Kauhun hetkiä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuPerhe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PikkuPerhe

Uusi jäsen
10.08.2012
20
0
1
Eilen poikani melkein 8v lähti kavereilleen kilometrin päähän. Puhelin oli mukana, mutta sim-kortti oli huonosti, siihen ei saatu yhteyttä. Soittelin pojan kavereille ja vanhemmille, jotka sitten soittelivat eteenpäin.. Kaikki kaverit sanoivat, ettei ole poikaa näkynyt :( Lähdin etsimään poikaa, kiertelin kaikki paikat missä voisi olla. Meni tunteja.. Sitten iski paniikki, soitin läheisilleni, ettei poikaa löydy mistään ja sain apujoukkoja etsintöihin. Kiertelimme ympäriinsä. Lopulta näin yhden tutun pojan, jolta kysyin onko nähnyt poikaani. Sanoi, että juuri pyöräili ohi kaverin kanssa kaverin kotia kohti. Noniin, sieltäpä poika sitten löytyi mistä pitikin. Ei pojalla mitään hätää ollut, me muut vaan huolesta kipeinä.
MUTTA, miksi kaikki kaverit valehtelivat?? Seuraavaksi olisin soittanut jo poliisille, jos ei olisi löytynyt.

"Kauhun hetket" kuulostaa hieman yliampuvalta nykyhössötykseltä :D

Tunsivatkohan omat vanhempani "kauhun hetkiä" kun alle kouluikäisenä olin kolmen kilometrin päässä uimarannalla kavereiden kanssa eikä matkapuhelimia oltu vielä edes keksitty?

• Tykkää
Reactions: Isämies
Ensiksi kysyisin syytä omalta pojalta, miksi kaverit valehteli. Jotenkin en usko, että kaverit olisivat oma-aloitteisesti valehdelleet vaan oma poika olisi jotenkin pyytänyt. Ei ehkä halunnut tulla vielä kotiin tms

No kyllä hiukan paniikki iski, kun muksu oli kuudetta tuntia "matkoilla" ja kukaan muka ei ollu nähny. Kyllä siinä juu oli pojassakin vikaa, kun ei kotiin tullut, vaikka varmasti tiesi että kyselty oli. Mutta jos nää kaverit olis vanhemmilleen edes sanoneet totuuden, olis ne voineet välittää tiedon mulle. Eikä olis tarvinnu olla turhaan huolissaan.

Edelleenkin,kysyitkö lapselta miksi kaverit valehteli?

Mä ainakin selvittäisin ton jutun ja sitten miettisin rangaistusta.
Edes mun 10v ei saa olla "tunteja" pois käymättä tai soittamatta.

Miten voi sim-kortti olla huonosti?
Minusta tuntuu että se sim-kortti on tahallaan laitettu "huonosti" ja sitten on kavereille sanottu että ei saa kertoa. Pojassa siis "vika".
Minä varmaan sanoisin että jos se puhelin ei toimi niin otetaan se kokonaan pois, ainakin viikoksi, niin katsotaa että toimiiko se sitten viikon kuluttua paremmin. Sen viikon aikana ei tietenkään voisi missään käydä kun ei voi pojalle soittaa.
Sellane tyranni oon...

asia kannattaa selvittää!valehtelu! koska luottamus on myös tärkeä asia kaveri suhteiden kannalta ja eikö valehtelu ole väärin. kyllä se huoli tulee jos lapsi on monta tuntia teillä tietämättömillä!

Kyllä se kortti on ollut ennenkin pois paikoiltaan, kun luuri on esim. pudonnut. Eikä sitä huomaa, kun virtaa on kuitenkin puhelimessa, vain soittoyhteyttä ei saa :/
Ihmettelen todella vanhempia, jotka ei huolestuisi tossa tilanteessa, jos muksusta ei MUKA oo havaintoo moneen tuntiin :O
Ei kyllä mene niille kavereille vähään aikaan..leikkii kotipihalla. Kerää luottamusta :)

Viimeksi muokattu:
En voisi kuvitellakaan tilannetta, missä tuo minun 9-vuotias saisi rallatella menemään kavereitten kanssa pitkin maita ja mantuja. :O
Kyllä on vastuutonta sakkia, kun alle 8-veet tuolla tavalla huitelevat..

Ja noille irvailijoille. Eri se oli silloin 30 vuotta sitten, jolloin hörhöjäkin oli huomattavasti vähemmän yms yms.

Kyllä se kortti on ollut ennenkin pois paikoiltaan, kun luuri on esim. pudonnut. Eikä sitä huomaa, kun virtaa on kuitenkin puhelimessa, vain soittoyhteyttä ei saa :/
Ihmettelen todella vanhempia, jotka ei huolestuisi tossa tilanteessa, jos muksusta ei MUKA oo havaintoo moneen tuntiin :O
Ei kyllä mene niille kavereille vähään aikaan..leikkii kotipihalla. Kerää luottamusta :)

No voi olla, en ole vaan koskaan moisesta kuullut. Toisaalta jos tietää tämän ja puhelin on tippunut niin eikö kannattaisi sitten tarkistaa se kortti ettei sitten tuu sanomista jos mami yrittä tavoittaa?

Olisin itekkin todella huolestunut ja varmasti pelkäisin jotain "pahinta".

En kyllä ehkä uskoisi et poikasi kavarit ovat itse -yksin ainakaan- keksineet että huijaavat et poikasi ei ole heidän seurassaan.. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Epäilisin ensin et poika olis sanonut kavareille et älkää kertoko että olen täällä tms.

Ja noille irvailijoille. Eri se oli silloin 30 vuotta sitten, jolloin hörhöjäkin oli huomattavasti vähemmän yms yms.

Olisiko sinulla jotain tukea tämän väitteesi tueksi? Kaikki minun lukemani tutkimus väittää nimittäin ihan päinvastaista. Itse asiassa elämme parhaillaan kaikkein turvallisinta aikaa koko ihmiskunnan historiassa.

Iltapäiväläyhäkkeiden lööpit voivat toki antaa asioista jossain määrin erilaisen kuvan, mutta hei, niiden tehtävä ei olekaan tulkita maailmaa totuudenmukaisesti, vaan myydä sitä paperiroskaa.

Mun ei tarvitse kuin kuulla että "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä", niin tulee epämukava olo ja pieni huoli. Siis kun lapsen puhelimeen soitan. Hänen kännykkänsä menee itsestään kiinni, eilenkin peräti 5 krt...pitänee viedä puhelin huoltoon.

Ymmärrän siis, että ap oli kovin huolissaan. Olisin itsekin ollut, enkä mielestäni ole ollenkaan ylireagoiva hössö.

Mutta mietin, että miksi ne kamut valehtelisi? Siksi, koska poika käski valehdella? Tai siksi, ettei poika ollut heidän kanssaan oikeastikaan?

Yhteistyössä