Kaupallisen alan opinnot ja maksuhäiriömerkintä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä vaan

Vieras
Jonkinlaisena pienenä suunnitelmana on tässä ollut, että josko sitä lähtisi opiskelemaan merkonomiksi tai tradenomiksi tässä lähivuosina. Ainoa vaan, että kun en ollenkaan tiedä, että olisiko se omalla kohdallani lähinnä pään hakkaamista seinään.

Minulla nimittäin kun sattuu olemaan tuo maksuhäiriömerkintä, ja mietityttää tässä nyt vaan, että vaaditaanko kaikissa tuon alan ammateissa moitteetonta taustaa, kun meinaan aika moni kaupallisen koulutuksen saanut ihminenhän taitaa olla yritysten talousasioiden kanssa tekemisissä. (Kirjanpitäjinä, palkanlaskijoina, taloushallinnossa yms.)

En oikein näe järkeväksi kouluttautua sellaiselle alalle, jossa minun on käytännössä mahdotonta saada töitä.

Ekonomiksi opiskelen eikä mulla ole maksuhäiriömerkintää. Multa ei ole kesätöissä kysytty luottotietoja tms. Luulisin, että vastuullisiin talousalan tehtäviin saatettaisiin kysyä, jos yhtään järkeä on palkkaajilla päässä ja jos laillista on. Kertoo kyseisen ihmisen taloudenpidosta ja voi suurentaa kavallusriskiä.

Maksuhäirintämerkinnät vanhenee, jos hoidat asiat kuntoon. Eli tuskinpa ne sun koko loppuelämäsi uraan vaikuttaa.

Luottotiedot tarkastetaan vain sellaisissa tehtävissä, joissa työntekijällä on vastuu rahoista tai muista yrityksen tai asiakkaiden talouteen liittyvistä asioista. Esim. myyntityöhön tai sihteeriksi valituilta ei luottotietoja tarkasteta. Opiskelemaan vain.

Yhteistyössä