Kauhein työpaikkanne tai kesätyöpaikkanne jossa olette olleet. Kauanko jaksoitte olla?

  • Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti
Miuski harmailee
Mä en kyllä missään kovin kauheissa paikoissa ole töissä ollutkaan.. Tai siis olen kyllä siivonnut sairaalassa ja hotellissa opiskeluaikana, mutta ihan ok hommaa nuokin olivat. Tai ainakin leivässä pitivät. Yksi työharjoittelupaikka oli ärsyttävä, kun siellä ei ollut asiakkaita. En siis voinut harjoitella sitä, mitä varten sinne olin tullut. Ja sitten antoivat mulle vielä ei niin kiittävät arvioinnit, vaikka siellä ei oikeasti ollut yhtään asiakasta koko mun siellä oloaikana (perhekuntoutuspaikka).
 
Yhden huoltoaseman kahvila/ruokapaikka.

Olin 17v ja koulusta kesälomalla, päivittäin sain haukkuja esim sellaisesta asiasta kun työaika alkoi 10:15 niin mun piti alkaa tulemaan jo 10 töihin kun muuten ei ehditty saada kaikkia hommia tehtyä, ja se siis oli mun vika :LOL: :headwall:

Mut kestin koko kesän, oli aika herättävä kokemus siitä mitä se työelämä pahimmillaan voi olla.
 
Olin kesätöissä eräässä kotimaisessa teemapuistossa, siis yhden sortin huvipuistossa. Hirveän huono palkka, rasittavat esimiehet ja kamalat työvaatteet. Ja yksitoikkoista työtä. Pari kuukautta olin muistaakseni.
 
jurristi harmaana
Kyllä se on tuo hoito-ala. Viisi vuotta painoin vanhustyössä samassa työpaikassa (kaikkeni antaen, en siis naama norsunveellä tympeällä asenteella), sen jälkeen en enään jaksanut. Resurssit niin takapuolesta ja siitä johtuen työnteko tehty vaikeaksi, että ei sitä järjissään olisi kestänyt. Toinen vaihtoehto olisi ollut turtua niihin työoloihin ja jatkaa liukuhihna-tyylillä. Se vaan ei vastaa mun käsitystä laadukkaasta hoitotyöstä. Keikkaa olen tehnyt tuon viiden vuoden jälkeen samassa paikassa vielä parin vuoden ajan, mutta nyt taitaapi olla mun kohdalta ohi tuo työ ja on aika etsiä tulevalta alaltani töitä ensi vuodesta lähtien.
 
vieras
Voi ei eka kesätyö 1 kk olin paperitehtaalla konttaamassa pihamaalta n sormenpäänkokoista paperisilppua pois ja just ku sai kaikki kerättyä niin levis uus satsi ja eikun taas konttaamaan! Tuli muuten keksittyä vaikka minkälaisia polvisuojia!
Toinen kesätyö samainen tehdas, ja taas 1 kk , jouduin lakaisemaan niitä rakennusten kattoja, hirveitä kerrostalon korkuisia kaikki!
 
En muista millä nimikkeellä olin töissä, mutta yhden kesäloman (n. 2kk) olin kylpylässä siivoamassa (pääasiassa siivosin hotellihuoneita). Se oli kyllä vihonviimeistä hommaa!!! |O Tai siis ne työ olot oli aivan pyllystä.
 
Yksityinen kotipalvelufirma, perheyritys parilla ulkopuolisella työntekijällä höystettynä.
Pahimmassa tapauksessa mulla teetettiin 16tunnin työvuoroja, ilmoitettiin vain hetkeä ennen kun työvuoroni (se normaali 8h päivä ) päättyisi että nyt on sattunut sitä ja tätä, kukaan ei pysty päästämään sua kotiin joten joudut valitettavasti tekemään toisen vuoron perään! :eek:
Asiakas jonka avuksi mut palkattiin tarvitsi hoitoa 24h/vrk joten jos olisin lähtenyt ennen kun joku hoitaja olisi tullut tilalleni, olisin pian saanut syyn heitteillejätöstä. En siis voinut muuta kuin jäädä töihin, tekemään sen toiset 8h putkeen ja soitella koiralle ulkoiluttajaa jos mies sattui olemaan reissuhommissa.. onneks sillon ei ollut vielä lapsia!
Otin sitten lopputilin ja lähdin firmasta kirjaimellisesti ovet paukkuen kun mulle tehtiin tämä samainen temppu ties kuinka monennen kerran, mutta sillä kertaa olin yövuorossa ja mua ei tultu päästämään aamulla pois.. eli menin klo 21 yövuorooni ja pääsin seuraavana päivänä klo 16!
Sillon loppui ymmärrys kun olin samoilla silmillä tehnyt moisen rupeaman hommia ja kehdattiin sanoa mun marmatuksille että sun pitäisi olla hiukan joustavampi kun on kyse näin pienestä yrityksestä, -henkilökuntaa ei vain ole tarpeeksi.
Se riitti, lähdin vaikka karenssia rapsahti.. En meinaan noudattanut edes sitä lakisääteistä 2viikon irtisanomisaikaani vaan sanoin itseni siltä seisomalta irti ja sanoin että tämä oli sitten viimeinen työvuoroni tässä firmassa.. jätin siis heidät entistä isompaan pulaan tempullani, mutten päivääkään katunut päätöstäni karenssista huolimatta.
 
