Kaukalon jälkeen mikä istuin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu niin autosta ja omista mieltymyksistä. Ja rahasta.
Sellainen, jonka saa asennettua sekä selkä menosuuntaan että kasvot menosuuntaan. Jos ostat istuimen lastentarvikeliikkeestä, varmasti kaikki merkit ovat kelpoja vaihtoehtoja.
Meillä oli Britaxin 2WE, mutta muitakin vaihtoehtoja on pilvin pimein.
 
Jokainen puolustaa tietysti henkeen ja vereen omaa turvaistuinvalintaansa, mutta parasta on mennä itse oman autonne kanssa istuimia myyvään liikkeeseen ja kokeilla ensiksi mikä istuin mahtuu parhaiten autoonne. Sitten kun noi kooltaan sopivat on selvillä, niin niiden kesken valitsette.
 
meillä oli kaukalon jälkeen carenan sellainen malli josta turvavyöt menevät alta ja siinä penkissä on omat vyöt,sit meillä on myös sellanen penkkimallinen johon tulee pelkät turvavyöt sekin on carenan,siihen siirrytäänkin nyt kun lapsi on jo2,5v niin käy jo pieneksi toi telakkamallinen istuin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mk:
meillä oli kaukalon jälkeen carenan sellainen malli josta turvavyöt menevät alta ja siinä penkissä on omat vyöt,sit meillä on myös sellanen penkkimallinen johon tulee pelkät turvavyöt sekin on carenan,siihen siirrytäänkin nyt kun lapsi on jo2,5v niin käy jo pieneksi toi telakkamallinen istuin.

Lapsi on JO 2,5 v...?
Olet varmaan tietoinen siitä, että noita turvavyöistuimia suositellaan alkaen 3 v ja jotkut vasta alkaen 4 v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gab:
Jokainen puolustaa tietysti henkeen ja vereen omaa turvaistuinvalintaansa, mutta parasta on mennä itse oman autonne kanssa istuimia myyvään liikkeeseen ja kokeilla ensiksi mikä istuin mahtuu parhaiten autoonne. Sitten kun noi kooltaan sopivat on selvillä, niin niiden kesken valitsette.

Mä en puolusta. Jos nyt ostaisin istuimen, ni ostaisin besafen izi combin. Olen kuullut siitä pelkkää hyvää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mk:
meillä oli kaukalon jälkeen carenan sellainen malli josta turvavyöt menevät alta ja siinä penkissä on omat vyöt,sit meillä on myös sellanen penkkimallinen johon tulee pelkät turvavyöt sekin on carenan,siihen siirrytäänkin nyt kun lapsi on jo2,5v niin käy jo pieneksi toi telakkamallinen istuin.

Tästä sepustuksesta ei ottanut mitään tolkkua... Ainoa mikä kävi selväksi oli se, että merkki on ollut Carena.
 
noissa istuimissa on selostettu et minkä kokoiselle lapselle ne sopivat ja tossa turvavyö mallissa on alkaen 15kg ja meillä tosiaankin alkaa olla liian ahdas toi telakka mallinen,ja lapsi on pitkä niin ei se millään mahdu tohon telakkaan kohta.Kyllähän mä muuten pitäisin siinä istuimessa pitempäänkin,on se paljon turvallisempikin!
 
Meillä myös tytöllä Be safen izi combi isofix. Oli meille ainut vaihtoehto Tampereen liikkeissä myytävistä istuimista koska tyttö oli niin pieni. Monissa sivutörmäyssuojat alkoivat vast atytön pään yläpuolelta. Kun sitten tuli ajankohtaiseksi laittaa toiseenkin autoon istuin niin ostettiin toinen koska tuon istuimen siirtäminen autosta toiseen ei ole mielestäni helppoa, vaikka se onkin isofix-kiinnitteinen. Tuo penkki on hintaluokassa 450-480e.

Mieti mitä haluat.. Isofixit vai ei, paljonko lapsi painaa, pitääkö istuinta siirtää toiseen autoon, kuinka pitkä lapsi on, haluatko selän vai kasvot menosuuntaan, halautko kiinnittää aina koko istuimen kiinni vöillä vai vaan lapsen niillä vöillä, hintaluokka..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja pippuri:
Meillä besafe izi combi isofix. Tykätään kovasti sekä vanhemmat että lapsi. Ainoana miinuksena vöiden kiristys joka on aika tiukka.

Mä Peesaan tätä! Älyttömän hyvä istuin. Alkuun tuo vyön kiristys oli tiukka, mutta on ajanmittaan "löystynyt".

Niin muuten on ja se on hyvä. Heinäkuussa ostetussa on jo löystynyt mutta tammikuussa ostettu on vielä "uuden karhee".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Riippuu niin autosta ja omista mieltymyksistä. Ja rahasta.
Sellainen, jonka saa asennettua sekä selkä menosuuntaan että kasvot menosuuntaan. Jos ostat istuimen lastentarvikeliikkeestä, varmasti kaikki merkit ovat kelpoja vaihtoehtoja.
Meillä oli Britaxin 2WE, mutta muitakin vaihtoehtoja on pilvin pimein.

Mä en suosittele välttämättä istuinta jonka saa molemmin päin. Meillä Maxi-Cosin Mobi, vain selkä menosuuntaan ja loistava. Tarvitsee toki tilaa autossa, eikä ehkä kaikkiin pieniin autoihin mahdu (niinkuin ei moni muukaan istuin selkä menosuuntaan asennettuna). Isot tilat kuitenkin lapselle, istuimen kallistuksen säätö, hyvät vöiden säädöt. Edellisellä lapsella oli reilu 3-vuotiaaksi (isokokoinen poika), ja nyt pikkusiskolla 2,5v. Käytössä varmaan vielä vuoden. Sitten voikin siirtyä hyvään vyöistuimeen.

Molemminpäin käytettävissä istuimissa täytyy tehdä aina kompromisseja (kuten esim. yhdistelmävaunuissa), sama tuote ei voi useinkaan olla paras joka ikiseen käyttötarpeeseen. En silti sano ettei voi olla hyvä, mutta meillä isommilla lapsilla olleet molemminpäin olevat istuimet eivät sitä olleet (Akta/Gracon malli).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Alkuperäinen kirjoittaja pippuri:
Meillä besafe izi combi isofix. Tykätään kovasti sekä vanhemmat että lapsi. Ainoana miinuksena vöiden kiristys joka on aika tiukka.

Mä Peesaan tätä! Älyttömän hyvä istuin. Alkuun tuo vyön kiristys oli tiukka, mutta on ajanmittaan "löystynyt".

Niin muuten on ja se on hyvä. Heinäkuussa ostetussa on jo löystynyt mutta tammikuussa ostettu on vielä "uuden karhee".

Jep. ja oikealla tekniikalla kiristys on helpompaa, eli kannattaa vetää lantio vyöt tiukalle, ennenkuin alkaa kiristämään olkahihnoja.
 

Similar threads

Yhteistyössä