Kauheeta, mä en osta isäleni lahjaa, mutta anopilleostin =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Mä osta lahjoja vain ille jotka ovat eniten mkana meidän elämässä. isäni ei käy kylässä edes joka vuosi ja soittaakin vainlasten synttäreinä ja jouluna. Muuten ei pidä yhteyttä,ei kirjeiä tai korteilla. Jouluksi kyllä muista LAPSENLAPSIAAN pienellä rahasummalla.

Anoppi taas käy kyläilemässä ja soittele usein,joskus jopa päivittäin. Hän myös on välilä auttanut tiukan paiakn tullessa, vaikka pieni eläke hänellä onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja x:
ok, mitä sitten

kun melkein kaikki valittavat anopistaan. Ei me anopikanssaylimmät ystävät olla muttatoimeen tullaanja välillä ollanjuteltu pitkäänki asioista ja vaikka oltais oltu eri ieltä asioista, ei olla silti tapeltu asioista.
Silloin kun anoppi vielä joi,noin 13v sitten se oli pelottava, ei enää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu taas, ei ole ihme ettei isäsi pidä teihin yhteyttä jos arvostus on vaan sitä, että antaa jotakin :o

isäni eoi ole KOSKAAN pitänyt yhteyttä, ei edes silloin kyläillyt kun asutii nlähempänä. Hän ei vaan ole sellainen ihminen joka viihtyisi muualla kuin kotonaan. Se että isovanhempi vierailee tai ouhuu puhelimessa on mielestäni hyvi arvokas asia,jote ei sillä isäni antamalla rahlla korvat, ei mitenkään. isäni on meidän lapslle aika etäinen. Itse olen yrittnyt pitä yhteyttä, mutta ei se´oikin kivaa oel yksinään olla aktiivinen. Apua voi antaa muutenkin kuin rahana tai tavarana, se keskusteluapukin on joskus hyvin tärkeää

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kuulostaa vain ja ainoastaan luonnolliselta :)

Kai kortin kuitenkin laitatte, ja lapset kiittää rahasta?

tietenkin kaikestakiitetäänmitä saadaan.Ja mä oon sitämieltä mieluummin olis vaikka antamatta sen 40e/ lapsi ja pitäis enemmän yhteyttä muuten lapsenlapsiinsa. Mun pitäis yksin olla aktiivinen. ei se silloinoikinhuvita. Mun olis pitäny ntlähteä hänen luo kylää siloin ku asutiin eteläsuomessa. ahden lapsen kanssa autotomana. hänellä auto käytetävissä olis olut helpompaa tula mun luo. ajatella isäni asui 24 km päässä nii vai kerran kävi kylässä 2 vuoden aikana,vaikka useinkin oli ihan läheisellä torilla tai muuten vaan kaupungissa ostoksilla.liikaa vaivaa tulla lasenlasten luo kahvilleedes hetkeksi

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Ja mä oon sitämieltä mieluummin olis vaikka antamatta sen 40e/ lapsi ja pitäis enemmän yhteyttä muuten lapsenlapsiinsa.

Niinpä. Ei rahalahja korvaa sitä, että isoisä on kiinnostunut lapsenlastensa elämästä ja soittelee edes, jos ei pääse tapaamaan.

no toi nyt on tollanen myytti, että anopit olisi jotenkin kauheita, omani ainakin on mukavampi kuin oma äitini, tosin anoppi asuu muutaman sadan kilsan päässä, joten ei tule yliannostusta :)
Ja en siis ole vanhempieni kanssa riidoissa, mutta anoppi on paljon lämpimämpi ihminen..

Ei todellakaan ole helppoa olla ainut joka pitää yhteyttä. Omat appivanhempani pyytävät lapsiamme todella harvoin kylään. Itse en kehtaa olla soittelemassa, että käviskö tänään? Ei vai. Seuraavalla kerralla sama juttu... Ollaan sanottu, että kun heille sopii saavat hakea lapset/ voidaan tuoda. Todella harvoin pyytävät. Toiset lapsenlapset ovatkin sitten noin 3 kertaa viikossa heillä ja anoppi käy heillä ainankin 2 viikossa. jonkin laista tasapuolisuutta sitä odottaisi.

Mä osta lahjoja vain ille jotka ovat eniten mkana meidän elämässä. isäni ei käy kylässä edes joka vuosi ja soittaakin vainlasten synttäreinä ja jouluna. Muuten ei pidä yhteyttä,ei kirjeiä tai korteilla. Jouluksi kyllä muista LAPSENLAPSIAAN pienellä rahasummalla.

Anoppi taas käy kyläilemässä ja soittele usein,joskus jopa päivittäin. Hän myös on välilä auttanut tiukan paiakn tullessa, vaikka pieni eläke hänellä onkin.

Munkin isä muistaa vain LAPSENLAPSIAAN, ihan meidän omasta toiveesta! Me emme tarvitse itse mitään, mutta lapset ilahtuvat paketeista! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:

Munkin isä muistaa vain LAPSENLAPSIAAN, ihan meidän omasta toiveesta! Me emme tarvitse itse mitään, mutta lapset ilahtuvat paketeista! =)
mutta isäsi varmaan tapaa lapsenlapsiaan useammin . Meidän pappaa ei nähdä kuin ENINTÄÄN kerran vuodessa,., joskus on mennyt kolmekin vuotta kun on lapsenlapsiaan nähnyt. Ei edes soittele tai kortteja lähteä kuin vain jouluna tai lasten synttärinä. mieluummin ottaiain sellaisne papan, joak teksi jotkain kivaa lastenlasten kanssa, tai olis vaan. mutta ku ei käynyt kylässä edes silloin kun asutiiin lähempänä