Kauhia koira-kuume. Kuinka susotutella mies mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ongelmana on kuinka suostutella mies mukaan tähän koiran hankinta hommaan?

Olis niin ihan ottaa joku kultanennoutaja tia lappis.
Meillä kaksi lasta 3v ja 11kk. Ja nehän on lapsiystävällisiä.

Mieskin tykkää koirista paljon.

Meillä ollut koira ennen esikoista, mutta piti antaa appiukolla ja sen vaimolle kun tuli mustasukkaiseksi vauvan synnyttyä.

Nyt kun ollaan tässä taas oltu tekemissä tän entisen koiran kanssa niin iskenyt kauhea koira-kuume olis niin ihana saada sellanen ihana rakastava hännänheiluttaja tänne.

Kun tänään mä miehelle sanoin et aattele miten kiva semmonen koira olis, että lehdessä oli noutajanpentuja.. niin sanoi vaan et älä vaan alota ja vaihto puheenaihetta :D

Älä ota. Koirat on syvältä. Niitten pentuaika on vastaava kuin ihmislapsen vauva-aika, paitsi ettei niille saa vaippoja. Ne pissii ja kakkii joka paikkaan, tekee tuhojaan, puree, rikkoo, raapii. Ja se kouluttaminen on osa sinänsä. Meillä on kohta 4-v kultsu ja toista koiraa en ota kun tuosta ryökäleestä aika jättää.

SItäpaitsi, mieti sitä ulkoilutusta. Ulos on lähdettävä oli ilma mikä hyvänsä. Aikaisin aamulla, myöhään illalla. Eikä pelkkä pissatus riitä, kunnon lenkki on tehtävä myös silloin, kun ilma on kauhea eikä yhtään jaksais.

Alkuperäinen kirjoittaja Unohda:
Älä ota. Koirat on syvältä. Niitten pentuaika on vastaava kuin ihmislapsen vauva-aika, paitsi ettei niille saa vaippoja. Ne pissii ja kakkii joka paikkaan, tekee tuhojaan, puree, rikkoo, raapii. Ja se kouluttaminen on osa sinänsä. Meillä on kohta 4-v kultsu ja toista koiraa en ota kun tuosta ryökäleestä aika jättää.

SItäpaitsi, mieti sitä ulkoilutusta. Ulos on lähdettävä oli ilma mikä hyvänsä. Aikaisin aamulla, myöhään illalla. Eikä pelkkä pissatus riitä, kunnon lenkki on tehtävä myös silloin, kun ilma on kauhea eikä yhtään jaksais.

sä et vissiin koiraas rakasta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jep...jos et sitä ekaa koiraa pystyny pitämään niin unohda koko juttu!!

Ja ihan kun se olisi omistajan vika et koira tulee mustikseski vauvasta??
ei olis eka kerta..

Koira on parempi ottaa VASTA lasten jälkeen.

Koira ja lapset on huono yhdistelmä, älä ota koiraa kun on noin pieniä lapsia. Meillekään ei koiraa tule enää tämän piskin jälkeen, on tosi rankkaa hoitaa pieniä lapsia ja siinä samassa koiraa.
Et pääse mihinkään ilman suuria järjestelyjä, karvoja joka paikka täynnä ja pahimmassa tapauksessa alkaa tuhota paikkoja, ei yhtään kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Koira ja lapset on huono yhdistelmä, älä ota koiraa kun on noin pieniä lapsia. Meillekään ei koiraa tule enää tämän piskin jälkeen, on tosi rankkaa hoitaa pieniä lapsia ja siinä samassa koiraa.
Et pääse mihinkään ilman suuria järjestelyjä, karvoja joka paikka täynnä ja pahimmassa tapauksessa alkaa tuhota paikkoja, ei yhtään kivaa.
Voisin melkein sanoa, että tuommoinen äiti ja lapsi on huono yhdistelmä.

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
No jep...jos et sitä ekaa koiraa pystyny pitämään niin unohda koko juttu!!

