Kaukomatkat/ rantalomat rv 24-26?

Haaveilen tässä lomasta kaukomaille marraskuussa, jolloin olisin rv24-26 tienoilla. Gynekologini mukaan ei ole mitään syytä olla matkustamatta, ellei sen kummempiä komplikaatioita ilmene sitä ennen enkä myöskään pelkää lennon aiheuttavan sen kummempia ongelmia, kunhan jaloissa on kunnon tukisukat ja juo tarpeeksi- käy vessassa ja oikoo koipiaan siinä samalla.

- Mutta onko LIIAN hankala istua ison mahan kanssa 8 tuntia? Vai kestääkö sen siinä kuin ennen raskauttakin?

- Muutenkin, onko olo kuinka väsynyt yleensä noilla viikoilla? Osaako sitä nauttia lomasta lainkaan?

Jos menemme lomalle, menemme siis rantalomalle Malediivien kaltaiseen paikkaan 4-5 tähden paikkoihin, joissa ruoka on ainakin tähän mennessä ollut turvallista, ja jossa päivän raskain ohjelmanumero on siirtyminen huoneesta rannalle ja ehkä snorklaus rantavedessä, ei siis mitään turistinähtävyyksien kiertelyä hiki hatussa. Mutta kun on eka raskaus menossa, ei meikäläisellä ole aavistustakaan, että millaista on elämä ison masun kanssa...

Me varattiin just reissu seitsemän tunnin lentomatkan päähän ja mä olen silloin vissiinkin rv 24.

Esikoisesta muistelen, että mulla ei ainakaan ollut minkäänlaisin ongelmia noilla viikoilla, eikä myöhemminkään. Masu oli loppuun asti sopivan kokoinen ja luulen, että nytkään ei tule mitään turbomahaa. Ja erityistä väsymystäkään ei ollut, muuta kuin alkuraskaudessa. Ainoa vaiva taisi olla jalkojen väsyminen - pitkät kävelyt tuotti tuskaa. Me oltais tosin menossa löhölomalle, jossa suurimmat kävelyt tapahtunee hotellin uima-altaan, ravintoiloiden ja huoneen välillä. :LOL: Mä siis uskallan lähteä (meillä itse asiassa suurimmat haasteet liittyy esikoisen kesyttämiseen koneessa |O ).

Mutta näin siis mulla. Yksilöllistä tietty kaikki, mut uskoisin et jos sullakaa ei mitään kummempaa onkelmaa ole ilmennyt, niin ei kait ole mitään estettä. Eikös rv 25 (tjsp.) tartte useimpiin lentoyhtiöihin lääkäritodistuksen raskauden "normaaliudesta"?

kimallus: itse en pelkää mitään erityistä kuten ruokamyrkytyksiä (asun Italiassa ja olen oppinut olemaan tarkkana syömisten kanssa) tai lentoa (entisenä lentoemäntänä ja lentokapteenin vaimona TIEDÄN, ettei lento aiheuta mitään erityisiä riskejä, ellei niitä ole jo ennestään), ja tosiaan gyne näytti heti vihreää valoa, mutta muistutti hänkin heti, että muista hankkia se lääkärintodistus, koska sitä kysytään jo heti, kun maha vähän näkyy, ja mullahan se jo näkyy :D

Tuolla jossain luin että kela tai joku suosittelee matkustamista varsinkin viikoilla rv18-24, jos raskausaikana haluaa matkustaa, kun ei ole enää alun pahoinvointia eikä loppuraskauden vaivoja, mutta miehelle on annettu lomaa just, kun oisin viikoilla 25+2-26+5.

Ja mekin ois menossa löhölomalle, koko kesä rempattu niin että loma olisi tarpeeseen :D

No tuskinpa sun "tilasi" olennaisesti muuttuu tuon rv 24 jälkeen. ;) Olen samaa mieltä, että just noilla viikoilla matkustaminen on varmaan miellyttävimmillään. Mä taisin esikoista odotellessa olla rv27 (kun piti olla se lääkärintodistus), kun lomailimme Budapestissa ja Sofiassa, kiertelimme paljon kävellen ja lentojakin tuli. Mutta toki eri asia kuin pitkä lento, ja lomailu kuumassa kohteessa.

