kaupanpurkuongelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Käytiin liikkeessä katsomassa tuotteita ja esillä ei ollut kuin pari mallia. Sitten kyselin tiettyjä ominaisuuksia ja hintoja ja myyjä lupasi ottaa selvää ja palata asiaan seuraavana arkipäivänä. Hän soitti sitten ja kertoi tuotteesta ja ominaisuuksista ja hinnan. Yritettiin etsiä kuva netistä puhelun aikana sitten millainen se olisi. Mies sitten sanoi tilaavansa sen puhelimessa myyjälle. Illan aikana etsin tietoa tuotteesta ja Sanoin miehelle Etten halua sitä. Olin jo edellisenä päivänä löytänyt minkä halusin mutta liike ei myynyt sitä merkkiä. Mies yritti Soittaa ja perua tilauksen mutta myyjä sanoi ettei onnistu tai hän haluaa 30%hinnasta ja puolet rahdista. Kehotti mennä myymään tuotetta sen saavuttua ja maksettuamme sen hänelle, paketissaan toiseen liikkeeseen jotta saamme sieltä ostettua haluamani kalliimman tuotteen. Tuote ei ole mikään erityisvalmistettu tai muutenkaan mitenkään yksilöllinen. Kyse noin tuhannen euron tuotteesta. En ymmärrä miksi myyjä ei jätä tuotetta omaan liikkeeseensä myyntiin. Onkos Tämä nyt tosiaan näin että katumapäälle ei saa tulla tilauksen tehtyään? Vaikka tuotetta ei ole nähnyt kuin netissä? Ja tilaus tehtiin puhelimessa?

eikös puhelin ja etämyynnissä ole kaupan purkuoikeus? Eikös tätä voi siihen rinnastaa kun tuotetta ei voinut liikkeessä nähdä edes kuvastosta, käskettiin vaan etsiä netistä kuvia?

No en tiä miten se menee tossa tilanteessa kun kauppoja ei ole varsinaisesti tehty, eikä raha ilmeisesti vaihtanu omistajaa? Ettei varsinaisesti voi sanoa että olis kauppoja vielä tehty? Onko sillä ees sun nimeä, osoitetta mihin lähettäis karhulaskua, jos et ilmesty tuotetta hakemaan?

Kysyisin kuluttajaneuvonnasta apua kun noin isosta kaupasta on kyse.

No ei toi nyt mitään puhelinmyyntiä ole, vaikka puhelimessa tilauksen ollettekin tehneet. Kauppa on tuotteen varmaan jo tilannut, joten millä perusteella te olisitte kauppaa purkamassa? Ette vaan haluakaan?

Sama juttu koskee esim suto- ja asuntokauppaa, kuten muitakin isoja hankintoja: myyjällä on oikeus periä osan kauppasummasta sopimussakkona, mikäli asiakas peruu kaupan.

nimenomaan etten halua tuotetta. Olisim samasta liikkeestä halunnut tilata kalliimman tuotteen mutta ei kuulemma onnistu. Sitten mies tilasi puolestani tuon minkä kaupan olisin perunut.

huoh. Eli mies tuhlasi tuhat euroa tuotteeseen jonka meni mun puolestani tilaamaan. Tuote joka on vaan mun käytössä. Että Mä vihaan sitä nyt. Yhteinen lomareissu on ainakin peruttu. Nyt mulle tulee tavara jota en halua ja toista ei ole varaa ostaa. Vihaan tuota paskaa miestä. Ja inhoan sitä liikettä. Haluaako joku täältä miehen joka päättää sun puolesta sulle tärkeistä asioista? Tää oli niin viimeinen pisara.

huoh. Eli mies tuhlasi tuhat euroa tuotteeseen jonka meni mun puolestani tilaamaan. Tuote joka on vaan mun käytössä. Että Mä vihaan sitä nyt. Yhteinen lomareissu on ainakin peruttu. Nyt mulle tulee tavara jota en halua ja toista ei ole varaa ostaa. Vihaan tuota paskaa miestä. Ja inhoan sitä liikettä. Haluaako joku täältä miehen joka päättää sun puolesta sulle tärkeistä asioista? Tää oli niin viimeinen pisara.

Tilaa aika, niin haemme sinulle sopivan lääkityksen.

No jos kerran ette ole vielä mitään maksaneetkaan, niin yksinkertaisesti jätätte tuotteen noutamatta. Myyjä pystyy ihan taatusti palauttamaan tuotteen takaisin, kun ei kerran ole mistään "mittatilaustuotteesta" kyse.

niin ajattelin että sen kaupan voi perua Ku ajoissa soittaa ja mies valehteli mulle eilen illalla peruuttaneensa tilauksen. Tänään varmistin et onko nyt varmasti peruttu ja mies kertoi ettei hän olekaan perunut. Myyjä oli kuulemma tänään aamupäivällä laittanut tilauksen eteenpäin kun mies sitten oikeasti soitti sinne. Ja tuote on Joo tusinatavaraa. Myyjä ei suostu kaupanpurkuun vaikkei ole maksettu mitään vielä vaan vaatii Yli 200e korvausta ja rahdista puolet jos emme otakaan tuotetta.

Yhteistyössä