Ja ihan kun se olisi omistajan vika et koira tulee mustikseski vauvasta??
ei olis eka kerta..

Joo ei, mutta ap kaipasikin ihanaa rakastavaa hännänheiluttajaa eli ei pärjännyt mustiskoiran kanssa! Tiedän monia ketkä pärjää!

Mitenkähän se että omasta mielestäni on raskasta hoitaa koiraa ja lapsia samaan aikaan tekee minusta jotenkin huonon äidin? :o
Oikeesti kannattaa harkita tarkkaan tuota asiaa, että riittääkö aika varmasti koiralle sekä lapsille. Minulla ainakaan ei meinaa riittää ja hermot menee noiden karvojen kanssa.

Kauheaa liioittelua taas.. ihan kuin se koira olisi kuin vastasyntynyt vauva.. buhaahaaa sallikaa mun nauraa..

Jotkut koirat on paljon vaikeampia kuin vauvat ja lapset, toiset koirat taas menee siinä sivussa. Riippuu niin koirasta.

Mitenkähän se että omasta mielestäni on raskasta hoitaa koiraa ja lapsia samaan aikaan tekee minusta jotenkin huonon äidin? :o
Oikeesti kannattaa harkita tarkkaan tuota asiaa, että riittääkö aika varmasti koiralle sekä lapsille. Minulla ainakaan ei meinaa riittää ja hermot menee noiden karvojen kanssa.

Liian usein niillä, joiden mielestä koiranpito menee näpsästi ja vaivattomasti lasten ohessa, ei ole rima kovin korkealla. Koira saa ruokaa ja pakolliset pikalenkit, ja lopun aikaa se sitten olla möllöttää ihmisten jaloissa. Monien koirien pää kestää tylsän elämän yllättävän hyvin, mutta mun oma pää ei kestäisi katsoa joutilasta koiraa. Kun vuorokaudesta loppuvat tunnit kesken, yleensä se on koira joka kärsii. Tämän vuoksi meillekään ei tule uutta koiraa, ennenkuin lapset voi jättää keskenään kotiin lenkkien ajaksi.

meillä on 3 lasta ja kolme koiraa. koirien kanssa harrastetaan tottelevaisuutta,agilityä ja jälkeä. Lapset kulkevat treeneissä mukana, mutta ei se helppoa ole.
Järjestelyt vievät aikaa ja aiheuttavat vaivaa, mutta itse olen tämän tien valinnut, ja siihen myös tyytyväinen. Lapset ovat aina innoissaan lähdössä treenaamaan, siellä on muitakin koiria ja usein lapsiseuraa, sekä aina jotain tekemistä.

Mieti tarkkaan, riittääkö aika ja hermot. Mieti onko mies tai sinä, jompikumpi kotona, että pääset esim iltalenkille? Aina ei voi lapsia mukaan ottaa. Tai VOI, mutta kaatosateessa se ei ole enää hauskaa. Jos aika ja hermot riittää, mieti mitä jos tulee allergioita. Mitä koiralle sitten tapahtuu? mitä jos haluatte reissata, minne ei voi koiraa ottaa? Mieti rahatilanne, koiran hankintahinta on loppupelissä vähän. Laadukas ruoka (ei mikään ruokakaupan Luppa), rokotukset, mahdolliset sairastumiset, loukkaantumiset, mahdollisesti vakuutus?
Entä jos koira tuhoaa puolet asunnosta? Näitä kannattaa miettiä oikeasti.

Ja kun tämä alkaa olla selvä, ota koira :D

En osaisi elää ilman koiraa. Miehenkin sai mukaan aika helposi, viimeinen niitti oli kun mentiin katsomaan. Olisin halunnut kaksi, mutta mies suostui yhteen :D Sai ikäänkuin tahtonsa läpi :saint:

Lapsen synnyttyä koira jäi vähän vähemmälle huomiolle, mutta on kestänyt hyvin. Ja lapsi rakastaa meidän koiraa ja kissaa. Olisi kurja ajatella, että jäisi ilman eläinkontakteja.

