Kaukajärveltä löydettiin 15-vuotiaan tytön ruumis

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Eipä tuo Kaukajärvi tai Annala nyt mitään levotonta aluetta ole!!!
Kyllä annala ja kaukajärvi on aika pulsua aluetta, etenkin kaukajärvi. Kauksulla asuu " köyhiä " slummin näkösis talois asuvia pulsuja.
Mun käsittääkseen molemmilla alueilla on omistusasuntoja sekä vuokra-asuntoja.
Joten aika niputtamista on jos köyhäksi spurgualueeksi nimeät molemmat :snotty:
Itse asun 300m päässä tuosta paikasta... ja ihan omassa asunnossa asutaan. Kyllä täältä vuokra-asuntojakin löytyy...
Olen asunut siinä kauppakeskuksen takana, eli suunnilleen yhtä lähellä ko. paikkaa ja siellä oli todella rauhallista aina. Mitään häiriötä, meteliä tms. ei ollut 5 vuoden aikana kun siinä asuttiin.

huah
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja niinno:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Kyllä annala ja kaukajärvi on aika pulsua aluetta, etenkin kaukajärvi. Kauksulla asuu " köyhiä " slummin näkösis talois asuvia pulsuja.

Hyvä jos olet asiaan perehtynyt ;) Mutta pultsarit tai köyhät ei ole yhtä kuin levoton!
huoh, jos olet asunut annalan ja kauksun pulsutaloissa tai lähellä niin tiedät että ei mitään rauhallista eloa siellä ole...... ja se vaikuttaa ympäristöön!
Pulsutaloja löytyy lähes joka kaupunginosasta.
Löytyy, mutta esim. Lentävänniemessä jos niitä jossain on 1 tai 2 niin niitä ei huomaa katukuvasta. Toisin kuin annalassa ja kauksulla jossa on kunnon ryppäinä. Ja tosiasia on että kaupunki pistää vähätuloiset asuun kauksulle tai annalaan kun vuokrakämppää hakevat, se kertoo paljon

Saanko mä nyt heittää ihan sellasen pienen kysymyksen, että miten ne vähätuloiset liittyy nyt tämän tytön tappoon?
Liittyy siihen tekijään.

Minä
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Hyvä jos olet asiaan perehtynyt ;) Mutta pultsarit tai köyhät ei ole yhtä kuin levoton!
huoh, jos olet asunut annalan ja kauksun pulsutaloissa tai lähellä niin tiedät että ei mitään rauhallista eloa siellä ole...... ja se vaikuttaa ympäristöön!
Onhan siellä paljon myös omistusasuntoja ja ihan siistiä porukkaa. Etenkin Annalassa on paljon sitä pienkotialuetta. Se vuokratalorypäs siinä kauppakeskusta vastapäätä on vähän levottomampaa, mutta ihan samanlaisia on Hervannassa, Linnainmaalla jne jne..

Tarkotatko sä niitä matalia harmaita kivimökkejä siinä kadun varressa? Ne on opiskelijaasuntoja, että ihmekö, jos on vähän levottomampaa. Mutta ei ne kyllä mitään spurkujengejä ole.
Niin tai siinähän ympärillä olevat vähän vanhemmat talot on ylipäätään vuokrataloja, kun taas siinä kauppojen takana haiharan puiston puolella ja juuri tuon kyseisen postin ympärillä on niitä muutaman vuoden sisään rakennettuja uudempia taloja, joissa omistusasuntoja.

jep

Onhan siellä paljon myös omistusasuntoja ja ihan siistiä porukkaa. Etenkin Annalassa on paljon sitä pienkotialuetta. Se vuokratalorypäs siinä kauppakeskusta vastapäätä on vähän levottomampaa, mutta ihan samanlaisia on Hervannassa, Linnainmaalla jne jne..

