kaupassa bongattua tänään..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Peesi tälle! Kumma juttu että kovin helposti täällä haukutaan tyhmäksi jos jotain joskus erehtyy valmiina ostamaan.
Enkä mä ainakaan ole mikään uusavuton, osaan tehdä ihan hyvät mokkapalat mutta tosiaan en viitsi ostaa aineksia ja leipoa vain itselleni jos haluan pari mokkapalaa iltateen kanssa. En tosiaan mene konkurssiin 4 euron hemmottelun takia.

No näinpä. Tuntuu hermostuttavan eräitä, jos joku viitsii tuhlata 4e leivoksiin, eikä syö niitä niin usein/paljoa, että pellillistä aina viitsisi leipoa :)
no ei mua ainakaan hermostuta, vaikka aloituksen nyt teinkin :)
mutta se nyt vähän tulee mieleen, että kun tälläkin palstalla pyörii paljon ketjuja kun porukka on ihan PA ja koska ne lapslisät tulee ja miten riittää kymppi kaheks viikkoo - niin sitten kuitenkin henkeen ja vereen puolustellaan et 4 egee on ihan jees parista mokkapalasta .
vaikka ehkäpä vastaus on se, että täällä kirjottelee niin helvetisti porukkaa ja nyt kaikki parempituloset osui tähän kertoo oman näkemyksensä =)
Mulla on kaveri, jolla on miehensä kanssa vähän paremmat tulot kuin meillä. Silti ne on aina pa. Kauppakassista löytyy useimmiten eineksiä, limsoja, sipsejä, ruoanlaittotaito on olematon. Muutenkin elämäntyyli on vähän holtiton asumisen ja auton suhteen ainakin; turhan isot lainat jne.. Meillä taas on rahaa reissata, ostella vaatteita, harrastaa KOSKA me ja varsinkin minä säästän noissa arjen menoissa eikä asuta överisti. Valehtelematta puolet pienempi kauppalasku meillä kuin noilla, vaikka meitä on 2 enemmän + eläimet. Ja hyvää itse tehtyä ruokaa syödään eikä esim.salaateissa säästellä.

Mulla on varaa matkustaa Australiaan mutta kirpaisisi ostaa 4 euron mokkapalamurusia, jotka vielä maistuvat muoville, sanotaan se näin. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia :
Valmistuotteet ovat oikea pelastus monelle vanhukselle ja muille sellaisille ihmisille, joiden toimintakyky on syystä tai toisesta rajoittunut. Riisin keittäminen, kasvisten viipalointi, mokkapalojen leipominen ym. ym. on monelle suuri ponnistus tai jopa mahdotonta, käsien huonon toimivuuden, muistin heikkenemisen tai monien muiden syiden johdosta.

:)
onhan se näinkin tietenkin :) mutta silloin kyllä se niiden törkeä hinta on ihan väärin.
mut mun tuntemista vanhuksista monet ihan huonokuntosetkin kyllä sit taas välttelee noita eineksiä viimeseen. eivät pidä niitä oikeana ruokana oikeen.

 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii Myy:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Peesi tälle! Kumma juttu että kovin helposti täällä haukutaan tyhmäksi jos jotain joskus erehtyy valmiina ostamaan.
Enkä mä ainakaan ole mikään uusavuton, osaan tehdä ihan hyvät mokkapalat mutta tosiaan en viitsi ostaa aineksia ja leipoa vain itselleni jos haluan pari mokkapalaa iltateen kanssa. En tosiaan mene konkurssiin 4 euron hemmottelun takia.

No näinpä. Tuntuu hermostuttavan eräitä, jos joku viitsii tuhlata 4e leivoksiin, eikä syö niitä niin usein/paljoa, että pellillistä aina viitsisi leipoa :)
Mokkapaloja voi pakastaa. Ette voi olla noin uusavuttomia.
Pakastanko mä niitä 3-4 vuodeksi, kun oikeasti sen verran harvoin syön?
Ehkä oikeasti pakastan sellaista, mitä meneekin jonkin verran ja tällaisille tuotteille varaan tilaa, enkä mokkapaloille (joita ehkä joskus saatan tarvita ja haluta, ehkä en).
Just kehuit kuinka sun ystävät käy sun luona kahvilla ja retkeilet paljon, et nuotiolle tarviit mannapuuroa evääksi =) syötä sitä mokkapalaa niille ystäville niin niiden ei tarvi tuoda sulle kahvipullaa mukanaan.
Niin, ystävät käy kahvilla. Kerroinko kuinka usein?
Väitinkö, että syömme vain ja ainoastaan mokkapaloja? :D En.

