Kaukosuhde - kun ajatukset etenemisestä eivät kohtaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tapasin jokin aika sitten mukavan miehen, jota aloin tapailla vaikka tiesin, että välimatkaa meillä on n. 150km. Mietin ja puhuin miehelle ääneen ajatuksia siitä, olenko minä ihminen, joka kestää tuollaista välimaktaa (joka nyt ei sinänsä hirvittävän pitkä ole, mutta kuitenkin) toiseen ihmiseen, jos tapailemisemme johonkin johtaa. Mies niinsanotusti puhui minut ympäri eli vakuutteli, että kyllä kaikki hyvin menee ja kun ei tuo välimatkakaan nyt loppujen lopuksi niin suuri ole.

Tapailumme siis sai luvan jatkua, ja tässä on nyt elelty kaukosuhteessa noin puolitoista vuotta.

Nyt on kuitenkin niin, että kaukosuhde on ruvennut mietityttämään minua.
Näemme miehen kanssa vain viikonloppuisin ja toki joskus on niitäkin viikonloppuja, jolloin emme tapaa lainkaan. Viikolla emme tapaa ollenkaan. Aina yhdessä ollessamme meillä on suurimmaksi osaksi ihanaa, mutta kun jotenkin kaipaisin sitä toisen seuraa arkeeni muutenkin. Lisäksi olen ajatellut sitäkin, että kun nuo meidän viikonlopputapaamisetkaan ei oikeastaan sitä arkea ole, vaan vähän niin kuin sellaista ekstraa mitä tavallisesti päivissämme ei ole. Tai miten sen nyt voisi sanoa, olen hirvittävän huono selittämään tällaisia asioita mutta toivottavasti nyt joku ymmärsi edes jotenkin, mitä hain takaa?

Minulla on kaksi lasta (1v ja 2v1kk) ja heitänkin olen tässä miettinyt. Eli ovat kyllä tavanneet tämän kyseisen miehen, mutta mietityttää vain juuri se, että sen arjen pitäisi suhteessa tulla joskus vastaan jo ihan lapsiakin ajatellen...

Mulla on myös hirveä läheisyydenkaipuu. Tekstareissa voi kirjoittaa helliä sanoja ja puhelimessa puhua vaikka mitä, mutta eihän se nyt korvaa sitä, että toinen on siinä ihan oikeasti.

Koska nämä asiat on vaivanneet mieltäni, otin tietysti puheeksi tämän miehen kanssa. Mies tuumasi, että parin vuoden päästä voitaisiin katsoa, jos jompikumpi muuttaisi toisen luo. Siis parin vuoden!!! Olen melko varma siitä, etten yksinkertaisesti jaksa elää tällaisessa suhteessa kahta vuotta. Mies on kyllä ihana, enkä haluaisi hänestä irtikään päästää, mutta mitä muutakaan minun kannattaa tehdä? Haluan nukahtaa iltaisin miehen, en puhelimen viereen.

No mun ja mieheni suhde alkoi kaukosuhteena; toinen asui plus opiskeli Turussa ja toinen asui ja teki töitä Haminan suunnalla. Me tosin olimme aika nuoria (mä 19v, mies 21v) seurustelumme alkaessa, eikä kummallakaan ollut lapsia. Kahden ja puolen vuoden kuluttua seurustelun alkamisesta menimme naimisiin, muutimme yhteen ja noista kuukausi eteenpäin syntyi esikoisemme. Nyt oltu yhdessä 16 vuotta, niistä reilu 13 aviossa. Eli voivat nuo kaukosuhteet johtaa muuhunkin kuin eroon.

Silloin tosin ollaan vaikeuksissa (niin lähi- kuin kaukosuhteissa), jos parisuhteen osapuolilla on kovin erilaiset näkemykset siitä, millä tahdilla suhteessa edetään.

No mun ja mieheni suhde alkoi kaukosuhteena; toinen asui plus opiskeli Turussa ja toinen asui ja teki töitä Haminan suunnalla. Me tosin olimme aika nuoria (mä 19v, mies 23v) seurustelumme alkaessa, eikä kummallakaan ollut lapsia. Kahden ja puolen vuoden kuluttua seurustelun alkamisesta menimme naimisiin, muutimme yhteen ja noista kuukausi eteenpäin syntyi esikoisemme. Nyt oltu yhdessä 16 vuotta, niistä reilu 13 aviossa. Eli voivat nuo kaukosuhteet johtaa muuhunkin kuin eroon.

Silloin tosin ollaan vaikeuksissa (niin lähi- kuin kaukosuhteissa), jos parisuhteen osapuolilla on kovin erilaiset näkemykset siitä, millä tahdilla suhteessa edetään.

En sit ees muista enää miehen ikääkään...:D

[QUOTE="...";27903262]eikä kehno pääkään sovi settiin. Sun lapsesi oli sitten 6kk kun aloit tuon etäsuhteesi. Ihan jee. Pitäskö vähän enempi miettiä kirjoituksiaan...?[/QUOTE]

No mitä sitten, vaikka olikin puolivuotias? Aloittavathan jotkut uuden suhteen, vaikka ovat raskaana... toiselle miehelle. En näe, miksi tästä asiasta pitäisi nostatella helvetin lieskoja.

[QUOTE="...";27903262]eikä kehno pääkään sovi settiin. Sun lapsesi oli sitten 6kk kun aloit tuon etäsuhteesi. Ihan jee. Pitäskö vähän enempi miettiä kirjoituksiaan...?[/QUOTE]

Miksei lapsi olisi voinut olla silloin 6kk?
Tai miksei ap olisi voinut olla silloin vaikka raskaana?