Kauna odottaisit miehen työvuoron loppumisen jälkeen miestä kotiin, ennenko rupeisit kyselemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pikan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pikan"

Vieras
Siis kun ei vastaa puhelimeensa.

Työ tosiaan vuorollista, eli seuraava vuoro tulee töihin, ja aina on ilmoittanut jos on venynyt. Nyt on vuoro loppunut kolmelta, ja äijästä ei kuulu mitään.

Huolestuttaa! Työ sellaista, ette puhelinta kuule (työ) ja omaa ei saa pitää työpisteessä. Viideltä toki tauko, et silloin voisin soittaa, toisaalta tulee sellainen hysteerinen vaimo olo....

Silloin seurustelun alkuaikoina soittelin noin tunnin kuluttua. Nyt kun yhteiseloa on takana yli kymmenen vuotta, niin olen yrittänyt hillitä itseni. Eli jos mies sanoo: "Tulen kasilta kotiin, olisiko ruoka sillon valmista?" Niin sitten puolilta öin laitan tekstiviestin: "Ilmota itsestäs, ruoka löytyy jääkaapista."

No textaa, että oletko ok? Jos kerran normisti aina ilmoittaa venymisistä.

Mun mies tekee venyviä päiviä muuten vaan, kyselen jos venyy 1-2h "normia venymistä" pidempään.

Jos ei olisi kiire mihinkään, odottelisin varmaan sellaiset 5-6 tuntia ihan rauhassa.

Minun mieheni kun tosi helposti unohtaa itsensä johonkin, niin kuin vaikka töihin... Mutta toki, jos moinen ei olisi miehelle tyypillistä, huolestuisin jo parin tunnin jälkeen.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Ainakin kolme-neljä tuntia odottelisin. Saattaa työmatkalla pistäytyä jossain levy- tai elektroniikkakaupassa, jossa kestää... Tai sitten vaan haahuilee ja ajattelee omia juttujaan. Toki jos olisi tarkkaan sovittu jotain, niin soittaisin aiemmin.

Mulla raja on tunti eli jos menee noin paljon yli, ilman, että mitään kuuluu, niin mä huolestun.

Mun mieheni soittaa aina kun lähtee ajamaan ja on usein 10-15 min myöhempään töissä, joten ihan heti en huolestu. Ja yleensä mies kyllä soittaa tai laitaa skypellä viestin, jos menee reilummin yli.

no mä soitan kyllä jos ei kuulu tunnin päästä kotio, varsinkin talvella. kun yövuoron jälkeen lähtee ajamaan kotio niin voihan siinä matkalla sattua jotain, ja jos on päässyt aamulla kuudelta töistä eikä ole kotona vielä puoli 8 niin huolestun todella, matkaan menee kuitenkin vain 30min. olen joskus jopa soittanut töihin että onko mies sieltä lähtenyt ja monelta kun ei omaan puhelimeen saanut yhteyttä

Jos mies ei ole tullu navetasta 9:n mennessä.. navetta pimeänä ni kyl mä sitten jo kyselen et onko kaikki OK (tänä aamuna esim. oli menny hirvimetille kyttäämään illalla tästä kyllä oli puhetta mut en nähny ku aamulla lähti ni laiton viestiä et onko menny)

Emmä oikein tiedä..kyllä mies saattaa joskus jäädä johonkin duunin jälkeen, mutta vähintään tekstaa silloin.
Tai sitten sanoo jo aamulla, että käy jossain matkalla.
Tai jos jää ylitöihin niin ilmoittaa kyllä.

Mutta kun tavallisempaa on, että mies tulee suoraan kotiin niin kyllä mä jo varmaan reilun tunnin jälkeen tavoittelisin.
Ja vielä kun usein hakee kuopuksen päiväkodista niin siksikin pitäs tietää jos jää johonkin ja mä menenkin hakeen.

Minä soitan jos mies on sanonut tulevansa suoraan kotiin, eikä ala 1-15,h sisällä näkyä. Tuossa ajassa mies ehtii käydä Bauhausissa, jos on tullut joku äkillinen mieliteko nippeleiden ostoon. Ei se siitä odottelusta parane, minusta on fiksua ilmoittaa kotiin, jos suunnitelmat muuttuvat.

Mun mies ei juuri pysty tai suostu suunnittelemaan päiviään ennakolta. Töistä lähdönkin kanssa on siis niin ja näin. Vakiintunut käytäntö on, että soitan, kun itse lähden töistä ja kyselen suunnitelmat ja muistuttelen illan menot. Sit jos venähtää tulemiset, niin soittelen kyllä perään aika nopeasti yleensä. Jos nyt ei oo mitään akuuttia, niin voin ehkä odottaa parisen tuntia, mutta yleensä soitan puolen tunnin kuluessa.. Enkä tunne tippaakaan huonoja omatuntoja. Ja mieskin on sanonut, että aina saa soittaa :)

Mä kyselisin parin tunnin päästä siitä kun olisi pitänyt lähteä töistä. Mun mies saattaa poiketa matkalla esim kaupassa ja haahuilla siellä, joten tuota aikaisemmin en huolestuisi. Mutta jos miehelläsi on tapana tulla suoraa kotiin tai ilmoitella viivästymistä, kyselisin kyllä jo tunninkin päästä.

soittelen noin tunnin kuluttua sovitusta kotiintuloajasta :) ja nyt tietenkin joku nauraa .... miehellä kotiintuloaika . Mä opiskelen iltaisin joten on aika tärkeetä että pääsen lähtemään ajoissa.