Ehdottomasti varatkaa reissu. On se aina helpompaa nyt kuin sitten kun nyytti on kainalossa. :)

Lentoemo: Mulla just noi viikot menossa, ja hirveä hinku olisi lomalle!!! Mene ihmeessä, eka raskaus vielä (eikös olekin??), etköhän jaksa koneessa. Kävelet välillä vähän, saisitko ehkä eturivin paikan? JOs et kovin pitkä ole niin et kyllä sitäkään tarvitse. Kivaa lomaa!!! (mäkin haluaisin Malediiveille... oih ja voih...)

Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
kimallus:No sitähän mä yritän miehelle vakuuttaa, että nyt kannattaa käyttää hyväkseen tilaisuutta, kun pääsee vipan kerran kahdestaan lemmenlomalle :LOL:
Eiköhän miehes lämpene! :whistle:

Niin uteliasuuttani, oletteko jo päätyneet Malediiveihin vai minne päin meinasitte?

Aubrieta: tosiaan eka raskaus menossa! Mä vaan en tiedä, että olenko realistinen, kun mä muka jaksaisin vaikka mitä, ja sit huomaankin että oho, enpä jaksakaan. Mutta rantaloman olisi tarkoituskin rentouttaa...

Kimallus: me jätetään kyllä varaaminen varmasti ihan viime tippaan (pari viikkoa ennen), että tilanne on varmasti ok myös gynen mielestä, kun me joudutaan maksamaan koko matka heti, niin että sit kyllä ottaisi päähän, jos jostain syystä joutuisi sitten perumaan. Malediiveihin me rakastuttiin meidän häämatkalla viime vuonna, harrastetaan vielä sukellusta, vaikka itse en nyt voisikaan sukeltaa (snorklata sentään), niin ainakin mies pääsisi veden alle. Mutta katsotaan nyt, tärkeää on myös, etä rahatilanne on ok, kun tässä on rempan vuoksi ollut tosi paljon menoja muutenkin :whistle:

Mutta metsästän tässä tarjouksia netistä, ja kovasti mietin just, että onkohan toi 8 tunnin lento sit kuitenkin liian pitkä, vai pitäisikö rajat kohteet johonkin lähemmäs. Mutta kun Malediivien veroista ei ole :saint:

No mäkin olisin mielelläni jättänyt varaamisen viime tippaan. Mut ollaan niin monta kertaa "kärsitty" viime tippaan jättämisestä (korkeammat hinnat, ei saatu kaikkee mitä haluttiin yms.), joten kerrankin pelataan varman päällä. Ja pakkohan se on ton esikoisenkin vuoksi...ei enää mitään omatoimi-matkailua, vaan (yökyök!) matkatoimiston valmismatkalle.

Heips! Me oltiin Meksikossa, kun odotin esikoista viikoilla 22-24. Lento kesti vähän vajaa 12h. Välilasku oli puolessa välissä jolloin pääsi kunnolla jaloittelemaan, mutta oisin varmaan selvinny lennosta ihan hyvin ilman välilaskuakin. Jumppaa vaan vessareissujen yhteydessä koneen käytävällä.

Loistavaa aikaa olla reissussa heti tuossa rv 20 jälkeen! Jaksoin hyvin kävellä vielä nähtävyyksillä/kaupungilla eikä mahan koko haitannut lomailemista ja alkuraskauden ongelmista olin päässyt jo eroon. Lentokoneessa mahduin suhthyvin vielä penkin ja pöydän väliin.

Nyt olen taas raskaan ja oltiin juuri Italiassa lomailemassa. Rv 32 menossa ja aika ahdasta oli koneessa enkä shoppaillakaan enää jaksanut. Kuumuus aiheutti myös vähän ongelmia, tosin kuin Meksikon reissulla vaikka siellä oli vielä kuumempi.

