kaupan alan ihmiset (tai muuten asiasta tietävät)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No sehän riippuu sun työsopimuksesta. Onko sulla kokoaikainen vai osa-aikainen työsopimus? Jos se on osa-aikainen lomapalkka maksetaan sovittujen työtuntien perusteella.
Katso työehtosopimuksestasi tai vaikka pamin sivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja mama:
miten (rautalangalla väännettynä) lasketaan loma-ajan palkka?tai siis lomaraha? niiku paljonko tulen saamaan sit?

osaako kukaan auttaa?

Koskaan kuullut Googlesta?

http://www.vida.fi/palkanlaskenta/Vuosiloma.htm

sun kannattaa kaivaa ne tilinauhat esiin, 1.4.2007-31.3.2008... niistä sitten lasket koko vuositulot. lisät kuuluu myös, ei tartte vähentää. jos oot ollu tohon 31.3.2008 mennessä töissä yli vuoden, lomapalkka on 12,5% tosta sun vuositulosta. yhden päivän lomapalkan lasket helposti jakamalla lomapalkan lomapäivien määrällä. kannattaa laskea jos vaikka loma useassa osassa. jos olet ollu 31.3.2008 mennessä alle vuoden töissä, siis tietty samalla työnantajalla, lomapalkka on 10% vuosituloista.

lomaraha on 50% tosta lomapalkasta.

esim. tienaat 12000e 1.4.2008-31.3.2008. työsuhde alle vuos, lomapalkka 10% eli 1200e. lomapäiviä on kertyny 24, 1200:24 on 50e/pv. pidät 12pv nyt ja loput myöhemmin, lomapalkka 600e, plus lomaraha 50% eli 300. kaiken kaikkiaan 900e.

helpottiko? =)

*muoks ja sitten asiaan vaikuttaa tulevaisuudessa sopimuksesi... tää on mulle viel hiukan auki, mut työkavereiden kanssa juteltua on selvinny.

eli jos sulla on esim 30h/vko soppari. sillon ku oot lomalla, sun työvuorolistassa lukee toi 30h poissaolotunteina. mut silti saat niistä tunneista palkan. esim mulla on 19h/vko soppari, ja mulla on joka lomapäivä merkitty 3,80h poissaolotunteja... mut niiden mukaan tulee palkka!!

ihan hienoa, jos esim ois toi 24pv yhdes pötkös heinäkuussa. mitä rahaa tulis elokuussa, jos ei ois mitään tunteja listassa...

sopimukset ei vaikuta lomapalkkaan, pliis ymmärtäkää... vain siihen mitä listassa lukee kun oot poissa... ihmettelin asiaa, kun oli 5h/vko soppari ja lomalla luki että olisin muka ollu joka päivä yhden tunnin töissä... asia selvis ku työkaverilla oli 15h ja sillä oli joka päivä 3h..

Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
sopimukset ei vaikuta lomapalkkaan, pliis ymmärtäkää... vain siihen mitä listassa lukee kun oot poissa... ihmettelin asiaa, kun oli 5h/vko soppari ja lomalla luki että olisin muka ollu joka päivä yhden tunnin töissä... asia selvis ku työkaverilla oli 15h ja sillä oli joka päivä 3h..

Mutta kun tietää millainen soppari on niin on helpompi selittää

elikkä auttakaapa tyhmää, olen lomalla kaupasta nyt 3viikkoa ja lomarahat maksettiin jo viimekuussa niin miten on saanko palkan silti tältä loma ajalta?? vai tuleeko seuraavassa kuussa vain parin päivän palkka (jotka siis ehin olla töissä loppu kuusta)

olen ollut töissä samassa paikassa jo 1½vuotta ja vakituinen sopimus on 34h/viikko. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :xmas:

Yhteistyössä