Kaupanalan työ * 2 ja koululaisen iltahoito?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Myymeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Myymeli"

Vieras
Moi!

Onko kellään sivuja lukevalla kokemusta siitä, miten saa sovitettua yhteen molempien vanhempien kaupan alan työajat, ekaluokkalaisen, eskarin ja 10v lapsen iltahoidon? Elämme pienellä paikkakunnalla, missä ei ole liiemmin hoitajia tarjolla. Onko ainoa vaihtoehto palkata kotiin "varaemo"? Saako siihen Kelalta jotain avustusta? Mitä tuolle hoitajalle pitäisi maksaa (työhön sisältyy eskarin haku päiväkodista iltapäivisin)?

Olisin kiitollinen vinkeistänne... Tähän asti olen voinut käyttää mummoa apuna, mutta nyt hänellä alkaa terveys olla niin heikko, etten enää voi kiusata!

Toi on tosi hankala yhtälö. Itse tunnen muutamia yksinhuoltajia, jotka ovat saman ongelman joutuneet ratkaisemaan. Tosin ovat työskennelleet hoitoalalla l. välillä myös yövuoroja.

Enpä usko, että Kela lähtee tukemaan hoitajan palkkaamista, mutta kannattaa kysellä, voisiko työvoimatoimisto auttaa mitenkään. Jos esim. palkkaa työttömän, voisi työnajantaja saada jotain tukea siihen. Mutta kalliiksi hoitaja tulee joka tapauksessa.

[QUOTE="mie";22999985]Äiti ja isä eri vuoroon? koululaiset pärjäävät varmaan keskenään koulun jälkeen muutaman tunnin, jos eskari on kerran hoidossa.[/QUOTE]

Kohtuutonta pyytää, että 10-vuotias olisi 7-vuotiaan kanssa kahden kotona esimerkiksi klo 14 - 20.30. Ei ole eettisesti oikein vaatia lapsia selviytymään keskenään. Johan siihen sossutkin kiinnittää huomionsa jos kakarat jättää heitteille! Näin sitä ainakin tehdään niitä kadulla maleksivia ongelmanuoria, joiden tekemisistä sitten muutaman vuoden kuluttua luetaan iltapäivälehdistä.

Ei onnistu tässä tapauksessa sovittelukaan. Eri työnantajat, yritetty sopia vuoroista huonolla menestyksellä (puolison pomo itseriittoinen k***pää). Ja valitettavasti erikoistavarakaupan alalla työ tehdään silloin, kun asiakkaat vapaalla (=lue: iltaisin ja viikonloppuisin) ja jos haluaa tienata muutakin kuin surkean pohjapalkan, on oltava töissä silloin kun paras myyntiaika.

Lähinnä toivoisin vinkkiä teiltä, jotka olette käyttäneet yksityistä lasten/kodinhoitajaa. Mistä löysitte, paljonko palkka olisi maksettava? Raha ei ole se ongelma vaan luotettavuus ja ammattitaito.

[QUOTE="Myymeli";22999920]Moi!

Onko kellään sivuja lukevalla kokemusta siitä, miten saa sovitettua yhteen molempien vanhempien kaupan alan työajat, ekaluokkalaisen, eskarin ja 10v lapsen iltahoidon? Elämme pienellä paikkakunnalla, missä ei ole liiemmin hoitajia tarjolla. Onko ainoa vaihtoehto palkata kotiin "varaemo"? Saako siihen Kelalta jotain avustusta? Mitä tuolle hoitajalle pitäisi maksaa (työhön sisältyy eskarin haku päiväkodista iltapäivisin)?

Olisin kiitollinen vinkeistänne... Tähän asti olen voinut käyttää mummoa apuna, mutta nyt hänellä alkaa terveys olla niin heikko, etten enää voi kiusata![/QUOTE]

Hei olen Severina. Minä etsin työ paikka illalla. Minä voin tulla hoitan sun lapsi tosi halvalla.Voimme sopia miten sulle sopi maksamaan, minulle on ihan yes maksusta.
Minä olen 25 vuotta ja opiskelen suomea aamuisin , kello 14 jälken olen vapaa. Asun Espoossa Matinkylässä. Tarvitsen kiirellinen työpäikka. Munulla on kokemusta päiväkodissa 3 kk. Puhun hyvin suomea.Asun Suomessa vakinaiseksi 5 vuotta.Otta kansani yhteyttä
Puh 0409667381 severina_tomova@hotmail.fi
Ystävällisin terveisin Severina

Yhteistyössä