Kaupan alan huonot palkat...

Kyllä ottaa aivoon tää huonopalkkaisuus työmäärään nähden... Fyysisesti ja henkisesti rankkaa olla pienessä kaupassa työssä ja palkassa ei kiitosta näy...

Harkinnut kyllä vaihtoa isompaan kauppaan niin olisi vähemmän työtä...

Ja kun vaikka kaikkesi työssäsi annat, niin ketuttaa että palkka on suhteettoman pieni, palkalla ei saa minkään näköistä lainaa tms...

Kerpele että nyt ärsyttää, töiden jälkeen olen liian väsy jaksaakseni tehdä kotona mitään, olisi kai vaan ollut parempi pysyä kotona eikä mennä töihin ollenkaan, mä en tajua miten muut jaksaa!! Tosin no me molemmat tehdään vuorotyötä ja lapset hoidettu kotona, nyt aloittavat ens kuussa lyhennetyllä päivällä päiväkodissa kun eihän tätä näinkään jaksa, ahdistaa kamalasti, mutta ehkä se tekee pojille ihan hyvääkin...

Pitäis alkaa miettiä kyllä parempi palkkaista alaa, mutta eihän niille pääse ilman koulutusta jota minulle ei tietenkään ole kun nuoruuskin meni töitä tehdessä ja mitä hyötyä siitä enää on? Ei sit mitään.. Joo tänään on taas HUONO päivä...
 
"Hmmm"
Jaa että mitä hyötyä kouluttautumisesta nyt tässä vaiheessa on? No ihan sama hyöty, kun kouluttautumisesta nuorempanakin: opiskeluaikana joudut vähän tinkimään elintasosta ja vapaa-ajasta, mutta tutkinnon saatuasi sulla on enemmän mahdollisuuksia työelämässä. (Olettaen, että valitset järkevän koulutusalan.)
 
Niin siis tarkoitin ettei siitä työntekemisestä ollut hyötyä kuin sillon nuorena oli varaa kevariin ja korttiin ym... Mut siis kouluttautua olisi pitänyt kun olisi silloin vaan sen tajunnut... Tällä hetkellä ei tosiaan ole varoja koulunpenkille lähteä, enkä todellakaan tiedä mikä olisi niin kiinnostavaa että sitä jaksais vuosia opiskella... Peruskoulupohjalla on niin pitkä matka kaikkeen...

Mutta tästä viisastuneena osaan ohjata omia lapsiani opiskelemaan ja jättämään lasten teon myöhemmälle iälle.. :D
 
entinen sopankeittäjä
No ei ole kyllä mitään syytä luovuttaa. Ne talousasiat varmasti järjestyy, etenkin jos teillä ei ole lainaa. Itse olin vuosikausia töissä, joissa oli koko ajan tunne ettei mua arvosteta yhtään, enkä itsekään arvostanut itseäni. Päätin hakea kouluun ihan eri alalle ja syksyllä aloitan, muutama vuosi kituutellaan, mutta olenpa tehnyt asioille jotain, enkä vain alistunut kohtalooni. Itysetuntoni on jo nyt kohentunut kun olen ottanut härkää sarvista. Joudun varmaankin ottamaan opintolainaa, mutta ovat ihmiset turhempaankin rahaa laittaneet kuin koulutukseen!
 
"mie"
Koskaan ei kannata luovuttaa. Joko lähdet opiskelemaan tai sitten vaan haet jotain muuta työtä. Itsekin olin vuosia kaupassa, jonka jälkeen pääsin toimistoon töihin. Ei se palkka mikään huima nytkään ole, mutta 2100 e/kk on kuitenkin pikkusen parempi kun kaupassa ollessani, ja lisänä 8-16 työaika.

Mullakin vaati yli 100 hakemusta että tärppäs, mutta onneksi en luovuttanut.. Nykyisessä työssä mulla on jopa etenemismahdollisuuksia.
 
no ei se palkka voikkaan mikään huima olla kun ei siihen paljoa kouluja tartte. Mun palkka on melkein 11e/h + lisät et on se mun mielestä hyvin verrattuna kuinka paljon vaatii kouluja.

Kaveri on kääntäjä yliopistokoulutuksesta valmistunut. Palkka on noin 4000e/kk käteen, mutta tekee paljo työtäkin sen eteen....
 
"Irma"
No eiköhän se ole selvää, että niille jotka ovat kymmeniä vuosia hankkineet työhänsä tarvittavaa ammattitaitoa kouluttautumalla, maksetaan enemmän. Sehän nyt on vähintäänkin oikeus ja kohtuus!
Itse olen ollut kaupassa jo yli kymmenen vuotta töissä enkä valita. Omapahan on häpeäni, kun ei perse koulunpenkille sovi. Voin aina halutessani jatkaa opiskelua, jos muihin paremmin palkattuihin töihin haluan.
 
"äiti"
[QUOTE="Irma";24199478]No eiköhän se ole selvää, että niille jotka ovat kymmeniä vuosia hankkineet työhänsä tarvittavaa ammattitaitoa kouluttautumalla, maksetaan enemmän. Sehän nyt on vähintäänkin oikeus ja kohtuus!
Itse olen ollut kaupassa jo yli kymmenen vuotta töissä enkä valita. Omapahan on häpeäni, kun ei perse koulunpenkille sovi. Voin aina halutessani jatkaa opiskelua, jos muihin paremmin palkattuihin töihin haluan.[/QUOTE]

googleta vaikka
 
bud
No niinhän se tässäkin maassa on, että fyysisestä raatamisesta ei makseta, koska siihen pystyy periaatteessa kuka vaan. Aivojen älynystyröiden vikkelä toiminta on se, mistä maksetaan. Eikä tarvi raataakaan niin kauheesti.
 

Yhteistyössä