ja palvelu pelasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:

Joopa joo taas, se on ihan sun oma asiasi miten kaupassa käyt.Mitä se sulle kuuluu miten muut pukeutuu jos sunkaan pukeutuminen ei kuulu muille.
Minä itse ja perheeni mukaanlukien puemme kauppaan yms ns paremmat vaatteet ja pihalla touhutessa sitten ulkoiluvaatteet.

niin kun minua ei haittaa vaikka muut tuoksuisivat parfyymille ja olisi vartavasten käyty kampaajalla jotta kaupassa ollaan kauniina.

mutta aika monta ketjua olen lukenut "kaupassa nähtyä" kun nämä hienohelmat valittavat toisten tuulipuvuista tai likaisesta tukasta.

kun heitä se tuntuu haittaavan niin ajattelin vain kertoa miksi minä en näe mitään järkeä vastenmielisimpään kotityöthön pukeutua tai laittautua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin siis tarkoitin oikeastaan niitä omia vaatteita, että miksi kenenkään persettä kaivelee jos minä kuljen tukka rasvaisena ponnarilla ja vanhat reikäiset ja likaiset collegehousut jalassa kaupassa, samassa jossa teen muutkin kotityöt kuten lattianpesun jne.

Jos sinusta tuntuu hyvälle liikkua ihmisten ilmoilla likaisena ja rikkinäisissä, likaisissa vaatteissa, niin kukapa sinua voisi estääkään.

Minä henk.koht. ajattelen omasta hygieniastani ja siisteydestäni huolehtimisen siten, että se on kunnioitusta paitsi itseäni myös kanssaihmisiä kohtaan. Eli peitän likaiset hiukset pipolla, pistän päälle puhtaat ja ehjät verkkarit, ja suihkautan kainaloon dödöä ennen kauppaan piipahtamista.

Saastaisuuden ja varsinaisen laittautumisen välille kun mahtuu myös suurensuuri harmaa alue.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen takia ettei se lapsi paistu siinä pihahaalarissaan ja takin saa näppärästi vaikka kokonaan pois jos reissu oikein pitkäksi venyy.

miksi minun pitäisi tehdä kuten tehtiin 100 vuotta sitten, kun käytiin kaupungilla harvoin ja se oli juhlapäivä? ja lapsia ei raahattu mukana eikä tavaraakaan ollut nimeksikään ja palvelu pelasi.

Ehkä se on kohteliasta muita kohtaan vaihtaa vaatteet, toivottavasti nyt ainakin alushousut puhtaiksi, jos niiden on pakko vilkkua rikkinäisten gollareiden alta.

Alkuperäinen kirjoittaja Eve:

niin kun minua ei haittaa vaikka muut tuoksuisivat parfyymille ja olisi vartavasten käyty kampaajalla jotta kaupassa ollaan kauniina.

mutta aika monta ketjua olen lukenut "kaupassa nähtyä" kun nämä hienohelmat valittavat toisten tuulipuvuista tai likaisesta tukasta.

kun heitä se tuntuu haittaavan niin ajattelin vain kertoa miksi minä en näe mitään järkeä vastenmielisimpään kotityöthön pukeutua tai laittautua.

No jos sinua ei haittaa muiten pukeutunen/tälläytyminen,miksi annat muiden puheiden täällä plussalla haitata sinun pukeutumistasi.....
Jos kaupassa joku jotain sanoisi "en usko että tapahtuisi", sanoisin ite asemassasi että mitä sitten!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Jos sinusta tuntuu hyvälle liikkua ihmisten ilmoilla likaisena ja rikkinäisissä, likaisissa vaatteissa, niin kukapa sinua voisi estääkään.

Minä henk.koht. ajattelen omasta hygieniastani ja siisteydestäni huolehtimisen siten, että se on kunnioitusta paitsi itseäni myös kanssaihmisiä kohtaan. Eli peitän likaiset hiukset pipolla, pistän päälle puhtaat ja ehjät verkkarit, ja suihkautan kainaloon dödöä ennen kauppaan piipahtamista.

Saastaisuuden ja varsinaisen laittautumisen välille kun mahtuu myös suurensuuri harmaa alue.

Peesaan kirjoitustasi varsinkin ap voisi kiinnittää huomio tuohon viimeiseen lauseeseen.

Uskomaton ketju ja mikä olikaan ongelma?Vissiin se että täällä palstalla puhuttu aiheesta (vain pienen pieni määrä ihmisiä). Haloo ihmiset järki käteen,jokainen huolehtikoon omasta hygieniastaan ja vaatteistaan!

kerrampa hain miestä baarista, jouduin sitten juttelemaan poliisille yöhousut jalassa, olin nääs aatellu olla nousematta autosta. naislauma hihitteli mulle. olin silminnäkijä.

Itse en kyllä kiinitä huomioo muoden pukeutumiseen, ellei haju yllätä(omaan herkän nenän ja toisisnaan on tullu yökkäiltyä ja päästettyä takana olija edelle jonkun tekaistun syyn vuoks, ku lanta haisee tai vaipat on jääny vaihtamatta) tai sit pukeutuminen on todella huomioo herättävä.

Mut ite tykkään laittautua ja kauppaan meneen siis laitettuna. Kotona oonki sit pelättimen näkönen toisinaan. Ja vaatehankintoihin kuuluu lapsille kauppavaatteet siinä missä temuamisvaatteetki.

Kaikki tyylillää ja niin kuin itsestä parhaalta tuntuu. Ja tuossa olen samaa mieltä: kaupassa käynti on pyllystä ja tilaisin varmaan kaiken kotiin jos olis mahdollista:)

Alkuperäinen kirjoittaja mira:
Uskomaton ketju ja mikä olikaan ongelma?Vissiin se että täällä palstalla puhuttu aiheesta (vain pienen pieni määrä ihmisiä). Haloo ihmiset järki käteen,jokainen huolehtikoon omasta hygieniastaan ja vaatteistaan!

monellekaan palstalaiselle ei käy se että äiti-ihminen kulkee tuulipuvussa vaan pitäisi laittautua jos kulkee ihmisetn ilmoille.

Mutta kukaan ei valita hielle haisevista miehistä.

mä en ees jaksa miettiä tämmösiä, meille on ihan itsestäänselvää että kun lähetään kauppaan tai muualle ihmisten ilmoille, verkkarit vaihtuu farkkuihin ja römppäkengät jää kotia myös. lapselle takki jonka saa helposti pois, ja joku syötävän suloinen myssy että kaikki mummut hymyilee ja uskaltaa jutella. se on kivaa :)

Mä en päiväsaikaan liikuskele missään likasissa hiuksissa ja harjaamattomana, enkä missään möttöverkkarituulipuvuissakaan, joten enpä viitti erikseen niitä kauppakäyntiä varten vaihtaakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mira:

monellekaan palstalaiselle ei käy se että äiti-ihminen kulkee tuulipuvussa vaan pitäisi laittautua jos kulkee ihmisetn ilmoille.

Mutta kukaan ei valita hielle haisevista miehistä.

Eipä valita, ehkä niitten miehet ei haise?

En edes tuulipukua omista, tuulta pitävää käytän lenkkeillessä, ulkoillessa. Miksi hitossa vääntäytyisin niissä kauppaan?

Yhteistyössä