No meille ei tuu ikinä koiraa eikä muutakaan karvaeläintä allergian takia (lisäksi mä pelkään koiria, siksi allerginen mies oli loistava valinta).

MUTTA mä ihmettelen just tota, että miten te ehditte/jaksatte? Meillä ei voinu ekaan neljään vuoteen jättää lasta silmistään kuin vessassa käynnin ajaksi ja sekin saattoi ollaa kohtalokasta. (lähinnä omaisuusvaurioita, mutta myös näitä loistavia leikataan hiuksia kun ensin on haettu sakset ylähyllyltä tai pompitaan sohvalla kunnes joku putoaa. jep, kyllä se on kiellettyä ollut aina...)

Niin miten muka lenkitetään koira uhmaikäisen (EN KÄVELE!) ja vauvan kanssa? mä oon jotenki luullu, että tunti on minimi ja sen koiran pitäisi myös JUOSTA eikä lonnia.

Ja sit kolmas, mä en saa edes lapsia hoitoon kuin kerran-pari vuodessa, enkä tunne yhtään ihmistä joka voisi ottaa koiran JA lapsen hoitoon. Ok, tosiaankaan lähipiirissä ei ole paljon koiria- (olenkohan valinnut lähipiirini pelkoni takia näin...?)

Vähän hankalaa se onkin. Meillä on iso aidattu piha, joka antaa armoa lenkkeihin. Nyt kesällä koira ei halunnut edes olla siellä, vaan sisällä. Mies tekee lenkin aamulla ennen töihin menoa, iltapäivällä käydään yhdessä lapsen kanssa usein pellon pientareella kävelemässä niin koira saa juoksennella vapaana.
Hoitojutut hankaloituvat, kaikkien luo ei voida jäädä yöksi kun ei voi ottaa koiraa mukaan. Ja yhdessä perheessä on koira, mut koirat ei tule toimeen keskenään. Eli sumplimista. Ja koira ja lapsi eivät ole koskaan olleet yhtäaikaa hoidossa. Koira on ollut enemmän, lapsi kaikkialla oikeastaan mukana :)

Karvaa ja sotkua (hiekkaa) tulee toki enemmän, mutta sekin on sellainen persoona-asia. Toiset ei kestä -ne, joilla on valkoiset sohvat ja valkoiset köäsinkudotut persialaiset villamatot. Pitää imuroida usein tai -kuten meillä- sietää karvat. Ainakin lapsi on äärettömän terve ja allergiton. Uskon, että elukoilla on siihen suotuisa vaikutus.

Olen 24/7 yksinhuoltaja, lapseni ovat nyt ala-asteikäisiä. Koirasta olen salaa haaveillut muutaman vuoden; minulla on ollut koiria ollessani koululainen ja myöhemmin parikymppisenä sinkkuna. Hankin koiran tänä kesänä; aiemmin ei olisi voinut ottaa. Nyt lapset voivat a) olla yksin pari-kolmekin tuntia keskenään kotona, kun minä lenkitän koiraa b) viedä koiraa ulos, jos minä olen esim. sairaana tms. Alle kouluikäiset pitää ottaa sinne lenkityksille mukaan (JOS toinen vanhempi ei ole kotona) ja jokainen tietää muutenkin sen kivan vaaterumban, kun on pakkasta tai sataa... koira on hyvä ja hieno kaveri kotona, kun kaikki perheenjäsenet voivat osallistua sen ulkoiluttamiseen. Sinkkunakin koira meni minulla oikein hyvin, kun en reissaa, vaan viihdyn paljon kotosalla ja nautin ulkoilusta.

ei sinun koiraa kannattaisi ottaa jos aika ei riitä ja yhtäkkiä elämä muuttuisikin niin että en suosittele ainakaan sinulle koira tulisi antaa ihmiselle jollaon aikaa eikä ota koiraa vain ulkonäön vuoksi.Olen kuullut ihmisistä jotka ottaa vaativia villakoiria ulkonäön vuoksi ja eivät hoida turkkia.

Uusimmat

Yhteistyössä