kaupan parkkipaikalla kuultua :(

Ottamatta kantaa onko lapsille huutaminen hyväksi, niin se ei mielestäni kuulu muille, minkälaista kielenkäyttöä kukakin lapsilleen opettaa.

Vai pitäisikö olla joku opaskirja? Ja kiellettyjen sanojen lista. Jopa pakolliset desibelimittarit autoihin, pihoihin ja koteihin. Ääni nousee, valo välähtää ja sakko tipahtaa postiluukusta?

Vai annetaanko jokaisen ihan itse päättää?
 
vieras
Jos siel olikin joku rikollispariskunta jolla oli velallinen väkisin kyydissä :O Vakavasti puhuen, aina kun näkee jotain vastaavaa niin PITÄISI puuttua, mutta en ole yhtään varma toimisinko itsekään niin. On niin syvälle juurtunut ajatus että ihmiset huolehtikoot omista asioistaan. Eri asia on pahoinpitely, sitä en vierestä jäisi katselemaan. Poikkeuksena, monesti näkee romaneja (anteeksi rotusyrjintäni) valtavine lapsilaumoineen joita he myös avoimesti läpsivät naamaan yms. mutta kylmä totuus on että heidän tekemisiinsä en uskalla puuttua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lalallaa:
Ottamatta kantaa onko lapsille huutaminen hyväksi, niin se ei mielestäni kuulu muille, minkälaista kielenkäyttöä kukakin lapsilleen opettaa.

Vai pitäisikö olla joku opaskirja? Ja kiellettyjen sanojen lista. Jopa pakolliset desibelimittarit autoihin, pihoihin ja koteihin. Ääni nousee, valo välähtää ja sakko tipahtaa postiluukusta?

Vai annetaanko jokaisen ihan itse päättää?
Juu, ei meidänkään lapsille saa opettaa niin irvokasta sanaa, kuin etupylly.
 
vieras
Mistä päin sä ap oot? Mulla tuli tänään huono äiti-fiilis kun oltiin kaupasta lähdössä ja esikoinen alkoi vilkkaalla parkkipaikalla vipeltämään ja piti väkisin pitää lapsesta kiinni ja tiukkaan sävyyn sanoin rimpuilusta, mut en mä nyt herranen aika noin lapselle puhu. En vaan tiiä et mistä oon saanu päähäni sen että lapsen komentaminen on jotenkin pahasti tehty. Anopilta kai.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaahas:
Ehkä niillä oli seniili isoäiti mukana :D
Ihan paras :LOL:

Putosin :LOL::LOL:
Tota saako seniilille isoäidille huutaa ja neuvoa vetämään turpaan????
Mukava vanheta ku ihmisiä vaan naurattaa, että jos se olikin VAIN seniili isoäiti, aivan kun silloin olisi ollut oikeus huutaa ja vetää turpaan......
 
anni
seuraavalla kerralla sitten osaat toimia paremmin ja ottaa sen rekkarin ja tuntomerkit ylös, eiks joo?! aina oppii uutta.
itsellä on paha mieli vieläkin muutaman vuoden takaisesta laivareissusta illalla hgistä tallinnaan missä äiti oli aineissa ja mukana oli pikkuinen lapsi (muutaman vuoden) ja äitiä ja lasta seuraili ällöttävä äijä joka oli enemmän selvinpäin muttei tosiaankaan vaikuttanut olevan mitenkään "perhettä". nainen oli virolainen, lapsi oli peloissaan ja pihalla eikä oikein puhunut mitään kieltä ja laivan henkilökuntaa ei näkynyt mailla eikä halmeilla. (olisimme siis ottaneet yhteyttä lapsen vuoksi edes hlökuntaan) tilanne jäi siihen että vanhempi virolainen mies perheineen alkoi puhuttaa naista eestiksi ja me jouduimme lähtemään laivasta.
pitkä aika ja kaikkea mutta näen välillä vieläkin pahaa unta kyseisestä reissusta :(
 

Yhteistyössä