Hyvää matkaa! ;)

kimallus: juu, se on kyllä totta, että nää last-minutet sopii paremmin silloin, kun ei ole sitten mikään katastrofi, vaikkei paikkoja enää olisikaan jne. Lapsen kanssa varmasti parempi suunnitella sopiva kohde etukäteen!
Mä nyt tässä sitten luotan kohtaloon, että jos meidän on tarkoitus mennä matkalle, niin kaikki sujuu hyvin, jos taas ei ole tarkoitus, niin sitten ei ole paikkoja jne. :D Mä löysin internetistä tosi halvoja paketteja just Malediiveille, mutta ne on kork. lokakuulle, kun taas me oltais menossa marraskuussa. Kattotaan nyt, että tuleeko marraskuulle yhtä edullisia tarjouksia. Mutta kyllä mekin viimeksi varattiin hyvissä ajoin, kun häämatkalle mentiin, mutta tällä kertaa nyt saa mennä miten sitten meneekään... =)

Mailou: kiitos kokemuksista! Mä asun Italiassa, ja täällä on kyllä aika rankaa näin kuumalla, itse kärsin kovasti. Siksi halajaisinkin Malediiveille, joilla on ihanteellinen 28 asteen lämpötila ympäri vuoden, ei ole koskaan liian kuuma/kosteaa.

Meksikoakin olen just miettinyt, kiva kuulla, että itse viihdyit siellä hyvin. =)

mä olen ollu ekalla raskaudella rv 24 ja jotain kun lennettiin etelään toisella oli ylitänny jo rv25 kun mentiin egyptiin ja nyt viimeksi oli rv 9 kun käytiin eteläs...isomaha ei oikeestaan vaivannu mutta lentosukat oli kyllä tarpeen siloin ja piti kyllä tarkkaan kattoo mitä söi ja joi ja juoda piti enempi ettei tullu nestehukkaa koska oli se masukkikin sielä matkassa...jospas sitä joskus pääsis sitten matkustaa ilman sitä vauvamasuu :whistle: :whistle:

sitä aikaa ootelles =) =)

hyvää matkaa ja odotusta sinne päin..

Silleri
Itse kävin kesäkuussa Kyproksella noilla viikoilla, eikä maha haitannut menoa yhtään. Vähän vain ihmiset katselivat perään... lento oli kyllä tietysti paljon lyhyempi ja levottomat jalat vähän vaivasivat, maha sen sijaan ei. Tukisukat auttoivat paljon.

Olo ei ollut sen väsyneempi, oli ihanaa lepäillä lomalla. Ja mahan koko ei tosiaan ollut siinä vaiheessa vielä vaivaavan suuri. Eli jos tuntuu, että henkisesti jaksaa sen pitkän lennon niin melkeinpä suosittelisin lähtemään vain, varsinkin jos varaa matkan vasta lähempänä lähtöä niin että tietää, mitkä silloin suunnilleen ovat tuntemukset. :)

Kiitos bambiino ja Silleri! Just tuo maha mua on mietityttänyt, niin että kiva kuulla, ettei siitä välttämättä ole haittaa. Luulisin, että muista vaivoista selvää kyllä (vessassa juokseminen ja turvotus jne.) kun ottaa huomioon jo etukäteen, mutta en tosiaan yhtään tiedä, että onko kauhean tukalaa ison mahan kanssa. Josta kyllä muuten tykkään ja olen ylpeä jo nyt :D

hei vaan lentoemo!
Minä lensin rv 31 Suomesta Dubaihin ja oikein hyvin meni. Siinä kyllä oli välilasku, mutta yhteensä matkustamiseen taisi mennä noin 12 tuntia. Minä seisoskelin lentokoneessa aika paljon, kun paikat puutu istuessa, vaikka minulla oilikin viikkoihin nähden aika pieni maha.
Ja asiasta kymmenenteen... Jos olette Malediiveja ajatelleet, niin harkitkaa myös Seychellesejä. Se on aivan ihana paikka. :heart:

Molemmissa raskauksissa olen ollut juuri puolivälin paremmalla puolella lomailemassa, ekalla kerralla lentomatka välilaskuineen oli 16 tuntia ja toisella kerralla lennettiin noin 12 tuntia. Ekalla kerralla oltiin kolme viikkoa perillä ja toisella kaksi. Kaikki meni ihan ok, ja ihanaa oli. Suosittelen!