Olin yhdessä lomakylässä siivoamassa eräänä kesänä ja juhannusta edeltävä ja sen jälkeinen viikko oli ihan hirveitä...

Lisään vielä, että mansikanpoiminta ei myöskään ollut mun juttu..reilun viikon sitä jaksoin :/
 
äiti täälläkin
Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
Yksityinen kotipalvelufirma, perheyritys parilla ulkopuolisella työntekijällä höystettynä.
Pahimmassa tapauksessa mulla teetettiin 16tunnin työvuoroja, ilmoitettiin vain hetkeä ennen kun työvuoroni (se normaali 8h päivä ) päättyisi että nyt on sattunut sitä ja tätä, kukaan ei pysty päästämään sua kotiin joten joudut valitettavasti tekemään toisen vuoron perään! :eek:
Asiakas jonka avuksi mut palkattiin tarvitsi hoitoa 24h/vrk joten jos olisin lähtenyt ennen kun joku hoitaja olisi tullut tilalleni, olisin pian saanut syyn heitteillejätöstä. En siis voinut muuta kuin jäädä töihin, tekemään sen toiset 8h putkeen ja soitella koiralle ulkoiluttajaa jos mies sattui olemaan reissuhommissa.. onneks sillon ei ollut vielä lapsia!
Otin sitten lopputilin ja lähdin firmasta kirjaimellisesti ovet paukkuen kun mulle tehtiin tämä samainen temppu ties kuinka monennen kerran, mutta sillä kertaa olin yövuorossa ja mua ei tultu päästämään aamulla pois.. eli menin klo 21 yövuorooni ja pääsin seuraavana päivänä klo 16!
Sillon loppui ymmärrys kun olin samoilla silmillä tehnyt moisen rupeaman hommia ja kehdattiin sanoa mun marmatuksille että sun pitäisi olla hiukan joustavampi kun on kyse näin pienestä yrityksestä, -henkilökuntaa ei vain ole tarpeeksi.
Se riitti, lähdin vaikka karenssia rapsahti.. En meinaan noudattanut edes sitä lakisääteistä 2viikon irtisanomisaikaani vaan sanoin itseni siltä seisomalta irti ja sanoin että tämä oli sitten viimeinen työvuoroni tässä firmassa.. jätin siis heidät entistä isompaan pulaan tempullani, mutten päivääkään katunut päätöstäni karenssista huolimatta.
Kyllähän tuossa toimi työnantajakin laittomasti. Ei tuollaisia vuoroja saa teettää ilman työntekijän suostumusta. Nielitkö karenssin valittamatta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
Yksityinen kotipalvelufirma, perheyritys parilla ulkopuolisella työntekijällä höystettynä.
Pahimmassa tapauksessa mulla teetettiin 16tunnin työvuoroja, ilmoitettiin vain hetkeä ennen kun työvuoroni (se normaali 8h päivä ) päättyisi että nyt on sattunut sitä ja tätä, kukaan ei pysty päästämään sua kotiin joten joudut valitettavasti tekemään toisen vuoron perään! :eek:
Asiakas jonka avuksi mut palkattiin tarvitsi hoitoa 24h/vrk joten jos olisin lähtenyt ennen kun joku hoitaja olisi tullut tilalleni, olisin pian saanut syyn heitteillejätöstä. En siis voinut muuta kuin jäädä töihin, tekemään sen toiset 8h putkeen ja soitella koiralle ulkoiluttajaa jos mies sattui olemaan reissuhommissa.. onneks sillon ei ollut vielä lapsia!
Otin sitten lopputilin ja lähdin firmasta kirjaimellisesti ovet paukkuen kun mulle tehtiin tämä samainen temppu ties kuinka monennen kerran, mutta sillä kertaa olin yövuorossa ja mua ei tultu päästämään aamulla pois.. eli menin klo 21 yövuorooni ja pääsin seuraavana päivänä klo 16!
Sillon loppui ymmärrys kun olin samoilla silmillä tehnyt moisen rupeaman hommia ja kehdattiin sanoa mun marmatuksille että sun pitäisi olla hiukan joustavampi kun on kyse näin pienestä yrityksestä, -henkilökuntaa ei vain ole tarpeeksi.
Se riitti, lähdin vaikka karenssia rapsahti.. En meinaan noudattanut edes sitä lakisääteistä 2viikon irtisanomisaikaani vaan sanoin itseni siltä seisomalta irti ja sanoin että tämä oli sitten viimeinen työvuoroni tässä firmassa.. jätin siis heidät entistä isompaan pulaan tempullani, mutten päivääkään katunut päätöstäni karenssista huolimatta.
Kyllähän tuossa toimi työnantajakin laittomasti. Ei tuollaisia vuoroja saa teettää ilman työntekijän suostumusta. Nielitkö karenssin valittamatta?
Nielin koska itse rikoin myös lakia koska en suostunut noudattamaan irtisanomisaikaani. Soittelin asiasta eteenpäin ja jokapaikasta todettiin että minun pitää tehdä se 2viikkoa kaikesta huolimatta sisään. Olivat liitostakin valmiita ottamaan yhteyttä firmaan ja laittamaan nämä tekemään mulle 2viikoksi työvuorolistan 8h päivillä ja pysymään siinä.. jonka jälkeen olisin voinut lähteä firmasta. En kuitenkaan halunnut enää palata sinne töihin, edes 2 viikoksi joten annoin asian olla ja vietin pitkän syysloman.. :/

