Kauneus on yliarvostettua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Suurin osa on kauniita siksi, että käyttävät kauniita vaatteita, meikkejä, koruja ja värjäävät hiuksia. Jos kulkisit jossain rääsyissä, ilman koruja ja meikkejä ja hiukset aidon värisinä niin harva enää olisi niin kaunis. Lähes kenet vaan saa kauniiksi!

todella monen saa laittamalla kauniiksi, totta. mutta mità tarkoitit ettà kauneus on yliarvostettua? ei minusta suomessa naista arvostella ulkonàòn perusteella niin paljon kuin jossain muussa maassa (esim italiassa)

noin se on. mutta miksei tavalliset ei niin kauniit saisi laittaa itseään kauniiksi?

mä olen kaunis ilman meikkiä ja kauniita vaateita =)

mutta se että ihmisiä arvostellaan ulkonäön perusteella on väärin. mutta taas meillä ihmisillä on niin eri maut myös ulkonäön suhteen

en ole samaa mieltä. jotkut vaikka kuinka meikkaisi on rumia,vaikka eihän niin saisi sanoa. luonnonkauniita ihmisiä joilla on tummat ripset,kulmat ja huulet tosipunaiset ja iho virheetön ja tasaisenvärinen,niitä on kyll harvassa. suurin osa käyttää meikkiä,jopa ne luonnonkauniit. mutta yleensä jos on kaunis niin on kaunis ilman meikkiäkin,vaikka olisikin ei niin luonnonkaunis.
kauneus on ehkä rumienmielestä yliarvostettua. mutta ei ihmistä silti saisi ulkonäönvuoksi hylkiä ja arvostella.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Jaa.
Emmä ihan niinkään sanoisi.
Musta on ihan kiva olla kaunis ja pelkällä kauneudellakaan ei kauheen pitkälle pötkitä.
Mielummin kaunis kun ruttoruma.

mutta aikapaljon silti saa kun on kaunis.. enemän siitä on hyötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
en ole samaa mieltä. jotkut vaikka kuinka meikkaisi on rumia,vaikka eihän niin saisi sanoa. luonnonkauniita ihmisiä joilla on tummat ripset,kulmat ja huulet tosipunaiset ja iho virheetön ja tasaisenvärinen,niitä on kyll harvassa. suurin osa käyttää meikkiä,jopa ne luonnonkauniit. mutta yleensä jos on kaunis niin on kaunis ilman meikkiäkin,vaikka olisikin ei niin luonnonkaunis.
kauneus on ehkä rumienmielestä yliarvostettua. mutta ei ihmistä silti saisi ulkonäönvuoksi hylkiä ja arvostella.

Ei se ihan noin ole, ja on rumien ja kauniiden lisäksi vielä niitä keskivertonäköisiä, ns."tavallisen näköisiä"...kyllä tavallisen näköisen naisen saa todella kauniiksi meikeillä ym. apukeinoilla. Mä en ole mielestäni kaunis vaan ihan keskivertonaisen näköinen, mutta hiukset värjättyinä, meikattuna ja tyylikkäitä koruja ja vaatteita käyttäen saan itseni todella kauniiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
on siinä jotain outoo jos ittensä ulkonäön pystyy arvioimaan , siis onko kaunis vai tavallinen ??
ite oon ruma , ei tarvii miettiä turhuuksia :D

niin ja sitten taas kun esim mä olen musta kaunis. en haluis olla muun näköinen... tuskin silti ole muiden mielestä niin kaunis..varmaan moni pitää mua ihan normina.
ja taas tuskin kaikki pitäää sua rumana vaikka itse pidätkin.
musta ihminen voi sano suoraan on se sitten minkä näköinen tahansa. ei se oma mielipide ole muiden totuus vaan se on vaan se oma mielipide..totuutta tähän asiaan ei ole koska kaikilla omat mielipiteet

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
on siinä jotain outoo jos ittensä ulkonäön pystyy arvioimaan , siis onko kaunis vai tavallinen ??

