Kaunko teil kestää dvd- ja cd-levyt kunnossa alle 10v:lla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meil on nyt taas 3 krt katsottu Barbie Pähkinänsärkijä, ja jo pätki, ja näköjään iso naarmu levyssä :(

En anna leikkiä niillä huvikseen, mutta katsoa ovat saaneet itse. Ei kai niitä voi kokonaan kieltääkään, että vaan itse koskisi, vai pitäisköhän. Ja varmuuskopioinnin mahdollisuutta meidän koneessa ei ole.

No meillä nyt toi tyttö 6v ja dvd:itä ollu reilun kaks vuotta tuolla sillai et on voinnut kattoo niitä pleikkarilta ja ei oo tainnut yksikään vielä mennä huonoksi. Monesti pyytä kyllä mua tai isäntää laittamaan, mutta osaa kyllä itekin laittaa.
DVD:t on tytön huoneessa ja koteloissaan jos eivät oo pleikkarissa.

Ei ole naarmuja CD:issä tai DVD:issä, saati Nintendon peleissä. Lapset 7v ja pian 9v. Oma CD-soitin heillä ollut jo parisen vuotta. Olen paasannut oikeasta kohtelusta ja tuntuu oppi menneen perille.

Ikuisesti?

No pikkulapsi-iän ainakin. Varmaan joku 40 dvd:tä lapsilla, nelivuotias saa koskea niihin itse (laittaa soittimeen ja pois) eikä kyllä yksikään pätki tai muuta.

Jos yksikin menisi ns. turhaan rikki, uusia ei kyllä tulisi pii-itkään aikaan. Musta tuollaisten "turhakkeiden" olemassaoloa ja rahallista arvoa tulee kunnioittaa, vaikkei meillä rahasta pula olekaan.

Jos joku esine on niin turha että sitä voi pitää huonosti ja neuvojen vastaisesti, sellaista ei tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meil on nyt taas 3 krt katsottu Barbie Pähkinänsärkijä, ja jo pätki, ja näköjään iso naarmu levyssä :(

En anna leikkiä niillä huvikseen, mutta katsoa ovat saaneet itse. Ei kai niitä voi kokonaan kieltääkään, että vaan itse koskisi, vai pitäisköhän. Ja varmuuskopioinnin mahdollisuutta meidän koneessa ei ole.

Öhh..miksei voisi kieltää jos eivät kerran osaa käsitellä? Kyllä mä ainakin voin kieltää lapsilta ihan mitä tahansa, jos siihen perusteltu syy on.

Yhteistyössä