Kiitos myös Iida-Liinalle ja kukkikselle! Tosi kiva kuulla, että on jaksettu lentää ihan hyvin! Seychellejä vastaan ei olekaan mitään paitsi se hinta ;) Maksaa kaksinkertaisesti Malediiveihin nähden, Malediivit kun on italialaisten Kanariansaaret tai no sanotaan nyt Thaimaa, eli tulee väliin tosi hyviä tarjouksia.

Tv. roposia säästöön matkaa varten pistävä lentis :D

tokassa raskaudessa italiassa rv27 (no broblem), nyt on varattu matka rv25-31 meksikoon... enemmän mua jännittää se sairastaminen kuin lentäminen.

just vakuutusyhtiöstä kyselin, että jos vauva sattuu syntymään matkalla, niin korvaako vakuutus viulut. ei ole tullut vielä vastausta. mulla kotivakuutuksessa matkavakuutus ja siinä sanotaan, että kaikki lapset kuuluu siihen matkavakuutukseen TIETÄÄKÖ JOKU???? Kyselin jo s-postilla pohjolasta, että korvaako vakuutus raskaudesta aiheutuvia käyntejä, niin vastauksesta en saanut mitään selvää, ympäripyöreetä juttua, että sairauskulut korvataan, mutta raskautta ei lueta sairauksiin. ota tosta sitten selvää... :headwall:

Samppa77, yleensä vakuutusyhtiö EI korvaa synnytystä ulkomailla, vaan pitäisi tehdä joku erillinen sopimus, jos yhtiölläsi se mahdollisuus on. Mutta kansainvälinen käytäntö useimmilla on, että synnytyskuluja ei korvata. Just siksi, että raskaus/synnytys ei ole mikään sairaus. Esim. Yhdysvalloissa eivät välttämättä päästä koko maahan raskausaikana, ellei ole just sellaista sopimusta, jossa taataan myös synnytyskulujen maksu. Siis lasten sairauskulut korvataan, mutta siis vain, jos vastasyntyneellä olisi joku sairaus, ja siitäkin siis vain se sairaudenhoito-osuus, ei itse synnytystä. Joka voi maksaa tosi paljon ulkomailla, eli siinä mielessä kantsii yrittää sellaista sopimusta, joka senkin korvaisi, vaikka ei kai viikolla 31 vielä iso riski ole, ellei raskaudessa ole ollut mitään häikkää.

Tuosta vakuutusasiasta.... Mä soitin vakuutusyhtiöön (Tapiola) ennen Italian reissua ja kyselin tuota korvaavuutta liittyen mm. synnytykseen.

Turistiripulin tms. takia jos joutuu hoitoon niin korvaavat normaalisti, koska asialla ei mitään tekemistä raskauden kanssa.

Ja synnytyksestä/keskosen hoidosta sanoi, että korvaavat ensiapuluontoiset tilanteet. Tarina ei kerro miten tuo ensiapuluonteisuus rajataan, mutta varmasti olisi saanut vakuutusyhtiön kanssa asioista tapella jos vauva olisi syntynyt sillon lomamme aikana rv 30.

kiitti tiedoista.
Sepä se että 31 viikolla en ajatellu vielä synnyttä, mutta jos kävisi niin onnettomasti, että 31 viikolla vauva syntyisi, niin silloin olis melkoisen kalliit keskostehohoidot edessä. suomessa päivähinta taitaa olla 2000euron luokkaa... :eek:

Yhteistyössä