niin ja sitten taas kun esim mä olen musta kaunis. en haluis olla muun näköinen... tuskin silti ole muiden mielestä niin kaunis..varmaan moni pitää mua ihan normina.
musta ihminen voi sano suoraan on se sitten minkä näköinen tahansa. ei se oma mielipide ole muiden totuus vaan se on vaan se oma mielipide..totuutta tähän asiaan ei ole koska kaikilla omat mielipiteet

eikös se ole pääasia että ite on tyytyväinen :)

musta on hienoa ettà sanot itseàsi kauniiksi. suomessa on totuttu liikaan vaatimattomuuteen eikà kauneuttaan saa tuoda julki.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuitsu:
Jaa.
Emmä ihan niinkään sanoisi.
Musta on ihan kiva olla kaunis ja pelkällä kauneudellakaan ei kauheen pitkälle pötkitä.
Mielummin kaunis kun ruttoruma.

mutta aikapaljon silti saa kun on kaunis.. enemän siitä on hyötyä.

Kaikista eniten on hyötyä siitä että on myös pään sisällä jotain. En nyt sano sitä että kaikki kauniit on tyhmiä, koska näin ei tietenkään ole. Silti itse pidän paljon miellyttävämpänä seurana ihmistä jolla on älyä ja hyviä ajatuksia kuin ihmistä joka on kaunis ja pää tyhjää täynnä. Parastahan se tietty on jos on molempia mutta äly menee aina kauneuden edelle.

eikös se ole pääasia että ite on tyytyväinen :)

niin just.nauttikkaamme kaikki itsestämme :D miettikää kuinka kamallaa olis jos sieltä peilistä kattoiskin joku ihan muu

Ja terve itsevarmuus ja itsetunto tekee ihmisestä paljon viehättävämmän kuin pelkkä kauneus. Sitä paitsi kauneus on joskus tylsää. Esteettisesti miellyttävämpää on tietty särmikkyys ja rosoisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja ResuMehiläinen:
Ja terve itsevarmuus ja itsetunto tekee ihmisestä paljon viehättävämmän kuin pelkkä kauneus. Sitä paitsi kauneus on joskus tylsää. Esteettisesti miellyttävämpää on tietty särmikkyys ja rosoisuus.

Juuri näin.

Itse olen ihan tavallisen näköinen, mutta en usko että meillä kauneus olisi yliarvostettua. En koe jääneeni mistään paitsi mitä kauniimmilla ystävilläni on. Päinvastoin, iloinen ja sosiaalinen luonne ja normaali ulkonäkö on luultavasti oikeasti hyödyllisempi yhdistelmä kuin kaunis ja epäsosiaalinen ihminen.

Ja en siis tarkoita että kauniit ihmiset olisivat tietynlaisia, tarkoitin vain että pelkkä kauneus ei ratkaise. Ja jokainenhan on omalla tavallaan kaunis.

Höpön höpö. Kateellisen puhetta! Kaunis on kaunis ja ruma on ruma ja tavallisen näköinen tavis. Meikillä voi tehdä paljon, mutta mm. rumia piirteitä ei voi korjata meikillä tai millään vaatteilla. kauneutta arvostetaan, se on totta. Kauniit ihmiset selviävät elämästä usein rumia helpommalla joten siksi kauniita kadehditaan. Rumakin ihminen voi toki pitää huolta itsestään, olla timmissä kunnossa, meikata ja pukeutua trendikkäisiin vaatteisiin. Jos kroppa on kunnossa ja panostaa itseensä, ruma ihminen voi tehdä itsestään ihan hyvännäköisen, mutta ei kaunista. Sanonta "Kauneus on katsojan silmissä" on ihan puutaheinää ja myös "sisäinen kauneus on tärkeintä" sanonta on ihan hölynpölyä nykymaailmassa. Ulkonäköön kannattaa panostaa niin elämäkin maistuu paremmalta :). Ei siis kannata luovuttaa vaikka olisikin ruma. Ja läskitkin voi laihduttaa ja treenata pois joten ei kannata tyytyä olemaan mikään Notre damen kellonsoittaja, koska niin paljon voi jokainen ulkonäölleen tehdä. Kateus ei kaunista ketään!

Yhteistyössä