Tarkotatko sä niitä matalia harmaita kivimökkejä siinä kadun varressa? Ne on opiskelijaasuntoja, että ihmekö, jos on vähän levottomampaa. Mutta ei ne kyllä mitään spurkujengejä ole.
Ei vaan ne takunvainionkadun ym. no yleensäkkin siitä salelta mikä onkaan siwalle päin on iso rypäs vuokrakämppiä.... Ja kyse ei niissä todellakaan ole opiskelijoista

Alkuperäinen kirjoittaja huah:

Löytyy, mutta esim. Lentävänniemessä jos niitä jossain on 1 tai 2 niin niitä ei huomaa katukuvasta. Toisin kuin annalassa ja kauksulla jossa on kunnon ryppäinä. Ja tosiasia on että kaupunki pistää vähätuloiset asuun kauksulle tai annalaan kun vuokrakämppää hakevat, se kertoo paljon

Saanko mä nyt heittää ihan sellasen pienen kysymyksen, että miten ne vähätuloiset liittyy nyt tämän tytön tappoon?

Liittyy siihen tekijään.
Eiks se tekijä asunut jossain päihdekuntoutuskeskuksessa....

Minä
Missäpäin siinä on muuten sellainen keskus, missä niitä vieroitus ja päihdekuntoutusporukkaa on? Kuulin vaan huhuja siitä joskus, mutta en ole koskaan tiennyt missä sijaitsee.

joo o
Alkuperäinen kirjoittaja huah:

Liittyy siihen tekijään.
Eiks se tekijä asunut jossain päihdekuntoutuskeskuksessa....
Jep mutta oman asunnon saatuaan kaupungilta niin varmasti olisi asunut noilla kulmilla....

joo
Missäpäin siinä on muuten sellainen keskus, missä niitä vieroitus ja päihdekuntoutusporukkaa on? Kuulin vaan huhuja siitä joskus, mutta en ole koskaan tiennyt missä sijaitsee.
Käsittääkseni siinä postin lähellä... Ainakin joskus sijaitsi kun jouduin noilla kulmilla asumaan ja asioimaan

Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Ei vaan ne takunvainionkadun ym. no yleensäkkin siitä salelta mikä onkaan siwalle päin on iso rypäs vuokrakämppiä.... Ja kyse ei niissä todellakaan ole opiskelijoista

Niin joo niitä vuokrataloja. Ei niin: niissä tosiaan asuu mm kunnan kuskeja, joiden tulot ei oo ihan miljoona-asuntoluokkaa (tiedän, koska olen käynyt kylässä ). Ja sitten mun yksi lapsuuden ystävä, ja toinen nuoruuden ystävä, ja meidän tuttavaperhe asui niissä myös (äiti, isä, kolme lasta, hyvin uskovaisia ihmisiä ). Ja sitten meidän toinen tuttavaperhe asui siinä hetken ollessaan evakossa omasta kodistaan... Mä en ole ikinä kyllä tullut huomanneeksi siellä mitään ongelma porukkaa. Ilmeisesti liikun ihan vääriin aikoihin. Mun veli taas asuu niissä uudehkoissa taloissa siinä kauppakeskuksen takana, lähellä valintataloa... Ja sielläkin on tosi rauhaisaa.

gatto
Se on siinä riipuksenkadun päässä..... Siinä on ensin ne 3 korkeaa kerrostaloa toisella puolella autokatokset.

Minä
Alkuperäinen kirjoittaja gatto:
Se on siinä riipuksenkadun päässä..... Siinä on ensin ne 3 korkeaa kerrostaloa toisella puolella autokatokset.
Ok, selkis, kiitos!

vieras
Tää nyt menee jo asiasta ohitse, mutta miten se kenenkään meistä teinejä suojelisi, vaikka asuisimme kuinka kaukana ns. huonoista alueista, mitä ne sitten milloinkin ovat. (Näiden keskustelujen perusteella vähintään puoli kaupunkia on hirveää slummia.) Tuokaan tyttö ei edes ollut Kaukajärveltä. Ei se suojellut häntä yhtään, että asui jossain muualla.

Minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tää nyt menee jo asiasta ohitse, mutta miten se kenenkään meistä teinejä suojelisi, vaikka asuisimme kuinka kaukana ns. huonoista alueista, mitä ne sitten milloinkin ovat. (Näiden keskustelujen perusteella vähintään puoli kaupunkia on hirveää slummia.) Tuokaan tyttö ei edes ollut Kaukajärveltä. Ei se suojellut häntä yhtään, että asui jossain muualla.
Joo, kyllä se enemmän on kiinni siitä, missä seurassa ja nuori aikaansa viettää ja mitä niissä porukoissa puuhataan ja vedetään.

tia
Alkuperäinen kirjoittaja annnnn:
mikä se yhteisö ircissä on?
tytön kuvat on poistettu ircistä.muistosivut kyllä on ilman tytön kuvia.

tekijä on sininauhassa asuva päihde ja huume riippuvainen nuori.
nimikin mainitaan sivuilla.täältä varmaan poistettaisiin heti,eikä varmaan saa julkaistakaan,kun on vasta epäilty ei tuomittu

vieras
Poliisi: Tyttö ehkä raiskattiin ennen surmaa

16.08. - 22:00 (Luotu: 19:40)

Epäilty oli tekohetkellä ainakin alkoholin vaikutuksen alaisena

Tampereen poliisi epäilee, että 18-vuotias tamperelainen nuori mies mahdollisesti raiskasi ja sitten tappoi 15-vuotiaan tamperelaisen tytön Tampereen Kaukajärvellä, kun perjantai vaihtui lauantaiksi.

Molempien nuorten ilta alkoi Kaukajärven S-marketista, mistä nuorisoporukka osti oluttölkkejä illaksi.

Nuoret siirtyivät S-marketin viereisen postin taakse. He oleilivat lastauslaiturilla.

Paikka on suojaisa. Lähellä kulkee Kaukajärven lähiön pääkatu, Juvankatu, mutta hevoskastanjat peittävät näkyvyyden kävelytielle.

Illan piti olla hauska. Ensimmäinen kouluviikko on takana.

Yhdeksän aikaan illalla pilvet tulivat auringon tielle. Yöksi oli luvattu sadetta.

Kaukajärvellä iltaa viettäneet nuoret olivat tamperelaisia.

Ainakin epäilty asui Kaukajärvellä, Sininauhaliiton tukiasunnossa. Siellä asuu päihde- ja mielenterveysongelmaisia, kodittomia tai vastaavissa vaikeuksissa olevia.

15-vuotias tyttö asui Kalevassa. Hän oli yhdeksännellä luokalla Sampolan koulussa.

Osa nuorista joi illan aikana olutta, myös 18-vuotias tamperelainen nuori mies.

Miehen tunteneiden nuorten mukaan epäilty käytti myös huumeita ja oli usein sekaisin. Poliisin mukaan hänen tilillään on pieniä omaisuusrikoksia, ja muutamissa tappeluissakin hän on ollut.

Lämpötila alkoi laskea ja nuoret lipuivat vähitellen kotiin tai muualle ennen puoltayötä. Vain kaksi jäi.

Raiskaus ehkä motiivi
15-vuotias tyttö jäi jatkamaan iltaa nuoren miehen kanssa.

- Se oli viimeinen, joka näki sen hengissä, yksi surmapaikalle lauantaina palanneista nuorista huokaa.

Tampereen poliisi epäilee, että nuori mies surmasi tytön puolen yön aikaan eli melko pian sen jälkeen, kun muut nuoret olivat poistuneet paikalta.

Tekotavasta poliisi vaikenee, mutta tyttöä ei ainakaan ammuttu. Tapauksen tutkintaa johtava rikoskomisario Ari Luoto kertoi lauantai-iltana, että poliisi tutkii raiskattiinko tyttö.

- On mahdollista, että seksuaalirikos olisi tässä yksi motiivi tapolle.

Epäilty nuori mies jatkoi tapon jälkeen illan viettoa muiden nuorten kanssa ja osallistui Kaukajärven päiväkodin ikkunoiden rikkomiseen.