En missään väittänyt että MINÄ retkeilen, tai MINÄ syön puuroa eväänä.
Mutta jonkun verran retkeilen kyllä. Kiitos kysymästä.

Juu minä syötän. Syötä sinä itsellesi, niin pysyy turpa tukossa :)
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on varaa matkustaa Australiaan mutta kirpaisisi ostaa 4 euron mokkapalamurusia, jotka vielä maistuvat muoville, sanotaan se näin. :D
Katsopas, jos ne on pahan makuisia eivätkä ole hintansa arvoisia, ei niitä kauaa siellä kaupassa ole...
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia :
Valmistuotteet ovat oikea pelastus monelle vanhukselle ja muille sellaisille ihmisille, joiden toimintakyky on syystä tai toisesta rajoittunut. Riisin keittäminen, kasvisten viipalointi, mokkapalojen leipominen ym. ym. on monelle suuri ponnistus tai jopa mahdotonta, käsien huonon toimivuuden, muistin heikkenemisen tai monien muiden syiden johdosta.

:)
onhan se näinkin tietenkin :) mutta silloin kyllä se niiden törkeä hinta on ihan väärin.
mut mun tuntemista vanhuksista monet ihan huonokuntosetkin kyllä sit taas välttelee noita eineksiä viimeseen. eivät pidä niitä oikeana ruokana oikeen.
Minusta aika moni asia maksaa turhan törkeästi :)
 
ehkä ne mokkapalat osui siksi silmään, kun ne on oikeesti niin helppo tehdä itse ja mun silmissä ne ei oo ees kovin "korkeella" herkkuna :)
kyllä mä voisin maksaa neljä euroo kahdesta sellasesta herkusta jota en osaisi itse mitenkään tehdä yrityksistä huolimatta ,mutta joka olisi ihan helvetin hyvää minusta =)

mutta koko ketju menee ihan tappeluksi tässä. tai olla ihan MOKAPALA tehä ees tällasta :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on varaa matkustaa Australiaan mutta kirpaisisi ostaa 4 euron mokkapalamurusia, jotka vielä maistuvat muoville, sanotaan se näin. :D
Katsopas, jos ne on pahan makuisia eivätkä ole hintansa arvoisia, ei niitä kauaa siellä kaupassa ole...
Tämä voi olla maku- ja tottumuskysymyskin. En esim ymmärrä miten ihmeessä perunamuusijauheet voi tehdä kauppansa; silti niitä sitkeästi hyllyillä roikkuu. Sama juttu eineslihapullat, -makaronilaatikko, maustetut kermat, tietyt pikkuleivät jne.. Jos on viimeiset 10 vuotta syönyt ns. hyvää (itse tehty, hyvä ravintola/leipomo) ei oikein teolliset maut nappaa.

 
Jaa-a. Jos mun tekis tollasia yhtäkkiä mieli niin pakkohan se ois ostaa.

Mä en koskaan leivo mitään ilman et on joku syy; esim. synttärit.
Musta on turhaa leipoa omalle perheelle ( 4 hlöä ) pellillisiä jotain mokkapaloja tai pullia.
 
xxx
Näin on, hyllyissä on valmiskastikkeita, valmiskeittoja (hernekeitosta pussi- ja rasiakeittoihin), salaatteja ("tuore"- ja majoneesi), kiisseileitä ja hilloja, toisten poimimia marjoja, sieniä purkissa, murskattua tomaattia, peruna-sipulisekoitusta, hernemaissipaprikaa, pakasteparsaa, keittovihanneksia yleensäkin, lihapullia paketissa ja purkissa, leipää (suht helppo leipoa itse!) jne.

Kelpaavat ilmeisesti. Mutta osa täällä taitaa itse tehdä kaiken.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Eihän se ole kuin päälle euron /kpl (jos siis neljä oli). Ihan normi hinta.
Normaali hinta kahvilassa tai konditoriassa, ei jossain Smarketissa.
Kahvilassa et kyllä mokkapalaa saa vähän reilu eurolla, kyllä sä siitä palasesta joudut pulittamaan ainakin 3 euroa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Näin on, hyllyissä on valmiskastikkeita, valmiskeittoja (hernekeitosta pussi- ja rasiakeittoihin), salaatteja ("tuore"- ja majoneesi), kiisseileitä ja hilloja, toisten poimimia marjoja, sieniä purkissa, murskattua tomaattia, peruna-sipulisekoitusta, hernemaissipaprikaa, pakasteparsaa, keittovihanneksia yleensäkin, lihapullia paketissa ja purkissa, leipää (suht helppo leipoa itse!) jne.