Työn luonne huomioon ottaen, ilmoitamme aina toisillemme, jos töissä sattunut jotain, minkä vuoksi ei pääse lähtemään heti. Joten jos ei kulkuvälineestä riippuen ole tullut kotiin 15-45 minuutin kuluessa jotain on todennäköisesti sattunut. Mies polkee ympäri vuoden pyörällä kaikkina vuorokaudenaikoina ja keleissä, joten jos hänelle sattuu pyörän kanssa joku välinerikko, hän soittaa. Kaksi kertaa on sattunut työmatkalla tapaturma, joten syystäkin olen huolissani, jollei kuulu normiaikaan. Mitään minnekään unohtumisia ja improvisoituja menoja emme harrasta, tai niistä viitsitään ilmoittaa.

Huh kun olen hämilläni siitä kuinka nopeasti soitellaan aikuisen ihmisen perään. Toisaalta se kertoo toki tuon ihmisen tärkeydestä mutta toisaalta.... Auts sanon minä. Mun perään kun joku soittelis tunnin parin päästä ja kyselisi missä viivyn niin mulle se olisi jo sairaalloista kyttäämistä.

[QUOTE="vieras";24956057]Huh kun olen hämilläni siitä kuinka nopeasti soitellaan aikuisen ihmisen perään. Toisaalta se kertoo toki tuon ihmisen tärkeydestä mutta toisaalta.... Auts sanon minä. Mun perään kun joku soittelis tunnin parin päästä ja kyselisi missä viivyn niin mulle se olisi jo sairaalloista kyttäämistä.[/QUOTE]

mutta on mielestäni eri asia, jos on sovittu/aina ennen tapahtunut, että puoliso tulee suoraan töistä tietyn ajan kuluessa tai soittaa ja ilmoittaa menostaan, ja sitten jääkin joku kerta tavoistaan poiketen tulematta, kuin jos on tapana, että mennään ja tullaan spontaanimmin. Kumpikin tapa ihan yhtä ookoo, ja mikä kullekin sopii.

• Tykkää
Reactions: Huspati Huta
25min tai vähemmän jos oon lähössä töihin samalla oven avauksella...
Meilläkin perustuu suureksi osaksi siihen, että on sama työpaikka, usein vuorot niin, että toinen lähtee pian, kun toinen tulee, lastenhoito järjestettiin omin voimin, ei siinä ollut varaa, lähteä minnekään haahuilemaan. Joten vieläkään ei ole tullut tavaksi:)

[QUOTE="vieras";24956057]Huh kun olen hämilläni siitä kuinka nopeasti soitellaan aikuisen ihmisen perään. Toisaalta se kertoo toki tuon ihmisen tärkeydestä mutta toisaalta.... Auts sanon minä. Mun perään kun joku soittelis tunnin parin päästä ja kyselisi missä viivyn niin mulle se olisi jo sairaalloista kyttäämistä.[/QUOTE]

Jos minä tai mun mies tulis myöhemmin kuin tavallisesti kotiin, niin soittaisin ja kertoisin siitä. Minulle, eikä miehelleni, tulisi mieleenkään vaan jäädä haahuilemaan jonnekin eikä edes kertoa toiselle!
Minä haen aina lapset hoidosta että senkään takia en voi mennä yhtikäs minnekään töitten jälkeen. Viime vuonna mies haki lapset ja saatoin kyllä luottaa siihen.
Herttinen sentään kummallakin on puhelin taskussa ja töissä puhelin ja sähköposti! Mikä siinä kertomisessa on niin vaikeaa? Kertomatta jättäminen olis hirveän epäkunnioittavaakin.

Siis mä voin ihan ilmoitusluontoisesti sanoa miehelleni, että haluan mennä shoppailemaan, onko sinulla mahdollisuutta hakea lapset huomenna? Ja sit se joko käy tai ei. Tänään taas mies kävi töitten päälle rautakaupassa, mutta soitti kysyäkseen tarvitsenko minä jotain rautakaupasta, pelkkä 10 min viivästyksestä ei olisis soittanut.

[QUOTE="vieras";24956155]
Herttinen sentään kummallakin on puhelin taskussa ja töissä puhelin ja sähköposti! Mikä siinä kertomisessa on niin vaikeaa? Kertomatta jättäminen olis hirveän epäkunnioittavaakin.[/QUOTE]

No kaikilla ei ole niitä lapsia joita tarvii viedä tai hakea. Nytkään en sen tarkemmin tiedä, että moneltako mies on lähtenyt töistä vai onko edes lähtenyt vielä. Kaikki ei ole myöskään töissä, joista voi lähteä aina samaan aikaan. Jos se nyt jonnekin jää lusmuilemaan, niin ilmoittaa jos ilmoittaa. Sama pätee muhun. Ja kotona työskennellessä ei tule myöskään kytättyä jatkuvasti kelloa. Kukin tyylillään siis :)

Yhteistyössä