Kaukomatka raskaana

Jonsered
Ei mitään ongelmia. Itse olen "raskaampanakin" saman matkan lentänyt. Olin kai seitsemännellä kuulla... Pelasin varman päälle ja hain ennen lentoa Thaimaasta Suomeen lääkärintodistuksen, jossa sanottiin minun ja sikiön olevan terveitä ja lentokuntoisia vielä useamman viikon. Eli turha stressata, eikä pelottelijoiden höpinöitä kannata kuunnella.
 
Sama asia minuakin mietityttää. Olemme jo varanneet matkan Phuketiin jouluksi. Raskausviikkoja mulla silloin 30. Mukanamme myös alle 2 v sylilapsi. Edellinen raskaus meni upeasti, eikä rv 30 olisi ollut mitään vaikeuksia lentää. Kaikkea sitä kuitenkin näköjään miettii. On toki vaihtoehto, että aikaistettais matkaa esim. syyslomalla. Mutta tuskinpa sittenkään, ollaan matkustettu vuodesta 94 joulunaikaan, joten taidetaan nytkin! Eiköhän kaikki mene hyvin.
 
Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 12:07 Mini-05 kirjoitti:
Sama asia minuakin mietityttää. Olemme jo varanneet matkan Phuketiin jouluksi. Raskausviikkoja mulla silloin 30. Mukanamme myös alle 2 v sylilapsi. Edellinen raskaus meni upeasti, eikä rv 30 olisi ollut mitään vaikeuksia lentää. Kaikkea sitä kuitenkin näköjään miettii. On toki vaihtoehto, että aikaistettais matkaa esim. syyslomalla. Mutta tuskinpa sittenkään, ollaan matkustettu vuodesta 94 joulunaikaan, joten taidetaan nytkin! Eiköhän kaikki mene hyvin.
Suosittelen varoiksi hakemaan lääkärintodistuksen, jossa nimenomaan mainitaan, että äidin kunnon puolesta voi lentää. Minulta sitä kukaan ei kysellyt, mutta on tapauksia, joissa selvästi raskaana olevaa naista ei ole huolittu koneeseen.
 
Jonsered
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 10:31 Jonsered kirjoitti:
Ei mitään ongelmia. Itse olen "raskaampanakin" saman matkan lentänyt. Olin kai seitsemännellä kuulla... Pelasin varman päälle ja hain ennen lentoa Thaimaasta Suomeen lääkärintodistuksen, jossa sanottiin minun ja sikiön olevan terveitä ja lentokuntoisia vielä useamman viikon. Eli turha stressata, eikä pelottelijoiden höpinöitä kannata kuunnella.
Tarkistelin dokumenteista... Siis tulin Suomeen 5.3 ja tyttö syntyi ajallaan 9.5. Sen verran pulleana olin.
 
Kiitos vastauksistanne!

Olemme varanneet matkan Phukettiin marraskuussa. B) Olen soittanut neuvolaan ja lääkärille ja molemmat sanoivat, että on ok matkustaa. Minulle järjestetään lääkärintarkastus ennen kuin lähdemme.
Lentomatka tulee varmaan olemaan helppo, kun pääsee Jumbo-jetillä (9h).
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 12:07 Mini-05 kirjoitti:
Edellinen raskaus meni upeasti, eikä rv 30 olisi ollut mitään vaikeuksia lentää. Kaikkea sitä kuitenkin näköjään miettii.
Niin, sanos muuta. :D Tämä on minun kolmannes raskauteni, ja molemmat raskaudet ovat sujunneet ongelmitta, mutta kuitenkin pohtii kun tulee uusia juttuja. Olemme matkustaneet paljon lastemme (2v ja 3,5v) kanssa, ja koska kaikki on aina mennyt niin hyvin, niin ollaan tultu matkustushulluiksi. :LOL:

Otan vielä mielellään vastaan kokemus-kirjoituksia.
 

Tätä asiaa olen itsekin pohtinut, koska olemme lähdössä Meksikoon syyskuussa. Silloin on viikot 25-27. Raskaus on tähän asti edennyt ilman ongelmia ja vointi on ollut hyvä. Olen kysellyt matkaan lähdöstä kahdelta lääkäriltä neuvolassa. Kumpikin heistä oli sitä mieltä, että reissulle ei ole mitään estettä. Kehottivat vaan ostamaan lentosukat ja jaloittelemaan lennon aikana useammin kuin normaalisti. Ruokien ja juomien kanssa yritän olla myös tarkkana. Kuulemma maitohappobakteereja voi ottaa turvallisin mielin vatsavaivojen ehkäisemiseksi. Hyvillä mielin olen matkalle lähdössä!
 

Yhteistyössä