Kelpaavat ilmeisesti. Mutta osa täällä taitaa itse tehdä kaiken.
Kaikki itse paitsi ruisleipä, vihannessekoitukset ja hillot. :D Sieniä joskus tulee ostettua.

Kuka pistää paremmaksi? ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Näin on, hyllyissä on valmiskastikkeita, valmiskeittoja (hernekeitosta pussi- ja rasiakeittoihin), salaatteja ("tuore"- ja majoneesi), kiisseileitä ja hilloja, toisten poimimia marjoja, sieniä purkissa, murskattua tomaattia, peruna-sipulisekoitusta, hernemaissipaprikaa, pakasteparsaa, keittovihanneksia yleensäkin, lihapullia paketissa ja purkissa, leipää (suht helppo leipoa itse!) jne.

Kelpaavat ilmeisesti. Mutta osa täällä taitaa itse tehdä kaiken.
osa varmaan tekee kaiken itse, osa ostaa kaiken valmiina ja osa tekee siltä väliltä.
mä koitan jättää ostamatta kaiken sellasen pois jonka koen olevan helppo tehdä itsekin .
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Eniten mua on kummastuttanut pakastettu valmisperunamuusi... :ashamed:

Kuka tunnustaa ostaneensa?
Olen ostanut paljonkin, meillä kun oli remontti menossa ja asuttiin täällä remontin keskellä ilman keittiötä, niin mikrossa oli todella helppo tehdä tuota perunamuusia, kun ei hellaa ollut, millä olisi ruokaa valmistanut. Siinä pari kuukautta syötiin noita eineksiä mitä kaupasta löytyi, kun jotain oli syötävä ja kotona ei ruokaa voinut tehdä.
Ja se perunamuusi on hyvää, ihan kuin itse tekemää.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii Myy:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Peesi tälle! Kumma juttu että kovin helposti täällä haukutaan tyhmäksi jos jotain joskus erehtyy valmiina ostamaan.
Enkä mä ainakaan ole mikään uusavuton, osaan tehdä ihan hyvät mokkapalat mutta tosiaan en viitsi ostaa aineksia ja leipoa vain itselleni jos haluan pari mokkapalaa iltateen kanssa. En tosiaan mene konkurssiin 4 euron hemmottelun takia.

No näinpä. Tuntuu hermostuttavan eräitä, jos joku viitsii tuhlata 4e leivoksiin, eikä syö niitä niin usein/paljoa, että pellillistä aina viitsisi leipoa :)
Mokkapaloja voi pakastaa. Ette voi olla noin uusavuttomia.
Pakastanko mä niitä 3-4 vuodeksi, kun oikeasti sen verran harvoin syön?
Ehkä oikeasti pakastan sellaista, mitä meneekin jonkin verran ja tällaisille tuotteille varaan tilaa, enkä mokkapaloille (joita ehkä joskus saatan tarvita ja haluta, ehkä en).
Just kehuit kuinka sun ystävät käy sun luona kahvilla ja retkeilet paljon, et nuotiolle tarviit mannapuuroa evääksi =) syötä sitä mokkapalaa niille ystäville niin niiden ei tarvi tuoda sulle kahvipullaa mukanaan.
Niin, ystävät käy kahvilla. Kerroinko kuinka usein?
Väitinkö, että syömme vain ja ainoastaan mokkapaloja? :D En.

En missään väittänyt että MINÄ retkeilen, tai MINÄ syön puuroa eväänä.
Mutta jonkun verran retkeilen kyllä. Kiitos kysymästä.

Juu minä syötän. Syötä sinä itsellesi, niin pysyy turpa tukossa :)
Niin no nyt todellaki tarvit sen voimahalin :hug: :D käytöstapojen jakojonossa et ole ainakaan ollu ;)
 
Mä joskus vuosia sitten tein samaa sarjaa olevan avauksen tänne.. ja opin siitä jotain!

Hyvähän se on ajatella tätä itsensä kautta, minä olen terve ja kykeneväinen tekemään ruokani itse. Kaikki ei ole. On ihmisiä, jotka ei saa pysymään veistä kädessä, jotta pilkkois ne hk:n siniset, on siis helpompaa ostaa se paketti, jonka avaaminen muuten voi myös olla yksi ponnistus, mutta helpompaa kumminkin. Kiireisten ihmisten pelastus on valmisruoat ja puolivalmisteet.

