Kauheeta nyt vasta tajusin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsen nimestä, niin kun ajattelen lastani aikuisena naisena, niin eihän se nimi sovi ollenkaan oikeesti aikuiselle naiselle. Varsinkaan yli 30v naiselle, 40-vuotiaalla naisella nimi tuntuu jopa huvittavalta.

On mielestäni jotenkin liian lapsellinen nimi, vähän jopa prinsessamainen. Enpä tullut tuota ajatelleeksi. No mut nimi on nyt mikä on. Toivottavasti lasta ei kovin häiritse sitten aikuisena.

Ei se aikuisena haittaa, nimen kantaja luo mielikuvaa nimestä muille ympärillään. Tuntemattomilla saattaa olla ennakko-oletuksia, mutta niitä voi olla jokaisesta nimestä.

Njoo... Mun toisella lapsella on nimi josta jotkut voi ajatella samoin kuin ap tyttärensä nimestä. Minä taas näen asian niin että jos samaa nimeä on annettu väestörekisterin mukaan jo 1900-luvun alussa niin on sen täytynyt jo aiemmin sopia vanhoille ihmisille, miksi ei sitten mun tyttärelleni vanhempana :D

No kyllähän vaikka 30vuoden kuluttua aikuiselle sopivat nimet on aivan erilaisia kuin nykyään.
Ne nimet mitä nykyään laitetaan,
ovat niitä tavis-aikuistennimiä sitten kun he ovat aikuisia.

30vuoden kuluttua on varmaan aika harvinaista törmätä esim 32-vuotiaaseen Tiinaan. :D

Yhteistyössä