 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja mokoma:
Yksityinen kotipalvelufirma, perheyritys parilla ulkopuolisella työntekijällä höystettynä.
Pahimmassa tapauksessa mulla teetettiin 16tunnin työvuoroja, ilmoitettiin vain hetkeä ennen kun työvuoroni (se normaali 8h päivä ) päättyisi että nyt on sattunut sitä ja tätä, kukaan ei pysty päästämään sua kotiin joten joudut valitettavasti tekemään toisen vuoron perään! :eek:
Asiakas jonka avuksi mut palkattiin tarvitsi hoitoa 24h/vrk joten jos olisin lähtenyt ennen kun joku hoitaja olisi tullut tilalleni, olisin pian saanut syyn heitteillejätöstä. En siis voinut muuta kuin jäädä töihin, tekemään sen toiset 8h putkeen ja soitella koiralle ulkoiluttajaa jos mies sattui olemaan reissuhommissa.. onneks sillon ei ollut vielä lapsia!
Otin sitten lopputilin ja lähdin firmasta kirjaimellisesti ovet paukkuen kun mulle tehtiin tämä samainen temppu ties kuinka monennen kerran, mutta sillä kertaa olin yövuorossa ja mua ei tultu päästämään aamulla pois.. eli menin klo 21 yövuorooni ja pääsin seuraavana päivänä klo 16!
Sillon loppui ymmärrys kun olin samoilla silmillä tehnyt moisen rupeaman hommia ja kehdattiin sanoa mun marmatuksille että sun pitäisi olla hiukan joustavampi kun on kyse näin pienestä yrityksestä, -henkilökuntaa ei vain ole tarpeeksi.
Se riitti, lähdin vaikka karenssia rapsahti.. En meinaan noudattanut edes sitä lakisääteistä 2viikon irtisanomisaikaani vaan sanoin itseni siltä seisomalta irti ja sanoin että tämä oli sitten viimeinen työvuoroni tässä firmassa.. jätin siis heidät entistä isompaan pulaan tempullani, mutten päivääkään katunut päätöstäni karenssista huolimatta.
Tämän olen kokenut minäkin edellisessä työpaikassani. Saatoin olla iltavuorossa 14-22 ja sitten sairastui se jonka piti tulla yövuoroon, jos en löytänyt ketään tilalle niin pakkohan se oli sinne jäädä vielä yövuoroon. Eihän asukkaita voi yksin jättää. Ei ollut vaihtoehtoja. Yksityiselle en mene enää ikinä töihin. Kunnalla/kaupungilla ei sentään tätä tehdä!
 

Yhteistyössä