Nämä on näitä asioita, joita on vaikea käsittää, kun ei ole itse kokenut, "kun en minä niin ei kukaan muukaan".

Ja tuotteiden hinnoista: kyllä sun tarvii laittaa katetta, jotta jäisit voitolle myymästäsi tuotteesta. Minusta ei ole paha hinta joskus maksaa yhdestä mokkapalasta 1e.
 
shihtzu
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
ehkä ne mokkapalat osui siksi silmään, kun ne on oikeesti niin helppo tehdä itse ja mun silmissä ne ei oo ees kovin "korkeella" herkkuna :)
kyllä mä voisin maksaa neljä euroo kahdesta sellasesta herkusta jota en osaisi itse mitenkään tehdä yrityksistä huolimatta ,mutta joka olisi ihan helvetin hyvää minusta =)

mutta koko ketju menee ihan tappeluksi tässä. tai olla ihan MOKAPALA tehä ees tällasta :xmas:
Helppo ja helppo. Kerran olen tehnyt ja ei ne kyllä onnistuneet.
 
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Eniten mua on kummastuttanut pakastettu valmisperunamuusi... :ashamed:

Kuka tunnustaa ostaneensa?
Minä. Maistuu paremmalta kuin paketissa olevat jauhot. LÄHES oikean makuiselta.
Itse ihmettelen valmiiksi kuorittuja perunoita.

Missä noita mokkapaloja oli? Tahtoo kans...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Näin on, hyllyissä on valmiskastikkeita, valmiskeittoja (hernekeitosta pussi- ja rasiakeittoihin), salaatteja ("tuore"- ja majoneesi), kiisseileitä ja hilloja, toisten poimimia marjoja, sieniä purkissa, murskattua tomaattia, peruna-sipulisekoitusta, hernemaissipaprikaa, pakasteparsaa, keittovihanneksia yleensäkin, lihapullia paketissa ja purkissa, leipää (suht helppo leipoa itse!) jne.

Kelpaavat ilmeisesti. Mutta osa täällä taitaa itse tehdä kaiken.
osa varmaan tekee kaiken itse, osa ostaa kaiken valmiina ja osa tekee siltä väliltä.
mä koitan jättää ostamatta kaiken sellasen pois jonka koen olevan helppo tehdä itsekin .
Puhumattakaan siitä miten paljon einekset ja valmiit leivonnaiset sisältää suolaa ja lisäaineita :x
 
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
Mä joskus vuosia sitten tein samaa sarjaa olevan avauksen tänne.. ja opin siitä jotain!

Hyvähän se on ajatella tätä itsensä kautta, minä olen terve ja kykeneväinen tekemään ruokani itse. Kaikki ei ole. On ihmisiä, jotka ei saa pysymään veistä kädessä, jotta pilkkois ne hk:n siniset, on siis helpompaa ostaa se paketti, jonka avaaminen muuten voi myös olla yksi ponnistus, mutta helpompaa kumminkin. Kiireisten ihmisten pelastus on valmisruoat ja puolivalmisteet.

Nämä on näitä asioita, joita on vaikea käsittää, kun ei ole itse kokenut, "kun en minä niin ei kukaan muukaan".

Ja tuotteiden hinnoista: kyllä sun tarvii laittaa katetta, jotta jäisit voitolle myymästäsi tuotteesta. Minusta ei ole paha hinta joskus maksaa yhdestä mokkapalasta 1e.
no mulla se pointti oli tuossa hinnassa.minusta se on hirveä!
mutta niinhän se taitaa yleensäkin olla eineksissä aina.

se että kauppa tekee sillä voittoa,ei tarkota ettäkö se pitäs purematta niellä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
[
mä koitan jättää ostamatta kaiken sellasen pois jonka koen olevan helppo tehdä itsekin .
Mä koen taas ajanhukaksi esim. leipomisen, marjojen poimimisen ja sienestämisen.
Mutta perunamuusia en osta pussissa enkä pakasteena :D
no en minäkään marjoja itse poimi mustikkapiirakkaani vaan ostan pakasteesta tai saan tutulta. valmis mustikkapiirakka ei oo vaihtoehto.

vai onks toi omatekemä kun en oo itte marjastanut. eikö täällä yks päivä naurettu jonkun omatekosille hamppareille kun ei ollu itse leiponu sämppää ja pihviä tehnyt itse jne jne. :D
 

Yhteistyössä