Nuoret surmapaikalle
Kello 8.30 lauantaiaamuna Kaukajärven postin takana kävellyt ohikulkija näki hevoskastanjoiden takana ihmisen makaamassa.

Hän soitti hätäkeskukseen. Paikalle tuli ambulanssi, mutta mitään ei voitu enää tehdä.

Poliisi saapui rikospaikalle, jonne alkoi virrata myös nuoria, jotka olivat viettäneet siellä perjantai-iltaa.

Nuoret kertoivat poliisille illan tapahtumista ja soittelivat kavereilleen, jotta illan kulusta saatiin jonkinlainen kuva. Tapetun tytön henkilöllisyys onnistuttiin varmistamaan. Samalla epäilyt nuorta miestä kohtaan heräsivät.

Poliisi poistui paikalta ja ryhtyi kuulustelemaan nuoria poliisiasemalla.

Surmapaikalle jääneet nuoret antoivat iltapäivällä poliisille vinkin, että epäilty palasi sinne. Hänet saatiin kiinni kello kolme iltapäivällä. Tapausta tutkitaan tappona.

- Murha vaatii suunnitelmallisuutta ja harkintaa. Tämä on kuitenkin ehkä pikaistuksissa tehty, rikoskomisario Ari Luoto sanoi lauantaina.

Samoihin aikoihin poliisi vei uhrin äidille Kalevaan kuolinviestin.

Lasienkeli ja runoja
Hieman myöhemmin lauantaina iltapäivällä Kaukajärven postin lastaussillalla, gerberoiden ja kynttilöiden keskellä istui valkoinen lasienkeli.

Ympärille kaatosateeseen kerääntyi kylmästä tärisevä joukko nuoria. Yksi itki, toinen astui askelen lähemmäs ja halasi. Kolmas sytytti hiljaa tupakan.

Muutamaa tuntia aiemmin joukko oli kuullut uutisen postin takaa löytyneestä 15-vuotiaan tytön ruumiista.

Uutisen jälkeen puhelimet soivat koko päivän. Nuoret yrittivät selvittää, onko joku kavereista poissa. Monelta on.

Poliisi jatkoi todistajien ja epäiltyjen kuulusteluja koko lauantai-illan ja jatkaa tänään sunnuntaina.

Sunnuntaina poliisin myös pitää päättää epäillyn mahdollisesta pidättämisestä.

- Toivon, että meillä on oikea henkilö kiinni. Muuten voi mennä vähän vaikeaksi, Ari Luoto pohti lauantai-iltana.

Illalla suruviesti oli kiirinyt internetissä uutisiin, mutta myös nuorten suosimaan Irc-galleriaan.

Sinne oli perustettu uhrin muistoksi yhteisösivusto, minne nuoret ovat purkaneet tunteitaan runoillen.

Suru ei riitä. Aamulehden tapaamien nuorten silmissä oli lauantaina myös hämmennystä, vihaa ja pelkoa.

Kristiina Tolvanen

Kaisa Järvelä

Aamulehti

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/100674.shtml

vieras
Missäs Linnainmaalla?

Minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Missäs Linnainmaalla?
No se vuokrakerrostaloalue on aika levotonta välillä ja se porukka joka pyörii koilliskeskusken läheisyydessä. Monesti on jonkinlaista häiriötä kun viikonloppuna käy kaupassa. Viimeksi vuokrataloille päin juoksi kahden kaupasta varastetun kaljakeissin kanssa vartiojoita pakoon tosi sekavassa tilassa oleva tyyppi. Ja Mäentakusen kadun varressa makasi selällään lähes sammuneena poikittain jalkakäytävällä kirkkaan pullon kanssa joku mies.

vieras
Leinolassakin ryöstettiin viime perjantaina kioski puukolla uhaten.Tekijät kyllä saatiin pian kiinni.
Kai tätä levotonta porukkaa löytyy vähän sieltä ja täältä.enemän ja vähemmän.

Yhteistyössä